• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Madraykin
    Anonym (Arg) skrev 2015-01-24 12:32:44 följande:
    Jag är öppen för förslag om umgänge. Men jag vill verkligen inte ha som det är nu.
  • Anonym (H)
    Fundersam02 skrev 2015-01-24 12:26:29 följande:

Det är synd att barnet inte får träffa sin pappa varje dag som hon är van vid. Relationen blir ju svagare om det bara blir träff två gånger i veckan och då bara två timmar.

Jag förstår inte varför man inte kan ordna så att båda föräldrarna träffar barnet varje dag, men att barnet mestadels sover hos samma förälder hela tiden tills barnet blivit äldre.

Går det att överklaga familjerättens beslut? Ta i så fall hjälp av en jurist.

vill man inte ha barnet är detektiv det är lättast att kvitta bort det .
  • Fundersam02
    Anonym (H) skrev 2015-01-24 12:41:54 följande:
    vill man inte ha barnet är detektiv det är lättast att kvitta bort det .
    ?
  • Madraykin
    Anonym (Arg) skrev 2015-01-24 12:32:44 följande:
    Jag är öppen för förslag om umgänge. Men jag vill verkligen inte ha som det är nu.
    Nej 4h per vecka är på tok för lite. Tingsrätten borde döma till betydligt mer umgänge än så. 

Hur länge har ni haft det så här nu? Har du varit i kontakt med jurist än? Du måste få upp det i rätten så snart som möjligt, desto mer tid som barnet främst spenderar med mamman, desto mer undermineras din roll som trygg anknytningsförälder.
  • Anonym (arg)
    Madraykin skrev 2015-01-24 12:47:30 följande:
    Nej 4h per vecka är på tok för lite. Tingsrätten borde döma till betydligt mer umgänge än så. 

Hur länge har ni haft det så här nu? Har du varit i kontakt med jurist än? Du måste få upp det i rätten så snart som möjligt, desto mer tid som barnet främst spenderar med mamman, desto mer undermineras din roll som trygg anknytningsförälder.
    Ja det tycker jag med. I 3 veckor har det varit så här och vi separerade för en månad sedan. Först har jag försökt ändra på det på egen hand men har inget stöd från varken mitt X eller familjerätten. På måndag ska jag ta kontakt med en jurist som vill hjälpa mig.
  • Anonym (H)
    Fundersam02 skrev 2015-01-24 12:43:50 följande:

?

Om man tex i te vill va delaktig med den andra parten eller ha barnet är det rätt tid attfriglra sitt ansvar och förpliktelser gentemot den kvinna som det är i detta fallet , genom att skriva avtal med familjerätten att avsäga sig vårdnad därmed inte underhållsförpliktigad nr inte skyldig att anpassa sig efter den andra och heller inte delaktig i deras liv mera och inga skyldigheter gentemot dom ibland är det enklast vid svÅra tvister och svåra tunga anpassningar ...
  • Madraykin
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 12:52:54 följande:
    Ja det tycker jag med. I 3 veckor har det varit så här och vi separerade för en månad sedan. Först har jag försökt ändra på det på egen hand men har inget stöd från varken mitt X eller familjerätten. På måndag ska jag ta kontakt med en jurist som vill hjälpa mig.
  • Madraykin
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 12:52:54 följande:
    Lite tips på länkar med olika aktörer som jobbar med din typ av ärende där du kanske kan hitta mer stöd om du vill ha det:

pappaombudsmannen.se/
    www.pappamanualen.se/
    www.minpappa.nu/
    www.pappabarn.se/
  • Anonym (G)
    Anonym (mor) skrev 2015-01-24 03:14:01 följande:
    Jaså? Står den lilla sexmånadersbabyn närmare pappa än mamma? 
    Lär dig läsa.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!