• Anonym (Mammaaa)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Jag har min dotter på dagis till kl 14 o blir jag 10 eller 15 min sen ringer dem direkt o frågar vart jag är!

Har hört från andra föräldrar att de gjort så mot dem också!

Okej om man ringer o undrar vart man är efter en 45 min 1 timma....

Tycker de är helt sjukt!!!!!

Självklart hör man av sig om man blir sen, men de få min har jag ej ringt o sagt att jag blir lite sen.....

Någon annan som varit med om liknande?

• Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning
  • Anonym (Skämtar du?)
    Anonym (förälder) skrev 2015-02-18 01:38:25 följande:

Jag ser på förskoletiderna som ungefärliga. Det borde personalen också göra så att de kan göra en vettig planering.

Jag menar, om man bor i en storstad och pendlar kan man ju aldrig veta hur lång tid det tar att ta sig från jobbet till förskolan. Det är ofta bilköer, tågförseningar och överfulla bussar. Dessutom kan man som en seriös arbetstagare inte alltid lämna jobbet exakt när 'arbetstiden' är slut. Det kan också vara så att det strular med ett syskon vid hämtningen någon annanstans. Eller att man oväntat måste tanka bilen på vägen.

Antingen låter förskolan föräldrarna sätta sina tider med goda marginaler gällande tiden för arbetsresor. Eller så gör de inte det och får räkna med att föräldrarna ofta blir försenade.

Då undrar jag om du som "seriös arbetstagare" resonerar likadant angående dina egna arbetstider? Är dom "ungefärliga" också?
  • Anonym (Skämtar du?)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:22:06 följande:

Du saknar läsförståelse. Vi bor i Sverige (iallefall de på fl) så att vara icke svensk i Sveriges innebär oftast att man inge ser ner på andrs invandrafw och då inge kan kallas rasist mot invandrare eftersom man själv är invandrare. Få invandrare ser der på andra infinvandrare. Så nej, står inte att man måste vara svensk för att vara rasist.

Men ge dig. Så länge svenska namn användes i exemplet så hade du inga invändningar, någon säger Ahmed istället för Kalle och du ramlar av stolen. Det är du som gör skillnad på barn och barn, jag skulle inte kalla dig rasist då jag tycker det ordet missbrukas i allmänhet, men om man nu måste välja vem som är närmast den sidan av spektrumet så är det utan tvekan du. Vem som helst med läsförståelse kan dra den slutsatsen vilket är påtagligt bevisat då du är den enda i diskussionen som hävdar att du själv har rätt. Som sagt ge dig, det börjar bli flummigt.
  • Anonym (DK-girl)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 23:22:06 följande:
    Du saknar läsförståelse. Vi bor i Sverige (iallefall de på fl) så att vara icke svensk i Sveriges innebär oftast att man inge ser ner på andrs invandrafw och då inge kan kallas rasist mot invandrare eftersom man själv är invandrare. Få invandrare ser der på andra infinvandrare. Så nej, står inte att man måste vara svensk för att vara rasist.
    OK, du har just reducerat världen till svenskar och ickesvenskar. Svenskar kan vara rasister för att vi bor i Sverige, invandrare kan inte vara rasister för att alla invandrade till Sverige har samma hudfärg. OK, då vet jag vad det är för en jag skriver till. Det är för många fel i det du skriver så att ens börja förklara det tar resten av veckan. Så bo du kvar i din lilla bubbla, det blir så bra så. I rest my case.
  • Kia82

Om man har en tendens att komma försent så ofta som det låter på dig och för att du själv ska slippa bli irriterad på att hela tiden bli uppringd så utöka dagistiden till 14.15 om dagarna istället. Problemet löst.

• Anonym (s)
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-02-19 08:23:11 följande:

Du borde ändra ditt barns vistelse tid. Eftersom du har satt i system att komma 10-15 minuter försent ofta borde du förlängs barnets vistelse tid med 15 minuter om dagen så slipper du komma försent

Precis! Enkelt!
  • Anonym (s)
    Kia82 skrev 2015-02-19 15:10:54 följande:

Om man har en tendens att komma försent så ofta som det låter på dig och för att du själv ska slippa bli irriterad på att hela tiden bli uppringd så utöka dagistiden till 14.15 om dagarna istället. Problemet löst.

Kan man utöka tiden bara så där? Eller behövs intyg?
  • Anonym (s)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 22:48:41 följande:

Är inte ens svensk själv så att kalla mig för rasist visar på att 1. du känner inte mig. 2. (Det viktigaste) Du har INTE läst inlägget det handlade om!

Har du grava läsfärståelse problem? Var har jag kallat dig för rasist? Herregud testa att läsa om igen!

Jag vet att jag inte känner dig, och?

Jag vet dock vad du skriver!

Och jo jag har läst de flesta inlägg, speciellt ditt dumma inlägg.
  • Anonym (Håller med om det här)
    kasovi skrev 2015-02-19 08:54:48 följande:

Enkelt... Lär dig att komma i tid.

• Anonym (s)
    Anonym (tidsplanera bättre) skrev 2015-02-18 23:05:11 följande:

Självklart ska man inte göra skillnad på barn baserat på ursprung, det säger sig själv och det är nog alla normala människor överrens om, men sen går det inte att komma ifrån att trots att en del uttrycker sig rasistiskt så är det inte en enda person som vill kallas rasist och det börjar bli lite väl ironiskt.

Men ta nu alla varsin kaka istället, det finns tillräckligt många trådar som redan har förstörts för att folk ska börja diskutera invandringen, att föräldrar inte kan tidsplanera och hämta sina barn i tid kan vi väl iallafall inte skylla på invandringen, så tillbaka till

varsegod det räcker till alla

Kanske problemet med att föräldrar inte kan hämta i tid beror på att de står och smaskar i sig kakor förresten?

Du verkar inte så hajj du heller.

Jag har inte kallat någon för rasist.

Kan du läsa och förstå enkel text överhuvudtaget?
  • Brumma
    Anonym (s) skrev 2015-02-19 15:48:54 följande:

Kan man utöka tiden bara så där? Eller behövs intyg?

Inte om man har ett sk "femtontimmarsbarn" (eller motsvarande ).
Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning