• Anonym (Mammaaa)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Jag har min dotter på dagis till kl 14 o blir jag 10 eller 15 min sen ringer dem direkt o frågar vart jag är!

Har hört från andra föräldrar att de gjort så mot dem också!

Okej om man ringer o undrar vart man är efter en 45 min 1 timma....

Tycker de är helt sjukt!!!!!

Självklart hör man av sig om man blir sen, men de få min har jag ej ringt o sagt att jag blir lite sen.....

Någon annan som varit med om liknande?

• Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning
  • Jennie med ie

Vilka namn skulle jag valt för att det skulle vara okej för dig? 3 svenska/nordiska och 2 arabiska var tydligen inte okej, så kan du förklara?

• JTo

Om du har en tid hos af klockan 13 och ska hämta barnet klockan 14 så är det väl bara att du säger till personalen att du kommer bli lite sen eftersom du ska på ett möte. Problem solved!

• pastamamman
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 19:56:16 följande:

Så du skiljer på barn och barn.

Själv är jag av den åsileåsikten att alla är lika värda och att alla människor oavsett bakgrund kan bli försendade.

Nu hade du lite otur va? Varför får man bara använda svenska namn när man exemplifierar? Det spelar väl ingen roll?
  • Anonym (tidsplanera bättre)
    Jennie med ie skrev 2015-02-18 17:44:48 följande:

Plötsligt kan jag inte citera?!

Men nej, 5 gånger sedan maj är inte så jätteofta. Det är nog inget jag skulle gjort en grej av, såvida inte föräldern haft en nochalant attityd kring det. De som är lite sena då och då men verkar förstå att det faktiskt kan ha betydelse gör väl så gott de kan, tänker jag. Medans de som inte verkar förstå eller bryr sig mer kan behöva pratas lite med.

hade det problemet ett tag också, kunde inte heller göra tummen upp eller tummen ner för inlägg, tog kontakt med supporten som sa att det inte var något fel alls men nu fungerar mitt igen, men uppnebarligen är det ju något större fel så tycker du ska ta och kontakta supporten och påpeka det  till info@familjeliv.se
  • Brumma
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 19:56:16 följande:

Så du skiljer på barn och barn.

Själv är jag av den åsileåsikten att alla är lika värda och att alla människor oavsett bakgrund kan bli försendade.

Fast skilja på barn var ju precis det du gjorde när du reagerade över att ngn använde "osvenska" namn... Varför?
  • Sweet Sofia
    Brumma skrev 2015-02-18 21:08:57 följande:

Fast skilja på barn var ju precis det du gjorde när du reagerade över att ngn använde "osvenska" namn... Varför?

Ja, jag reagerar när man uppenbarligen skiljer på barn och barn. Svenska som osvenska. Varför inte bara använda X?
  • Anonym (,)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 22:23:41 följande:
    Ja, jag reagerar när man uppenbarligen skiljer på barn och barn. Svenska som osvenska. Varför inte bara använda X?
    Haha, skall alla personer i flera exempel kallas för x?
    X väntar sin pappa X klockan 15....
    Det är väl inget fel på att använda fiktiva namn som "Pelle", "Kalle", "Lisa" och "Ahmed"?
    Varför är det så svårt för dig?
    På vilket sätt är detta att skilja på barn och barn?
  • Sweet Sofia
    Anonym (,) skrev 2015-02-18 22:30:00 följande:

Haha, skall alla personer i flera exempel kallas för x?

X väntar sin pappa X klockan 15....

Det är väl inget fel på att använda fiktiva namn som "Pelle", "Kalle", "Lisa" och "Ahmed"?

Varför är det så svårt för dig?

På vilket sätt är detta att skilja på barn och barn?

Läs inlägget igen.
  • Anonym (Kg)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 22:23:41 följande:
    Det är väl inget som skiljer barnen åt...?
Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning