• Anonym (Mammaaa)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Jag har min dotter på dagis till kl 14 o blir jag 10 eller 15 min sen ringer dem direkt o frågar vart jag är!

Har hört från andra föräldrar att de gjort så mot dem också!

Okej om man ringer o undrar vart man är efter en 45 min 1 timma....

Tycker de är helt sjukt!!!!!

Självklart hör man av sig om man blir sen, men de få min har jag ej ringt o sagt att jag blir lite sen.....

Någon annan som varit med om liknande?

• Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning
  • Anonym (Mammaaa)
    viseversa skrev 2015-02-17 20:04:31 följande:
    Haha det är väl inte ofta att vara sen 5 gånger på så många månader?
    TACK! Nej de är fler föräldrar som undrar över detta. De kommer att tas upp på föräldra möten!

Men dock ringer jag nuförtiden om jag så bara är 3 min sen!!!
  • Anonym (Mammaaa)
    Anonym (Mammaaa) skrev 2015-02-17 20:06:40 följande:
    TACK! Nej de är fler föräldrar som undrar över detta. De kommer att tas upp på föräldra möten!

Men dock ringer jag nuförtiden om jag så bara är 3 min sen!!!
    vilket hände häromdagen så då blir de 6 gånger...
  • IsDimma

Har du tid hos arbetsförmedlingen klockan 13 och vet att du förmodligen blir sen så prova med att prata med personalen innan så ska du se att det går att ordna. Vi är inte omöjliga däremot så kan vi ibland ha regler (för arbetslösa och föräldralediga i min kommun) att man får ha barnet där 25/15 timmar i veckan och vill du skjuta på hämtningstiden så får du lämna senare antingen den dagen eller nästa dag. Det är regler vi inte styr över. Händer det en gång kan vi ha överseende med det och låta dig hämta senare. Händer det fler gånger kommer vi tala om hur reglerna ser ut. Typ så

• Anonym (,)
    Anonym (Mammaaa) skrev 2015-02-17 19:52:32 följande:
    ofta skojar duuuu?? ja arbetsförmedlingen! har tid till kl 14 o de ger mig tider kl 13.00 därför blir jag något sen...
    Men då vet du väl om att du blir sen dessa dagar? Varför inte berätta det redan på morgonen, att risken finns?
    Jag ringer alltid om jag blir mer än 10 min sen, vilket nästan aldrig händer (ca 2 gånger på 1,5 år).
  • Anonym (jösses)

Men jösses, att komma sent en gång varannan månad är väl knappast ofta. Men om dagis vill ha stenkoll så är det väl bara att se till att ringa varje gång det händer. Är väl inte heller ett stort problem om de ringer när det händer så sällan....

• KCL

Jag har tre barn och har haft barn på förskola de sista 8 åren. Varit sen en gång och då ringde jag.

Kan väl inte vara så jäkla svårt att lyfta på luren?

• KCL
    Vad fan!? nu kom inte allt jag skrev med Förvånad
    Då börjar jag väl om. 
    Jo, det är ofta att komma för sent så många ggr. Se ist till att du får andra tider som passar dig bättre på af eller så frågar du fsk om det är okej att du kommer lite senare. Det är inte svårare än så.
  • nozpa

Minns tydligt från inskolningen med dottern att en av pedagogerna sa "är ni sena så ring, det är inga problem att ni är sena, men då vet vi att ni är på väg, att det inte hänt er något, och erat barn behöver inte undra".

Jag hämtar kl 13:30, ibland har jag haft en tid på mvc eller numera då bvc kl 13 har bara sagt till att jag har en tid kl 13, vill ni att jag hämtar innan eller är det ok om jag kommer när jag är klar?
    Har aldrig varit några problem. Tror inte det skulle vara det för dig heller. Det är inte så svårt att kommunicera.

• KCL
    viseversa skrev 2015-02-17 20:04:31 följande:
    Haha det är väl inte ofta att vara sen 5 gånger på så många månader?
    Haha, jag anser det.
  • Flygfotogen

Varför inte ändra schema då om det är svårt att hinna ha barnet hämtat och klart 14:00?

Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning