• KCL

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Får jag vara nyfiken och fråga hur ofta du är sen egentligen? 

• KCL
    Anonym (Mammaaa) skrev 2015-02-17 19:36:42 följande:
    Hon är 1,5 år o jag har varit sen 5 gånger sen i maj!

Det är rätt ofta får jag nog ändå påstå. Då får du börja fundera på vad som orsakar den sena ankomsten och försöka rätta till det.

• KCL

Jag har tre barn och har haft barn på förskola de sista 8 åren. Varit sen en gång och då ringde jag.

Kan väl inte vara så jäkla svårt att lyfta på luren?

• KCL
    Vad fan!? nu kom inte allt jag skrev med Förvånad
    Då börjar jag väl om. 
    Jo, det är ofta att komma för sent så många ggr. Se ist till att du får andra tider som passar dig bättre på af eller så frågar du fsk om det är okej att du kommer lite senare. Det är inte svårare än så.
  • KCL
    viseversa skrev 2015-02-17 20:04:31 följande:
    Haha det är väl inte ofta att vara sen 5 gånger på så många månader?
    Haha, jag anser det.
  • KCL
    Lavish skrev 2015-02-17 21:01:35 följande:
    Men herregud hur är det ens möjligt? Du åker aldrig vare sig kollektivt eller bil från arbete eller annan aktivitet?

Själv bor jag i Stockholm och det händer varje vecka att det är förseningar med kollektivtrafiken. Nu blir jag inte sen varje gång för det eftersom jag har lite marginal inräknat och det är inte alltid jag som hämtar heller. 

Men en person som är beroende av färdmedel för att ta sig till och från jobb kan omöjligt vara sen endast 1 gång på 8 år om det inte är så att man tagit till med extremt stora marginaler och alltså har sina barn på dagis TIMMAR mer än vad som behövs.

Jag bor på landsbygden i Småland och var beroende av kollektivtrafiken under några år då jag studerade. Jag var sen en gång pga bussen som var sen och då ringde jag förskolan och meddelade det.

Mina barn behöver inte sitta timmar extra än vad som behövs, nej. Jag har 20 minuters bilväg till jobbet i dagens läge och har dragit till med en halvtimme som färdväg för att vara på säkra sidan. Jag hinner alltid inom tidsramen och kommer ofta tidigare än vad jag satt på schemat. Om det handlar om att jag har tur eller bara är duktig på att komma i tid vet jag inte

Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning