• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Ess
    Kim Possible skrev 2015-01-25 00:07:42 följande:
    Det tror du på? En mentalt instabil människa, för det är man om man gör sånt här, skulle alltså själv ha gått ut från sitt hem och lämnat sitt barn, det barn hon ser som ett vapen för att få som hon vill?

Tja, grisar kan säkert flyga också om man bara vill tro det.
    Självmant hade hon nog inte gått ut, men med hjälp från ts så hade hon hamnat utanför dörren.
    Misstaget av ts var att själv gå, han skulle lyft ut henne utanför dörren och kontaktat en advokat/jurist dagen efter. Då hade rollerna varit ombytta, och hon hade fått slåss för umgänget.
  • Monkii

Ingen borde ha lämnat lgh direkt. De var ju uppenbarligen sambos och vuxna borde kunna samsas tillräckligt en kort period så att barnet inte behöver skiljas från någon utan att man bestämt hur man ska göra i framtiden. Förstår inte alls att ts drog men båda låter väldigt omogna. Han straffar både sambo och dotter genom att dra och hon gör samma genom att sabba umgänget.

• Serafinaa

Det viktigaste i sammanhanget är vad som ÄR BÄST FÖR BARNET och inte vad sommar näst för enskilde förälder. Om nu familjerätten bedömde till moderna fördel så ansåg de att det vr bäst för barnet helt enkelt. Deal with it. Detta kommer ändras när barnet blir större men just nu är hon bara SEX MÅNADER (!).

• Anonym (ö)
    Iam skrev 2015-01-25 10:50:36 följande:

Men att straffa sitt barn genom att inte låta det träffa sin pappa säger en hel del.

Familjerätten gör bedömningen att umgänget ska vara hos mamman 2h 2 ggr i veckan, vill familjerätten också straffa pappan, tror du?
  • spaceylisie

Bara en tanke... Ditt ex bor kvar i vad som var ert gemensamma hem tillsammans med barnet, eller hur?

Vore det inte möjligt att du och exet byts av där? Typ du ons-lör och hon sön-ons? Då behöver ju inte barnet flyttas från hemmamiljön förrän hen är redo att göra det?

Jag tycker det låter vansinnigt, att du som pappa ska ha så få timmar umgänge.

• Anonym (westside)
    Anonym (Justitia) skrev 2015-01-25 08:36:27 följande:
    Familjerätten bestämmer absolut ingenting. Nada. Noll. Inget.

Det Ts måste göra är att stämma brallorna av den otrogna idioten som tror att hon har rätten att undanhålla barnet från honom. Hon kommer att få smaka på det hon har sått. Var så säker.

Det är många som får växelvis boende redan när barnen är kring 1 år. Dessutom är det idag inte alls ovanligt att boendet flyttas från en förälder som vägrar inse att barnet behöver mycket tid med båda föräldrarna, till den förälder som förstår det. Även under de första åren av barnets liv. Växelvis vid 3-årsåldern hör till tidiga 2000-talet. Dags att uppdatera infon...
    Detta är ett av de bästa inläggen i tråden. Alla feminister är som "kämpar" för kvinn... jag menar "barnets rättigheter" borde inse detta.
  • Anonym (-)
    Anonym (ö) skrev 2015-01-25 11:42:57 följande:
    Familjerätten gör bedömningen att umgänget ska vara hos mamman 2h 2 ggr i veckan, vill familjerätten också straffa pappan, tror du?
    Hur vet vi att FR verkligen är inblandad? Mamman sade att hon kontaktade familjerätten och dom kom överens om att 2 tillfällen i veckan, 2 timmar vardera. Har TS papper på detta? Hur kommer det sig att FR "bestämt" något sådant här utan att bägge föräldrar varit närvarande vid ett möte? Vilken info har mamman utelämnat/hittat på vid detta samtal med FR? Mycket som verkar märkligt där.
  • Iam
    Anonym (ö) skrev 2015-01-25 11:42:57 följande:

Uppenbarligen har den som sagt detta inte koll på ett barns behov av båda sima föräldrar. Om det nu är så att mamman sagt sanningen. Det vet man ju inte heller.

Men ett barn ska inte vara utan sin ena förälder på det viset. Det borde alla med sunt förnuft greppa.
  • Anonym (Men!)
    Ess skrev 2015-01-25 11:13:36 följande:

Självmant hade hon nog inte gått ut, men med hjälp från ts så hade hon hamnat utanför dörren.

Misstaget av ts var att själv gå, han skulle lyft ut henne utanför dörren och kontaktat en advokat/jurist dagen efter. Då hade rollerna varit ombytta, och hon hade fått slåss för umgänget.

Vadå lyft ut henne utanför dörren? Du menar med fysiskt tvång kasta ut någon ur ett hem denne har rätt till? Ja, det hade ju verkligen gynnat ts, att visa att man inte drar sig för att 1. ta till fysisk kraft mot barnets mamma och 2. bryta mot lagen då man inte får slänga ut någon bara sådär om hon så legat med alla mån i landet bakom ens rygg. Jisses..
  • Monkii
    Anonym (Men!) skrev 2015-01-25 12:44:13 följande:

Vadå lyft ut henne utanför dörren? Du menar med fysiskt tvång kasta ut någon ur ett hem denne har rätt till? Ja, det hade ju verkligen gynnat ts, att visa att man inte drar sig för att 1. ta till fysisk kraft mot barnets mamma och 2. bryta mot lagen då man inte får slänga ut någon bara sådär om hon så legat med alla mån i landet bakom ens rygg. Jisses..

Gissningsvis har TS fortfarande kontrakt på lägenheten där dottern bor så vill han träffa henne kan han ju alltid vistas i sin lägenhet.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!