• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Penida
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 22:42:53 följande:
    Det har varit så fullt upp med allt och vi har inte fått ordning på nånting. Hur det blir med boende har jag ingen aning om och allt annat som behöver fixas. Jag tar ett steg i taget och prioriterar det viktigaste, min dotter.
    Nu har jag inte helt läst ikapp men står du utan boende nu? Ni har ett gemensamt boende som jag förstår det, varför bor mamman där nu och inte du?
    Avskyr CIO-metoder
  • Madraykin
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 22:11:36 följande:
    Det var inte meningen, jag har nog missat det. Du får skriva igen om du har några funderingar.

Om du läst tråden har jag skrivit att jag är öppen för förslag. Så att jag tror benhårt på mitt förslag stämmer inte.
    Tack men jag har sagt det mesta jag vill få sagt tror jag. Uppdatera gärna tråden när du pratat med jurist, och igen - se till att det blir någon med erfarenhet kring vårdnadstvister och spädbarn. Lycka till!
  • Anonym (ö)

Drog du ifrån barnet o mamman när du blev arc och gjorde slut? Varför tog du inte barnet meddig?

• StinaMejer

Ps ni som kallar mamman för svin, hora osv, lägg av med det. Det är bara destruktivt att demonisera en förälder. Som alla föräldrar måste ts samarbeta med sitt barns mamma resten av barnets liv, så det ungefär sämsta man kan göra i det här läget är att elda på konflikten

• Penida
    Anonym (ö) skrev 2015-01-24 22:52:29 följande:

Drog du ifrån barnet o mamman när du blev arc och gjorde slut? Varför tog du inte barnet meddig?

Har du varit i en liknande situation? På vilket sätt är det bästa för barnet att följa med en arg och ledsen förälder som inte har sina känslor i schack framför att vara med annan trygg förälder när denne reder ut det? Lätt att döma, det är inte TS fel att barnets mamma håller barnet tillbaka. Hans reaktion var fullt naturlig.
    Avskyr CIO-metoder
  • Anonym (arg)
    Penida skrev 2015-01-24 22:49:34 följande:
    Nu har jag inte helt läst ikapp men står du utan boende nu? Ni har ett gemensamt boende som jag förstår det, varför bor mamman där nu och inte du?
    Avskyr CIO-metoder
    Jag lämnade hemmet pga händelsen. Jag kan inte kasta ut henne ur vår gemensamma bostad.

Mina föräldrar har ett hus på deras gård som jag bott i tidigare. Så där har jag bosatt mig nu.
  • Anonym (ö)
    Penida skrev 2015-01-24 22:56:24 följande:

Har du varit i en liknande situation? På vilket sätt är det bästa för barnet att följa med en arg och ledsen förälder som inte har sina känslor i schack framför att vara med annan trygg förälder när denne reder ut det? Lätt att döma, det är inte TS fel att barnets mamma håller barnet tillbaka. Hans reaktion var fullt naturlig.

Hade han varit den bäst lämpade att ta hand om barnet hade han tagit barnet med sig, inte stuvkit ifrån det!
  • StinaMejer
    Penida skrev 2015-01-24 22:56:24 följande:
    Tror många varit i en liknande situation som haft bebis? Bebistiden är ju otroligt turbulent. Jag tycker väl också att man inte ska döma men det finns ju faktiskt en poäng i att ställa frågan. Är man nära sin bebis drar man inte gärna från den oavsett situation, så frågan är varför ts gjorde det.
  • Tow2Mater
    Anonym (ö) skrev 2015-01-24 23:04:49 följande:
    Hade han varit den bäst lämpade att ta hand om barnet hade han tagit barnet med sig, inte stuvkit ifrån det!
    Nej, du har fel. En "lämplig" forälder drar inte iväg sitt barn i alla situationer.
  • Anonym (arg)
    Anonym (ö) skrev 2015-01-24 22:52:29 följande:

Penida förklarade det bra. Jag vill inte ta med mig ett barn när jag var så upprörd, arg och ledsen. Jag har inte dragit från mitt barn. Tror du verkligen jag trodde att umgänget skulle bli så här?
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!