• asdqwe

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

Sverige är ett feminitiskt land med matriarkala könsmaktsstrukturer. Pappor är underordnade mammor och när det finns en ojämställd syn på familjerelationer hos matriarkatet på familjerätten osv. är det svårt att bryta normer. Detta är nog något Fi kämpar hårt för att bryta. Troligtvis kommer Gudrun att ta på sig genusglasögonen och bränna upp vårdnadstvister på torget i Visby inför journalister under nästa almedalsvecka för att belysa de strukturella glastak som förtrycker män. I ett jämställt land ska barnen få ha ett normkritiskt umgänge med sina bägge föräldrar.

• asdqwe

I länder som tex Frankrike låter man barnen gå på dagis vid 3 månader, så det finns nog lite olika åsikter om separationer från anknytningspersoner.

• asdqwe
    Drottningen70 skrev 2015-01-24 16:37:37 följande:
    Och då knyter barnen an till personalen.
    Och det är ok att separera från personalen på kvällen och till helgerna?
  • asdqwe
    Drottningen70 skrev 2015-01-24 17:37:59 följande:
    Nej det är en absurditet att lämna bort en 3 månaders till att omhändertas av andra människor hela dagarna. Dock är det ju en jävla skillnad ändå då barnen träffar sina föräldrar flera timmar varje dag och hela helgerna och därmed har en konstant trygghet. Tillskillnad för hur det blir i TS lösning där barnet helt skiljs 3 och 4 dagar i sträck bort från den ena föräldern.

Alltså allvarligt, samma korkade frågor återkommer. Detta är liksom inte hjärnkirurgi.. Snart kommer väl nån "smart" och frågar om det är skadligt att gå på toa också..
    Växelvis boende var 4e dag är kanske inte så bra. Familjerätten tycker att 2timmar 2ggr i veckan är bra. Jag tycker det är absurt och jag tycker nog att de borde kunna föreslå en lösning som ger barnet mer tid med sin pappa.

Du är dock raljant och otrevlig.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!