• Anonym (Mammaaa)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Jag har min dotter på dagis till kl 14 o blir jag 10 eller 15 min sen ringer dem direkt o frågar vart jag är!

Har hört från andra föräldrar att de gjort så mot dem också!

Okej om man ringer o undrar vart man är efter en 45 min 1 timma....

Tycker de är helt sjukt!!!!!

Självklart hör man av sig om man blir sen, men de få min har jag ej ringt o sagt att jag blir lite sen.....

Någon annan som varit med om liknande?

• Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning
  • Anonym (....)
    Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-18 11:47:00 följande:
    Har ni mycket konflikter med barnet? Det kan inte vara lätt att uppfostra barn utan undvika konflikter. Tror du att det är skadligt för barn att inte få bestämma? Eftersom personalen i Ts förskola har reagerat så är det Ts skyldighet att bättra sig.
    Nej nu längre har vi inte det, men jag drabbades av förlossningsdepression när andra barnet föddes och sov knappt på nätterna. Detta gjorde att jag inte orkade med några konflikter över huvud taget. Nu för tiden har jag inga problem och i höstas valde vi att ta hem vår äldsta från förskolan helt och hållet eftersom hon inte ville gå dit och vi ändå var föräldralediga med yngsta.
  • Anonym (....)
    Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-18 11:47:57 följande:
    Då förstår jag hur det är. De har olika regler för olika föräldrar.
    Nej verkligen inte, lägg inte ord i min mun jag aldrig sagt..
  • Anonym (Förnuft)
    Anonym (....) skrev 2015-02-18 11:49:06 följande:
    Nej verkligen inte, lägg inte ord i min mun jag aldrig sagt..
    Jag har till 100% svårt att tro att förskolans personal med glädje har kvar de sista barnen efter hämtningstid bara för att leka lite till, kramas eller trassla. Personalen har också egna liv och tider att passa.
  • Anonym (Förnuft)
    nokla skrev 2015-02-18 11:48:12 följande:
    Ok jag tror inte de upplever det så. Speciellt inte som personalen ofta fortfarande står kvar och pratar med mig efter min dotter redan gått ut genom dörren
    Låter som lustig personal som prioriterar en förälder till ett barn som har gått hem för dagen, framför de barn som de är ansvariga för.
  • Anonym (....)
    Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-18 11:53:06 följande:
    Jag har till 100% svårt att tro att förskolans personal med glädje har kvar de sista barnen efter hämtningstid bara för att leka lite till, kramas eller trassla. Personalen har också egna liv och tider att passa.
    Vem har prata om de sista barnen????
  • nokla

Anonym (Förnuft) jobbade du på förskola eller inte? Det känns som att du isf jobbar i en väldigt slimmad organisation, och där personalen slutat ta upp problem med tider, budget och bemanning med ansvarig chef och istället tar ut sin frustration på barn och föräldrar? Det är inte riktigt ok

• TanganyikaIka

Varför är du sen överhuvudtaget? Någon gång men om de ringer ofta ligger nog problemet snarare hos dig än hos dem. 15 min är inte kort tid, då borde du lära dig att komma i tid istället. 

• nokla
    Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-18 11:54:42 följande:

Låter som lustig personal som prioriterar en förälder till ett barn som har gått hem för dagen, framför de barn som de är ansvariga för.

Ja eller så har de tillräckligt med personal för att också kunna hålla en god relation och dialog till föräldrarna, vilket också egentligen ingår i uppdraget
  • Anonym (Förnuft)
    nokla skrev 2015-02-18 11:57:38 följande:

Anonym (Förnuft) jobbade du på förskola eller inte? Det känns som att du isf jobbar i en väldigt slimmad organisation, och där personalen slutat ta upp problem med tider, budget och bemanning med ansvarig chef och istället tar ut sin frustration på barn och föräldrar? Det är inte riktigt ok

Ingen här är förälder där jag arbetar så oroa dig inte över det.
  • Anonym (Förnuft)
    nokla skrev 2015-02-18 11:59:10 följande:
    Ja eller så har de tillräckligt med personal för att också kunna hålla en god relation och dialog till föräldrarna, vilket också egentligen ingår i uppdraget
    Inte utöver den schemalagda tiden och möten. Flört
Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning