• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Tow2Mater
    Mrs Moneybags skrev 2015-01-24 22:13:24 följande:
    Det trista i historien är att HON var otrogen, men TS fick flytta och bli av med sin kära dotter.
    De verkar ha ett gemensamt boende fortfarande, fast ingen av dem verkar riktigt vara där, eller har jag missuppfattat.

TS, kan du flytta in igen (och hon kan flytta ut eftersom hon ju verkar vara hos sin mamma eller vad det var)? Eller har du gett upp bostaden åt henne helt?
  • Linnez

Fan vilka problem ni har!

TS min dotter har vart hos pappa sedan hon var 3 månader varje helg, aldrig vart problem. Nu är han föräldraledig så nu är hon hos mig varje helg istället, inga problem. Men vi bor långt ifrån varandra med.

Ni kan göra på flera olika sett
    Du kan ha henne två vardagar i veckan, efter jobbet hämtar du henne hos mamman, dottern sover hos dig och så lämnar du henne på morgonen(om det gå ihop med ditt jobb), och så kan du ha henne en heldag på lördag eller söndag.

Eller så gör vi det enkelt att 2-4timmar/dag. 

Du kan inte heller bli polisanmäld för att kidnappa ditt barn om du kommer och säger att nu vill du ha henne under helgen, hämtar henne och går. Du är vårdnadshavare, polisen skiter i ert privata bråk, så länge du inte undanhåller barnet från den andra föräldern.
    Ditt ex är ett svin som använder barnet som maktmedel, du har lika stor rätt att vara förälder som en mamma, vi mammor har inte första tjing på barnet bara för att vi bär på det. !

• Anonym (lol)

din dotter har tur som har en pappa som dig som verkligen kämpar. Jag hoppas verkligen du får träffa henne snart. Sen de där som visa säger om anknytnings å bla bla för att du kämpar för din dotter e totalt blåsta. Min far fick full vårdnad av min bror när han var 5 månader han har inte haft några problem under sin uppväxt han e 40 bast å kan säga på 70 talet var de mer tabu att farden fick full vårdnad.

• Drottningen70
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 22:27:04 följande:

Nä, det kan det omöjligt göra. Speciellt inte efter detta inlägg.

Vart fan får du alla dina urusla slutsater ifrån?

Intuition
  • Penida
    Smilla88 skrev 2015-01-24 20:35:53 följande:

Lugn TS

Jag har inte läst några svar men anledningen till denna uppdelning är förmodligen bara temporär när barnet är så litet. Mamman ÄR den viktigaste föräldern första tiden, du måste inse det. Barnet har växt i hennes kropp, kände igen hennes röst från v24, känner igen hennes hjärtljud etc. Ev kanske barnet ammas till största del fortfarande.

Jag kan nästan lova dig att du kommer få mer tid med dottern så småningom! Och när hon är större kommer du kunna begära delad vårdnad. Men just nu är barnet för litet.

Det handlar inte om att privilegia modern utan vad som är bäst för BARNET.

Kan ni lösa det på annat sött sinsemellan du och exet? Kan du passa henne en timme varannan dag så hon får sova ut exempelvis? Ni kommer behöva samarbeta såsmåningom så bäst att lägga ner alla bittra fejder redan nu.

Seriöst, vad baserar du detta på? Inte anknytningsteorin och den forskning som har har bedrivits mer än de senaste 50 åren i alla fall. Det finns inget, INGET, som säger att mamman per automatik är viktigare för barnet för att hon är just mamma.
    Du är minst sagt okunnig. Det visar du speciellt när du tycker att det bara är att vänta ut, inte är det bästa för barnet att se sin pappa ett fåtal timmar per vecka sett till barnet utan tätt umgänge!

Avskyr CIO-metoder
  • Anonym (arg)
    Tow2Mater skrev 2015-01-24 22:27:24 följande:
    De verkar ha ett gemensamt boende fortfarande, fast ingen av dem verkar riktigt vara där, eller har jag missuppfattat.

TS, kan du flytta in igen (och hon kan flytta ut eftersom hon ju verkar vara hos sin mamma eller vad det var)? Eller har du gett upp bostaden åt henne helt?
    Det har varit så fullt upp med allt och vi har inte fått ordning på nånting. Hur det blir med boende har jag ingen aning om och allt annat som behöver fixas. Jag tar ett steg i taget och prioriterar det viktigaste, min dotter.
  • Penida
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 21:07:24 följande:
    Givetvis inte. Jag vill inte heller kämpa för att få barnet på heltid där hennes mamma bara får träffa henne några timmar i veckan.
    Det ska du trycka på. Du hade inte, som mamman, helst sett att barnet knappt träffade sin andra förälder. Med den "faktan" är du bättre som boendeförälder, mamman skulle fortfarande träffa barnet regelbundet och ofta.

Avskyr CIO-metoder
  • Tow2Mater
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 22:42:53 följande:
    Det har varit så fullt upp med allt och vi har inte fått ordning på nånting. Hur det blir med boende har jag ingen aning om och allt annat som behöver fixas. Jag tar ett steg i taget och prioriterar det viktigaste, min dotter.
    Tänkte mer i banan att det kanske vore bättre for dig att bo i barnets hem nu om du vill bli boendeforälder....
  • Mrs Moneybags
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 22:42:53 följande:
    Flytta då ingenstans. Se till att du har kvar din adress hos mamman och barnet. Vill hon inte träffas får hon fortsätta att gå hem till sin mamma och sura.

Hon kan inte kasta ut dig hux flux ändå. Hon får flytta först.
  • StinaMejer

Ts, ej läst hela tråden, bara dina inlägg. Förstår verkligen att du är arg men, förvånas ej över att upplägget 4-3-vecka i växelvis boende ej går hem, låter hattigt för bebisen. De flesta jag hört i samma situation, separation när barnet fortfarande är bebis, har löst det med att gå i skift dvs varannan dag - eller byte efter 2 dagar ? och då ofta att man ej flyttar bebisen utan att man bor i skift i en och samma lägenhet. 

Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!