• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Drottningen70
    asdqwe skrev 2015-01-24 16:16:03 följande:

I länder som tex Frankrike låter man barnen gå på dagis vid 3 månader, så det finns nog lite olika åsikter om separationer från anknytningspersoner.

Och då knyter barnen an till personalen.
  • Madraykin
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 15:22:48 följande:
    Du undviker mina frågor. Hur är det för barn där pappan/mamman jobbar borta en vecka?
    Nu ställdes inte frågan till mig men jag svarar ändå. Om spädbarnet separeras från EN förälder regelbundet, så är inte detta farligt för barnets hälsa eftersom barnets primära anknytningsperson då blir den förälder som barnet Inte behöver separera ifrån. Det blir farligt först när barnet ständigt behöver separeras från BÄGGE anknytningspersoner. 
  • Drottningen70

Vilka märkliga slutsatser som ärthjärnor i tråden drar. Om man påpekar att växelvist boende för ett spädbarn är olämpligt så betyder det att man anser att fadern är onödig? Nej, vi säger inte att fadern är onödig vi säger att VÄxelvist boende är skadligt. Lite skillnad va? Om ni nån enstaka gång i tråden försöker ha två tankar i huvudet samtidigt så kan det hända att

Ni hajjar att det är nöjligt att anse både att pappa är viktig samtidigt som man konstaterar att växelvist boende för en så liten är skadligt. Dessa saker står liksom inte i motsatsförhållande till varandra om man är lite smart. Jag undrar fortfarande varför inte TS tog med sig barnet när han lämnade hemmet?

• asdqwe
    Drottningen70 skrev 2015-01-24 16:37:37 följande:
    Och då knyter barnen an till personalen.
    Och det är ok att separera från personalen på kvällen och till helgerna?
  • Drottningen70
    asdqwe skrev 2015-01-24 17:13:03 följande:

Nej det är en absurditet att lämna bort en 3 månaders till att omhändertas av andra människor hela dagarna. Dock är det ju en jävla skillnad ändå då barnen träffar sina föräldrar flera timmar varje dag och hela helgerna och därmed har en konstant trygghet. Tillskillnad för hur det blir i TS lösning där barnet helt skiljs 3 och 4 dagar i sträck bort från den ena föräldern.

Alltså allvarligt, samma korkade frågor återkommer. Detta är liksom inte hjärnkirurgi.. Snart kommer väl nån "smart" och frågar om det är skadligt att gå på toa också..
  • Drottningen70
    asdqwe skrev 2015-01-24 17:13:03 följande:

Nej det är en absurditet att lämna bort en 3 månaders till att omhändertas av andra människor hela dagarna. Dock är det ju en jävla skillnad ändå då barnen träffar sina föräldrar flera timmar varje dag och hela helgerna och därmed har en konstant trygghet. Tillskillnad för hur det blir i TS lösning där barnet helt skiljs 3 och 4 dagar i sträck bort från den ena föräldern.

Alltså allvarligt, samma korkade frågor återkommer. Detta är liksom inte hjärnkirurgi.. Snart kommer väl nån "smart" och frågar om det är skadligt att gå på toa också..
  • Penida

Att växelvis boende för ett så litet barn inte rekommenderas är faktiskt inga konstigheter, det görs mycket sällan av skäl som redan har tagits upp.  Däremot verkar det helt galet att de ger mamman rätt när det gäller umgänget. Sett till barnet är det bästa riktigt tätt umgänge och inte ett fåtal timmar i veckan.
    Varför är mamman boendeförälder och inte du? Du var föräldraledig vid tidpunkten och med det kan man tänka att du vore bättre lämpad för det.
    Nu verkar mamman enligt din berättelse vara den som sätter käppar i hjulet för barnets rätt till er båda, sällan kommer det något gott av det. Även om det tar emot, visa att du är villig att samarbeta. Det vinner du och framförallt barnet på.

Avskyr CIO-metoder
  • Anonym (-)
    Drottningen70 skrev 2015-01-24 17:37:59 följande:
    Hur tänker du kring familjer där man delar på föräldraledigheten, tex att mamman jobbar 2-3 dagar per veckan, och pappan gör detsamma? Ständigt byte av primära anknytningpersonen... jag tror att dessa barn mår alldeles utmärkt ändå.
    Och ja, du har nästan hamnat på en nivå där du insinuerar att toa-besök är skadliga. Kanske man istället skall fråga dig om det är ok att tex den som är föräldraledig på vardagarna åker iväg under flera timmar på helgen och lämnar barnet hos den andra föräldern?
    Som tur är känns dina åsikter generellt så extrema att jag antar att TS mfl klarar att ignorera dina inlägg.
  • Themis

Jag håller med TS om att det är en jäkligt orättvis sits och i hans situation hade jag gjort allt jag kunde för att försöka få mer kontakt med barnet.

Kan han inte söka stöd hos hennes föräldrar, fattar inte de att barnet kan må bra av en engagerad pappa också?

Det är många det är synd om, men inte alltid p.g.a. det de själva tror. /Themis
  • Anonym (Maja)
    Anonym (Bibbie) skrev 2015-01-23 22:15:38 följande:

Om mamman inte ammat och pappan haft barnet lika mycket och de har gemensam vårdnad finns ingen anledning alls för mamman att kidnappa dottern på det viset hon gör. 

Sant. Borde vara så. Tycker du ska överklaga soc beslut, det rimmar illa att de inte verkar kunna motivera sitt ställningstagande.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!