Inlägg från: Anonym (Skärpning!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skärpning!)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Anonym (Mammaaa) skrev 2015-02-17 19:18:00 följande:

Jag har min dotter på dagis till kl 14 o blir jag 10 eller 15 min sen ringer dem direkt o frågar vart jag är!

Har hört från andra föräldrar att de gjort så mot dem också!

Okej om man ringer o undrar vart man är efter en 45 min 1 timma....

Tycker de är helt sjukt!!!!!

Självklart hör man av sig om man blir sen, men de få min har jag ej ringt o sagt att jag blir lite sen.....

Någon annan som varit med om liknande?

Vissa människor (som du tex) sätter i system att man kan vara sen, eller så bryr man sig inte. Om du tex upptäcker att du är sen så försöker du inte ens öka farten. Att komma försent till dagis 1 el 2 gånger på några år är inget att käfta om, men på dig låter det som att dom ringer flera ggr per månad, vilket betyder att du är sen flera gånger per månad. Det är inte ok, och jag har många vänner som är sena jämt, och det är alltid samma personer. Jag blir så jävla störd på sådant. Dom lär sig aldrig, och det kommer du knappast göra då du inte ens förstår varför dom ringer. Vad skulle du tycka om du var tvungen att vänta 10-15 min varje morgon innan dom öppnar dagis så du får stå och vänta, bara för att dom är sena till dagis? Skulle det vara ok?
  • Anonym (Skärpning!)
    Anonym (Mammaaa) skrev 2015-02-17 19:58:36 följande:
    HAR TIM ANSTÄLLNING MED!
    Fråga din chef om det är ok att du startar varje pass med att vara sen 10-15 min!
  • Anonym (Skärpning!)
    Lavish skrev 2015-02-18 15:35:39 följande:
    Fast det är ju ungefär en gång varannan månad TS varit sen, inte varje dag...
    OK! Men fråga om det funkar att man kommer sent 1 gång varannan månad då?!

TS verkar inte fatta att dom vill också gå hem och vill att vederbörande skall hämta sina barn på utsatt tid!

Vad är problemet! Du ska hämta ungen kl 15 tex, men se till att göra det då istället för att sitta här och gaffla i en tråd och sen börja grina för att dom blir irriterade på dagis för att du inte kan hålla tider!
  • Anonym (Skärpning!)
    Lavish skrev 2015-02-18 15:44:27 följande:
    Ja det händer tyvärr mig och i stort sett alla mina kollegor ibland. 

Sitter man på ett tåg som sitter fast mellan två stationer och står still där 45 min + på väg till jobbet, vafan menar du att man ska göra egentligen? 

Jag brukar ha marginal för ungefär en halvtimmes försening, men mer än så kan jag varken med gott samvete lämna för tidigt på förskolan eller sätta upp hämttid för sent för att parera de större förseningarna. Sitter man fast i ett stängt tåg sitter man fast.
    Men lägg fram det som försvar då, så får vi se hur bra det mottages! "Jag sitter fast på något 1 gång i månaden, är det ok" 

Du får väl för fan byta till bil, buss eller helikopter inte fan vet jag. Eller byta dagis! Är det dagiset fel/problem? Du som pendlar med tåg borde om någon veta att det är det mest osäkra sättet att pendla, åk tidigare!
  • Anonym (Skärpning!)
    Anonym (Fem gånger) skrev 2015-02-19 16:42:18 följande:

Fast om du bara varit sen 5 gånger sedan i maj, vilket du inte tycker är så mycket, så kan de ju bara ringt fem gånger sedan i maj, vilket väl inte är så mycket;)

Bra svar!
  • Anonym (Skärpning!)
    Lavish skrev 2015-02-19 17:17:00 följande:
    Jobbar i innerstan, det går varken att köra dit (då vi inte har parkering) eller ta helikopter.

Ja, mitt jobb accepterar givetvis det. Liksom dagis. De lever ju i verkligheten till skillnad från dig. 

Du menar alltså att jag ska lämna mitt barn 1,5 timmar tidigare på dagis, åka till jobbet och fika i 1,5 timme och inte göra ett skit medans mitt barn befinner sig i barnomsorgen och får långa dagar, utökar barngruppen i onödan och tar upp onödiga skattemedel i form av personal, för att några gånger om året står kollektivtrafiken stilla?
    Du verkar tycka att dagiset ska se ditt problem som deras!

Bara att lämna ungen på bestämd tid och hämta på bestämd tid, inte svårare än så serru! Vad är problemet? Och är det problem så får väl för fan du se till att lösa det, eller tycker du att det kanske är dagis problem om du fastnar på tåget?

Försök tänka nästa gång innan du svarar!
  • Anonym (Skärpning!)
    Lavish skrev 2015-02-20 11:36:51 följande:
    Hur ska jag lösa det? Sluta jobba och gå på bidrag? Om du inte själv har några svar på hur hela Sveriges arbetspendlande befolkning ska lösa problemet att trafik ibland står still oväntat och länge, så kanske det är du som ska tänka innan du svarar? 

Dagis har aldrig haft några problem, så vitt de säger är de hemskt nöjda med hur vi hämtar och hur vi skött det det fåtal gånger saker utom vår kontroll gjort att vi blivit sena.
    Är du dum på riktigt eller?

På vilket sätt har du rätt att lämna/hämta senare för att du pendlar? VAD ger dig den rättigheten? Då är det bara att jag skiter att komma i tid och skylla på att jag måste tanka bilen VARJE GÅNG, då säger dom, du får se till att tanka i tid, EXAKT!

Jag ska också börja så, komma in ½h  varje månad och skylla på bilen, undrar vad dagis skulle säga då. Du har ett mönster som resulterar i att du inte kan passa tider och du tycker det är någon sorts "rättighet" alltså hur tänker du? Tänk om alla gjorde som du gör!
  • Anonym (Skärpning!)
    Lavish skrev 2015-02-20 11:36:51 följande:
    Hur ska jag lösa det? Sluta jobba och gå på bidrag? Om du inte själv har några svar på hur hela Sveriges arbetspendlande befolkning ska lösa problemet att trafik ibland står still oväntat och länge, så kanske det är du som ska tänka innan du svarar? 

Dagis har aldrig haft några problem, så vitt de säger är de hemskt nöjda med hur vi hämtar och hur vi skött det det fåtal gånger saker utom vår kontroll gjort att vi blivit sena.
    Och om du anser att det är omöjligt för dig att komma i tid, DÅ får du se till att någon annan hämtar, dina föräldrar, dina syskon, inte vet jag! Inte dagiset problem, utan det är DITT PROBLEM. 

Blir så trött på sådana som dig som tror du kan skylla ifrån sig, helt skev inställning!
  • Anonym (Skärpning!)
    Lavish skrev 2015-02-20 11:47:50 följande:
    Så gör alla som pendlar i storstadstrafik ibland. Allt annat är helt enkelt omöjligt, sitter man fast så sitter man fast.

Kan du nu istället förklara hur alla vi som pendlar ska lösa det när kollektivtrafiken går ner totalt eller när det skett en olycka på vägen och man sitter fast i en bilkö? Förklara utförligt hur vi antingen ska undvika dessa situationer eller ta oss ur dem utan försening, med utgångspunkt i att vi ska kunna fortsätta att arbeta och försörja oss.
    Som jag precis skrev! Du ska lösa det med att någon annan hämtar ditt/dina barn i tid! Behöver du ännu utförligare?
  • Anonym (Skärpning!)
    Lavish skrev 2015-02-20 11:51:05 följande:
    Mina föräldrar och syskon arbetar också. De kan alltså också fastna i bilköer eller när kollektivtrafiken lägger ner. De kan också, liksom jag, drabbas av akuta olycksfall.

Ingen människan kan garantera att alltid vara i tid under alla möjliga omständigheter.
    Hade jag jobbat på dagiset där dina barn går och du hade käftat emot när du inte kan passa tider hade jag blivit vansinnig!

Det går inte att diskutera med dig, Goddag yxskaft!
Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning