• StinaMejer

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

Ts, ej läst hela tråden, bara dina inlägg. Förstår verkligen att du är arg men, förvånas ej över att upplägget 4-3-vecka i växelvis boende ej går hem, låter hattigt för bebisen. De flesta jag hört i samma situation, separation när barnet fortfarande är bebis, har löst det med att gå i skift dvs varannan dag - eller byte efter 2 dagar ? och då ofta att man ej flyttar bebisen utan att man bor i skift i en och samma lägenhet. 

• StinaMejer

Ps ni som kallar mamman för svin, hora osv, lägg av med det. Det är bara destruktivt att demonisera en förälder. Som alla föräldrar måste ts samarbeta med sitt barns mamma resten av barnets liv, så det ungefär sämsta man kan göra i det här läget är att elda på konflikten

• StinaMejer
    Penida skrev 2015-01-24 22:56:24 följande:
    Har du varit i en liknande situation? På vilket sätt är det bästa för barnet att följa med en arg och ledsen förälder som inte har sina känslor i schack framför att vara med annan trygg förälder när denne reder ut det? Lätt att döma, det är inte TS fel att barnets mamma håller barnet tillbaka. Hans reaktion var fullt naturlig.
    Tror många varit i en liknande situation som haft bebis? Bebistiden är ju otroligt turbulent. Jag tycker väl också att man inte ska döma men det finns ju faktiskt en poäng i att ställa frågan. Är man nära sin bebis drar man inte gärna från den oavsett situation, så frågan är varför ts gjorde det.
  • StinaMejer
    Kim Possible skrev 2015-01-24 23:36:16 följande:
    Anonym (ö) skrev 2015-01-24 23:28:48 följande:
    Precis som ts barns mamma gjorde i detta fallet.
    Tror du mamman "tillåtit" Ts att ta med sig barnet när otroheten uppdagades? 

I beg to differ. 

En människa som kan agera som hon gjort har inga skrupler alls, hon kunde ju ha börjat skrika och bråka, anklaga Ts för vad som helst. Psykiskt sjuka människor (för det är människor som agerar så här) kan ju ta sig till vad som helst och tänker inte heller på hur agerandet påverkar barnen. De ser enbart till sig och sitt. 
    Men snälla, det låter som om du var där och som om du träffat mamman och dessutom gjort en psykologisk djupundersökning av henne. Du har ingen aning om vad som hänt och ts har inte heller förklarat särskilt mycket. Du utmålar en person du aldrig träffat som galen och sjuk, mycket märkligt.
  • StinaMejer
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 23:32:57 följande:
    Enligt ditt resonemang så tycker du vi skulle ha stått och slitit i vars sin arm på barnet och den som gav upp först är mest lämpad som förälder för att den inte stick ifrån sitt barn?
    Naturligtvis inte, men förklara gärna hur det kom sig att det inte var du som stannade med bebisen?
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!