• Anonym (Mammaaa)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Jag har min dotter på dagis till kl 14 o blir jag 10 eller 15 min sen ringer dem direkt o frågar vart jag är!

Har hört från andra föräldrar att de gjort så mot dem också!

Okej om man ringer o undrar vart man är efter en 45 min 1 timma....

Tycker de är helt sjukt!!!!!

Självklart hör man av sig om man blir sen, men de få min har jag ej ringt o sagt att jag blir lite sen.....

Någon annan som varit med om liknande?

• Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning
  • Sweet Sofia
    Anonym (Kg) skrev 2015-02-18 22:41:24 följande:

Det är väl inget som skiljer barnen åt...?

Läste du inlägget?
  • Anonym (s)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 22:23:41 följande:

Ja, jag reagerar när man uppenbarligen skiljer på barn och barn. Svenska som osvenska. Varför inte bara använda X?

Men ge dig. Bara i Sverige där svenskarna själva ropar rasism överallt. Snart är det rasism att äta bruna kakor.
  • Anonym (DK-girl)
    Babysnow skrev 2015-02-18 00:50:45 följande:

Då jag jobbar på förskola själv så vet jag att barnet vara hämtat till den tid ni talar om. Om det står kl 14 så ska ni vara utanför dörren då med ert barn. Vi får tiderna från föräldrar för att vi ska kunna planera våra scheman. Vilket tyvärr blir väldigt stökigt då extremt många föräldrar struntar att komma och hämta till den tiden de ger oss.

Vist kan saker ske på vägen och föräldrarna blir sen. Då kan de ringa. Men då man märker att det sker om och om igen så blir vi väldigt trötta på det nonchalanta beteendet.

Som förälder får man planera lite bättre i sådana fall. Det ska ej gå ut över verksamheten och andra barn.

Där jag jobbar så hinner vi knappt med alla barn just pga föräldrar som hämtar sina barn senare än vad som står. Som till t.ex mellis så skulle det gå hem 4 barn. Samt 2 personal från avd. Då skulle det varit 3 barn med en personal . Men istället blir det 1 personal och 7 barn. Tills nån från annan avd kan komma och hjälpa. Men inte säkert dom kan för de är i samma sitts. Så jag önskar att ni föräldrar tänker på varför ni kommer sent, vad konsekvenser ( mindre personal mer barn, mer risker nått sker) det blir m.m och försök skärpa er!

Ni borde göra som i Danmark, föräldrarna kan hämta ungarna hos polisen. Så blir socialen inkopplad också. Jag lovar, det är inte många föräldrar i DK som har samma spydiga och nonchalanta attityd till att hämta ungarna i tid som föräldrar i Sverige har.
  • Sweet Sofia
    Anonym (s) skrev 2015-02-18 22:44:14 följande:

Men ge dig. Bara i Sverige där svenskarna själva ropar rasism överallt. Snart är det rasism att äta bruna kakor.

Är inte ens svensk själv så att kalla mig för rasist visar på att 1. du känner inte mig. 2. (Det viktigaste) Du har INTE läst inlägget det handlade om!
  • Sweet Sofia

Så du jämför kakor med människor? Tror du kakor har en själ och ett samvete? De kanske skriker aj när du tar ett bett?
  • Anonym (,)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 22:40:03 följande:
    Läs inlägget igen.
    Ja, och?
    Det är olika typer av exempel. Vad är det som skiljer barnen åt menar du?
  • Anonym (DK-girl)
    Sweet Sofia skrev 2015-02-18 22:48:41 följande:
    Är inte ens svensk själv så att kalla mig för rasist visar på att 1. du känner inte mig. 2. (Det viktigaste) Du har INTE läst inlägget det handlade om!
    Gapflabb. Enbart svenskar kan vara rasister? Gör ett nytt försök imorgon för dina inlägg idag blir bara värre och värre och fullkomligt OT. Det var något exempel tidigare med svenska namn, det reagerade du inte på. Sedan kom det ett exempel med utländska namn och då börjar du gapa om rasism. SLUTA FÖR I H*LV*T*!!! 

1. Lär dig vad ordet rasism betyder. 2. Läs det som står där. Om du inte förstår fråga, fast utan underliggande insinuationer som du gjort. 3. Sluta förstöra tråden med att se smådjävlar överallt och gå OT. Om du inte tål att se något utländskt namn någonstans, gå och läs Alfons istället för på forum. God natt, gå och lägg dig.
  • Anonym (tidsplanera bättre)
    Självklart ska man inte göra skillnad på barn baserat på ursprung, det säger sig själv och det är nog alla normala människor överrens om, men sen går det inte att komma ifrån att trots att en del uttrycker sig rasistiskt så är det inte en enda person som vill kallas rasist och det börjar bli lite väl ironiskt.

Men ta nu alla varsin kaka istället, det finns tillräckligt många trådar som redan har förstörts för att folk ska börja diskutera invandringen, att föräldrar inte kan tidsplanera och hämta sina barn i tid kan vi väl iallafall inte skylla på invandringen, så tillbaka till

varsegod det räcker till alla

Kanske problemet med att föräldrar inte kan hämta i tid beror på att de står och smaskar i sig kakor förresten?

• Sweet Sofia
    Anonym (,) skrev 2015-02-18 22:53:40 följande:

Ja, och?

Det är olika typer av exempel. Vad är det som skiljer barnen åt menar du?

Saknar du läsförståelse?
  • Sweet Sofia
    Anonym (DK-girl) skrev 2015-02-18 23:04:12 följande:

Gapflabb. Enbart svenskar kan vara rasister? Gör ett nytt försök imorgon för dina inlägg idag blir bara värre och värre och fullkomligt OT. Det var något exempel tidigare med svenska namn, det reagerade du inte på. Sedan kom det ett exempel med utländska namn och då börjar du gapa om rasism. SLUTA FÖR I H*LV*T*!!! 

1. Lär dig vad ordet rasism betyder. 2. Läs det som står där. Om du inte förstår fråga, fast utan underliggande insinuationer som du gjort. 3. Sluta förstöra tråden med att se smådjävlar överallt och gå OT. Om du inte tål att se något utländskt namn någonstans, gå och läs Alfons istället för på forum. God natt, gå och lägg dig.

Vart skrev jag att enbart svenskar är rasister?
Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning