• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Ess
    Anonym (arg) skrev 2015-01-25 16:09:29 följande:
    Jag blir less på er som påstår jag stuckit från min dotter. Verkar det som att jag skiter fullständigt i henne och har gett upp henne? Är det därför jag ska kontakta en jurist imorgon?
    Det är precis så det kommer att framstå när hon lägger fram det. 
    Tror du verkligen att hon bryr sig om dig och inte kommer att utnyttja allt hon kan för att du helst aldrig ska se ditt barn igen?
  • Anonym (pia)
    Anonym (Holly) skrev 2015-01-25 15:43:13 följande:
    Du gav upp ditt barn i samma stund som du gjorde slut med din tjej. Fattar du inte hur urbota dumt DU agerat? jaja, hon var otrogen blablabla...en bra far stannar kvar hos sin familj, och det inkluderar barnets mor, annars har han ingen familj.
    Det är hon som agerat urbota dumt genom att knulla med andra. Ett sånt svek är oförlåtligt .
    Hon är inte värd att få ha vårdnaden om barnet.
  • Anonym (arg)
    Ess skrev 2015-01-25 16:28:53 följande:
    Det behöver inte innebära fysiskt tvång att få henne lämna bostaden. Men nu har ts genom att lämna bostaden hamnat i direkt underläge. Hade han fått ut henne så hade han kunnat hävda att hon stack och lämnade honom och barnet för den nye killen.
    Dom få timmarna det tog att få reda på det, bråka, packa ihop nödvändiga saker och fara så skulle jag också hunnit med och tänka på alla konsekvenser det skulle bli av att fly från situationen ett litet tag?
  • Ess
    Anonym (arg) skrev 2015-01-25 16:35:37 följande:
    Dom få timmarna det tog att få reda på det, bråka, packa ihop nödvändiga saker och fara så skulle jag också hunnit med och tänka på alla konsekvenser det skulle bli av att fly från situationen ett litet tag?
    Ja, faktiskt.

Men jag förstår att du aldrig ens tänkt tanken att den du levde med skulle va en sådan bitch. 
    Jag har lärt mig den hårda vägen både genom personliga erfarenheter och genom att bo med en man med ett ex som inte stoppade för att skada sina egna barn för att komma åt honom. Det har lärt mig att se till att ha både byxhängslor och bälte innan jag går ut, dvs vända och vrida situationen innan jag gör något, inte agera i affekt.
    Men jag hoppas verkligen att det löser sig för dig så att du får chansen att bli en jämbördig förälder och inte en lekfarbror vh som inte har ett piss att säga till om.
  • Monkii
    Anonym (arg) skrev 2015-01-25 16:35:37 följande:
    Har du inte rätt att vistas där nu? Bara för att man åkt iväg ett par dagar har man inte avsagt sig sin bostad.
  • Ess
    Anonym (Men!) skrev 2015-01-25 12:44:13 följande:
    Vadå lyft ut henne utanför dörren? Du menar med fysiskt tvång kasta ut någon ur ett hem denne har rätt till? Ja, det hade ju verkligen gynnat ts, att visa att man inte drar sig för att 1. ta till fysisk kraft mot barnets mamma och 2. bryta mot lagen då man inte får slänga ut någon bara sådär om hon så legat med alla mån i landet bakom ens rygg. Jisses..
    Även om han med fysiskt slängt ut henne, så hade det inte påverkat hans chanser till att få barnets boende. Det är deras problem sinsemellan och det har inget med barnet att göra.
    Det finns kvinnor som levt med hustrumisshandlare, som ändå är en bra pappa och ses som en bra pappa av tingsrätten. 
  • Anonym (arg)
    Monkii skrev 2015-01-25 17:24:38 följande:
    Har du inte rätt att vistas där nu? Bara för att man åkt iväg ett par dagar har man inte avsagt sig sin bostad.
    Jodå jag har all rätt att vistas där. Jag har varit där flera gånger sedan det tog slut men mitt X är ofta hos sin mamma med barnet nu. Men när vi träffas är vi i vårt gemensamma hem.
  • mikipiki
    Anonym (arg) skrev 2015-01-25 16:03:01 följande:
    Jag har skrivit minst två gånger i tråden att jag är öppen för förslag, bara att det blir någon ändring på nuläget. Så jag håller inte på att tjata om något växelvis boende utan det var ett förslag jag hade.

Jag kämpar för min dotter, ser det ut som något annat? Jag vill min dotters bästa men jag tror de allra flesta agerar lite egoistiskt i såna här situationer.
    Vad jag sett i tråden så har du mest debatterat för växelvist boende, men jag kan ju ha missat något. Och jag har inte skrivit att du inte kämpar för din dotter? Utan jag ställde mig frågande till om du kämpade för hennes bästa eller för ditt bästa, eftersom det flertalet gånger i dina svar framstått som att du kämpar mer för dina rättigheter snarare än hennes välmående. Jag vet ingenting om er egentliga situation, jag kan bara tolka och få en uppfattning utifrån det du skriver och det var mitt intryck.
  • PelleX

Jag har inte så mycket erfarenhet från liknande problem och familje rätten men det låter ju helt vansinnigt. Ni har ett barn som har vart till största delen samen med er eller en av er. Du har vart en stor del av barnets liv och nu får barnet bara träffa dig 4 timmar per vecka. Tycker man i familjerätten att detta är en positiv förändring för barnet? Det verkar ju som det istället har kommet in en annan person i barnets liv som ersättare för dig och det är din sambos mamma. Kan inte barnet bo hos dig så skall det ju inte kunna bo hos sambons mamma. Om inte sambon kan ha barnet hemma så bör ju nästa alternativ vara hos dig. Man struntar ju tydligen fullständigt i föräldrarnas behov annars skulle man ju aldrig kunna föreslå att den ena parten bara får umgång 4 timmar/vecka. Det låter som en organisation som man bör helt ignorera och ta det via rätten istället.
    Hoppas det skipas rättvisa här. 

• Mother of 4

Kan inte du bo i huset och mamman kommer två dagar i veckan och hälsar på.

Fattar inte att det skulle vara självklart att mamman får bor kvar och ha barnet. Låter medeltida.

Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!