• Anonym (Mammaaa)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Jag har min dotter på dagis till kl 14 o blir jag 10 eller 15 min sen ringer dem direkt o frågar vart jag är!

Har hört från andra föräldrar att de gjort så mot dem också!

Okej om man ringer o undrar vart man är efter en 45 min 1 timma....

Tycker de är helt sjukt!!!!!

Självklart hör man av sig om man blir sen, men de få min har jag ej ringt o sagt att jag blir lite sen.....

Någon annan som varit med om liknande?

• Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning
  • Brumma
    Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-18 10:11:04 följande:

Nedfallna träd, arbetsolyckor mm precis när man ska hämta barnet är väldigt ovanliga händelser och det är självfallet inget man klagar på en förälder för. Är man 100 % ensam så bör man skapa kontakter så att man kan få en akut hjälp vid behov. I den här tråden låter det däremot som om det är okej att bara ignorera den påverkan som sen hämtning har på barnens vistelsetider och personalens arbetsbelastning, vilket naturligtvis är irriterande.

Ja. På en del låter det så. Men då jag är en av de som TYDLIGT markerat att det inte är ok. Att man planerar så man INTE kommer försenat och händer det ofta så PLANERAR MAN OM samt att jag skrivit hur respektlöst jag tycker att det är både mot personal, det egna barnet samt de andra barnen OCH beskrivit ganska ingående hur det kan påverka negativt att komma försenat så undrade jag varför du kände dig tvungen att påpeka det för just mig....
  • FrökenLöken
    Anonym (Mammaaa) skrev 2015-02-17 19:18:00 följande:

Jag har min dotter på dagis till kl 14 o blir jag 10 eller 15 min sen ringer dem direkt o frågar vart jag är!

Har hört från andra föräldrar att de gjort så mot dem också!

Okej om man ringer o undrar vart man är efter en 45 min 1 timma....

Tycker de är helt sjukt!!!!!

Självklart hör man av sig om man blir sen, men de få min har jag ej ringt o sagt att jag blir lite sen.....

Någon annan som varit med om liknande?

Det handlar om respekt för dem och deras arbete. De kanske har en personal som slutar klockan 14, och därför är i behov av att barnen hämtas på den tid som är sagd.

Kommer du upprepat sent, förläng förskolevistelsen med 15-30 minuter, det är inte meningen att du skall stressa iväg inför varje hämtning. De är ej heller meningen att personalen inte skall veta hur långa dagar barnen har.

• nevermind

Givetvis ringer man om man vet att man blir sen! Jag hoppas att TS unge har någon annan vettig förebild i sin närhet att ta efter, så barnet inte blir lika ohyfsat som TS!

• Anonym (mor)

Finns VÄLDIGT många som har svårt att passa tider. Många visar en enorm arrogans genom att låta folk vänta på sig t ex när det ska vara föräldramöten etc. Vissa individer tar sig den friheten och ofta vet alla vem/vilka det är för de kommer ALLTID för sent.

Att inte hämta sitt barn på förskolan i tid är oförskämt och visar att man skiter fullständigt i att personalen har barn som också ska hämtas.

• Anonym (Förstår varför sen)

Alltså jag kan förstå dig ts att du blir sen efter Arbetsförmedlings möten.

Man får en tid. Man är där i god tid. Sedan kan du sitta där allt mellan 10-30 minuter INNAN de ens har kommit ut för att kalla in dig. Och då har inte ens mötet börjat. De har sällan framförhållning. Mitt tips är att ändra tiden hos af hädanefter till mycket tidigare, typ kl 12.00 eller liknande så hinner du hämta ditt barn!

• Anonym (fröken)
    Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-18 12:18:48 följande:
    Det är ingen hemlighet att det är kris inom barnomsorgen i Sverige. Det är konstigt att föräldrar inte märker av det på samma sätt som personalen. Än mer konstigt då föräldrar och barn har så goda relationer och samtalar utanför vistelsetiden. Det är många inom personalen som engagerar sig i Förskoleupproret.

Föräldrar ska gå ut genom dörren vid den tidpunkt som de har satt som vistelsetid och de förväntas komma i god tid för att hämta lugnt och tryggt.
    Om man är vansinnigt trött på sitt jobb kan man ju byta. Det verkar du vara.

(Därmed inte sagt att det är OK att komma försent.)
  • Anonym (Förnuft)
    Anonym (fröken) skrev 2015-02-18 13:55:45 följande:

Vad jag anser om arroganta föräldrars uppförande har inget med mitt faktiska arbete att göra. Jag diskuterar i ett forum på nätet.
  • Anonym (a)
    Anonym (fröken) skrev 2015-02-18 13:55:45 följande:

Tycker inte alls att hon behöver ha tanken att byta jobb. Det är en självklarhet att man kommer i god tid för att hämta sitt barn. Precis som det är en självklarhet att komma i tid till alla avtalade / schemalagda tider. 
Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning