Inlägg från: Anonym (fröken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (fröken)

Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning

Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-18 12:18:48 följande:
    Det är ingen hemlighet att det är kris inom barnomsorgen i Sverige. Det är konstigt att föräldrar inte märker av det på samma sätt som personalen. Än mer konstigt då föräldrar och barn har så goda relationer och samtalar utanför vistelsetiden. Det är många inom personalen som engagerar sig i Förskoleupproret.

Föräldrar ska gå ut genom dörren vid den tidpunkt som de har satt som vistelsetid och de förväntas komma i god tid för att hämta lugnt och tryggt.
    Om man är vansinnigt trött på sitt jobb kan man ju byta. Det verkar du vara.

(Därmed inte sagt att det är OK att komma försent.)
  • Anonym (fröken)
    Anonym (a) skrev 2015-02-18 14:16:41 följande:
    Tycker inte alls att hon behöver ha tanken att byta jobb. Det är en självklarhet att man kommer i god tid för att hämta sitt barn. Precis som det är en självklarhet att komma i tid till alla avtalade / schemalagda tider. 
    Jag har inte hävdat att det är OK att komma försent, så det här inlägget kunde du ha besparat dig.
    Kommer man ofta sent, ska man ändra vistelsetiderna.
    Anonym (Förnuft) skrev 2015-02-18 14:03:14 följande:
    Vad jag anser om arroganta föräldrars uppförande har inget med mitt faktiska arbete att göra. Jag diskuterar i ett forum på nätet.
     Föräldrarna är du tvungen att stå ut med, vare sig du vill eller inte. De ska självklart sköta vistelsetiderna, men det har absolut INGENTING med kris i barnomsorgen att göra. Den är politiskt orsakad och ingenting annat.
    Anser man att en förälder ska ta ett protesterande och ledset barn under armen och gå, är man så fel ute att man  åtminstone behöver en paus.
Svar på tråden Helt sjukt, dagis ringer varje gång man är 10-15 min sen med hämtning