• Anonym (Mammaaa)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Jag har min dotter på dagis till kl 14 o blir jag 10 eller 15 min sen ringer dem direkt o frågar vart jag är!

Har hört från andra föräldrar att de gjort så mot dem också!

Okej om man ringer o undrar vart man är efter en 45 min 1 timma....

Tycker de är helt sjukt!!!!!

Självklart hör man av sig om man blir sen, men de få min har jag ej ringt o sagt att jag blir lite sen.....

Någon annan som varit med om liknande?

• Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning
  • KCL

Får jag vara nyfiken och fråga hur ofta du är sen egentligen? 

• Anonym (Kom i tid)

Fast vänd på det. Anta att de har 3 barn som ska gå hem 14, och att sen mellanmål ska serveras 14.15. Om inte ni dyker upp så är det plötsligt 3 barn kvar som inte var beräknade till mellanmål. Ska de få sätta sig och riskera behöva lämna mitt i måltiden eller tycker du att en personal ska sitta i hallen med dessa och inte närvara vid mellanmål där personalen behövs?

Och tror du inte att verksamheten är planerad efter hur många barn där är? Anta att 5 barn ska gå hem kl 15, 4 kl 16 och sen 2 kl 17.30. Då har de ju planerat in aktiviteter efter det. Och personalens schema. Om en går 15 så vill de ju inte ha alla kl 15 barn kvar efter det.

Det är lätt att vara förälder och tycka att en kvart inte är så lång tid. Men barnen har ofta full koll på klockan och vet när deras föräldrar ska dyka upp.

Och en förskolerace är väl planerad även om många föräldrar inte tror det.

• Anonym (Kom i tid)

Förskoledag* ska det stå ovan

• Anonym (2barnsmor)

Själv ringer jag dagiset om jag skulle bli 10-15 min sen... Men det är ytterst sällan det händer (bara när mitt tåg är försenat).

• Anonym (Mammaaa)
    KCL skrev 2015-02-17 19:21:15 följande:

Får jag vara nyfiken och fråga hur ofta du är sen egentligen? 

Hon är 1,5 år o jag har varit sen 5 gånger sen i maj!
  • Anonym (Mammaaa)
    Anonym (Kom i tid) skrev 2015-02-17 19:25:21 följande:

Fast vänd på det. Anta att de har 3 barn som ska gå hem 14, och att sen mellanmål ska serveras 14.15. Om inte ni dyker upp så är det plötsligt 3 barn kvar som inte var beräknade till mellanmål. Ska de få sätta sig och riskera behöva lämna mitt i måltiden eller tycker du att en personal ska sitta i hallen med dessa och inte närvara vid mellanmål där personalen behövs?

Och tror du inte att verksamheten är planerad efter hur många barn där är? Anta att 5 barn ska gå hem kl 15, 4 kl 16 och sen 2 kl 17.30. Då har de ju planerat in aktiviteter efter det. Och personalens schema. Om en går 15 så vill de ju inte ha alla kl 15 barn kvar efter det.

Det är lätt att vara förälder och tycka att en kvart inte är så lång tid. Men barnen har ofta full koll på klockan och vet när deras föräldrar ska dyka upp.

Och en förskolerace är väl planerad även om många föräldrar inte tror det.

Mellanmål är kl 15 på hennes dagis, så inget sådan planering, plus att den personal som jobbar tidigt går alltid till 16.00
  • KCL
    Anonym (Mammaaa) skrev 2015-02-17 19:36:42 följande:
    Hon är 1,5 år o jag har varit sen 5 gånger sen i maj!

Det är rätt ofta får jag nog ändå påstå. Då får du börja fundera på vad som orsakar den sena ankomsten och försöka rätta till det.

• Anonym (Eh.)

Jag undrar då hur du skulle reagera om du fick stå och vänta en kvart på morgonen för att personalen inte fanns på plats?

Om du har en plats TILL klockan 14 ska du ju inte hämta EFTER klockan 14. Alla kan ju såklart bli sena, men handlar det om mer än ett par minuter, eller om det hänt mer än en gång så hör man ju av sig. Du får se till så du är där innan så du får barnet därifrån vid 14 helt enkelt.

• Anonym (Mammaaa)
    KCL skrev 2015-02-17 19:39:26 följande:

Det är rätt ofta får jag nog ändå påstå. Då får du börja fundera på vad som orsakar den sena ankomsten och försöka rätta till det.

ofta skojar duuuu?? ja arbetsförmedlingen! har tid till kl 14 o de ger mig tider kl 13.00 därför blir jag något sen...
Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning