• Duckan

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Vår fsk hade nog inte ringt, men de hade påtalat att du var sen.

De var noga med tiderna.

• Duckan

Alla som så lättvindigt kommer för sent till förskolan, är ni lika ofta sena till era arbeten?
    Tycker att det är en märklig inställning många har att det är så okej att vara sen ofta.

• Duckan

Håller med (a) här angående (Förnuft). Vad som sägs här har inget att göra med vad denne tycker eller gör på sitt jobb.
    Tror alla ni som har så himla flexibla förskolor att personalen tycker så mycket om er att de bara ler och tycker att allt är okej när ni upprepade gånger kommer för sent? Det tror inte jag. Hur trevliga ni än är. De vill också gå hem, gå handla, gå hämta sina barn, i tid. Sen att de är så proffsiga att de inte visar det för er, det är en annan femma.

• Duckan

(...) den regeln är det flera förskolor som har och påtalar att de har så det är inte helt konstigt det heller.

• Duckan

Du kan ju för skoj skull fråga på er fsk för att vara på den säkra sidan vad de anser om saken?

Hur som, så var inte just det den heta potatisen i ts utan där var det tal om 10-15 minuters försening upprepade gånger som uppenbarligen irriterar personalen.
    Kan alla ni här i tråden komma så sent till era arbeten ofta utan att nån höjer på ögonbrynen?

• Duckan

Ja, det där är också lite olika från fsk till fsk, ang lediga föräldrar/lediga barn.
    Egentligen handlar det inte om att vara stelbent, det är bara regler och vet man om dem så sätter man ju barnets tider efter det, dvs kanske 16.15 istället för 16.00 så man "hinner ut" i tid.

Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning