• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Penida
    Anonym (ö) skrev 2015-01-24 23:04:49 följande:
    Hade han varit den bäst lämpade att ta hand om barnet hade han tagit barnet med sig, inte stuvkit ifrån det!
    Det hade du givetvis gjort om du precis fått reda på att din partner varit otrogen för annars hade hen haft all rätt i världen att motverka att du hade regelbundet umgänge med ert barn? Alla är inte lika klartänkta och förutseende som du och TS reaktion säger faktiskt inget om TS föräldraförmåga.
    Avskyr CIO-metoder
  • Anonym (ö)

Inte konstigt dock om mamman bedöms som den som är mest lämpad.

Hur arg man än är, går man inte bort utan sitt barn.

• Penida
    StinaMejer skrev 2015-01-24 23:06:21 följande:
    Tror många varit i en liknande situation som haft bebis? Bebistiden är ju otroligt turbulent. Jag tycker väl också att man inte ska döma men det finns ju faktiskt en poäng i att ställa frågan. Är man nära sin bebis drar man inte gärna från den oavsett situation, så frågan är varför ts gjorde det.
    Säkert har många varit det och säkert har många sett den andra föräldern som likvärdig om de lämnar hemmet utan barn till skillnad från flera här som ser allt svart/vitt. Att TS inte tog med sig barnet i denna sits säger inget om TS föräldraförmåga som sagt.
    Avskyr CIO-metoder
  • Penida
    Tow2Mater skrev 2015-01-24 23:06:48 följande:
    Nej, du har fel. En "lämplig" forälder drar inte iväg sitt barn i alla situationer.
    Avskyr CIO-metoder
  • MEE83

Riktigt låg nivå av mamman att förhindra mer umgänge TS, 4 timmar är ju brottsligt lite.

Du borde kräva att få träffa din dotter varje dag tycker jag. Hade mamman inte varit en fruktansvärd människa så skulle hon försöka göra det så lätt som möjligt för er, men hon verkar vara riktigt illasinnad.

Då får du gå till tingsrätten och få ett beslut så att hon kan knipa mun och ge dig mer tid med bebisen.

• Anonym (ö)
    Tow2Mater skrev 2015-01-24 23:06:48 följande:

Nej, du har fel. En "lämplig" forälder drar inte iväg sitt barn i alla situationer.

Precis som ts barns mamma gjorde i detta fallet.
  • Anonym (arg)
    Anonym (ö) skrev 2015-01-24 23:28:48 följande:
    Enligt ditt resonemang så tycker du vi skulle ha stått och slitit i vars sin arm på barnet och den som gav upp först är mest lämpad som förälder för att den inte stick ifrån sitt barn?
  • Kim Possible
    Anonym (ö) skrev 2015-01-24 23:16:30 följande:

Inte konstigt dock om mamman bedöms som den som är mest lämpad.

Hur arg man än är, går man inte bort utan sitt barn.

Tror du mamman "tillåtit" Ts att ta med sig barnet när otroheten uppdagades? 

I beg to differ. 

En människa som kan agera som hon gjort har inga skrupler alls, hon kunde ju ha börjat skrika och bråka, anklaga Ts för vad som helst. Psykiskt sjuka människor (för det är människor som agerar så här) kan ju ta sig till vad som helst och tänker inte heller på hur agerandet påverkar barnen. De ser enbart till sig och sitt. 
  • StinaMejer
    Kim Possible skrev 2015-01-24 23:36:16 följande:
    Tror du mamman "tillåtit" Ts att ta med sig barnet när otroheten uppdagades? 

I beg to differ. 

En människa som kan agera som hon gjort har inga skrupler alls, hon kunde ju ha börjat skrika och bråka, anklaga Ts för vad som helst. Psykiskt sjuka människor (för det är människor som agerar så här) kan ju ta sig till vad som helst och tänker inte heller på hur agerandet påverkar barnen. De ser enbart till sig och sitt. 
    Men snälla, det låter som om du var där och som om du träffat mamman och dessutom gjort en psykologisk djupundersökning av henne. Du har ingen aning om vad som hänt och ts har inte heller förklarat särskilt mycket. Du utmålar en person du aldrig träffat som galen och sjuk, mycket märkligt.
  • StinaMejer
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 23:32:57 följande:
    Enligt ditt resonemang så tycker du vi skulle ha stått och slitit i vars sin arm på barnet och den som gav upp först är mest lämpad som förälder för att den inte stick ifrån sitt barn?
    Naturligtvis inte, men förklara gärna hur det kom sig att det inte var du som stannade med bebisen?
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!