• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Anonym (ö)
    Kim Possible skrev 2015-01-24 23:36:16 följande:

Tror du mamman "tillåtit" Ts att ta med sig barnet när otroheten uppdagades? 

I beg to differ. 

En människa som kan agera som hon gjort har inga skrupler alls, hon kunde ju ha börjat skrika och bråka, anklaga Ts för vad som helst. Psykiskt sjuka människor (för det är människor som agerar så här) kan ju ta sig till vad som helst och tänker inte heller på hur agerandet påverkar barnen. De ser enbart till sig och sitt. 

Ts hade kunnat stanna kvar och bett mamman gå.
  • Kim Possible
    StinaMejer skrev 2015-01-24 23:44:50 följande:
    Men snälla, det låter som om du var där och som om du träffat mamman och dessutom gjort en psykologisk djupundersökning av henne. Du har ingen aning om vad som hänt och ts har inte heller förklarat särskilt mycket. Du utmålar en person du aldrig träffat som galen och sjuk, mycket märkligt.
    Om man först är otrogen och sen hindrar barnet och pappan att träffas, då är man inte frisk mentalt sett. Det behöver man inte ha varit där för att inse.

Visst, vi har bara sett Ts sida av saken här, men det faktum att så många reflexmässigt tar mammans parti även om det är hon som åsamkar barnet separationsångest genom sitt agerande gör mig förbannad. Heligt, innerligt, jävligt förbannad och arg. 

Jag avskyr den där skenheligheten som vissa av er uppvisar, "tänk på baaaaarnen", sen tänker ni inte ett skit på barnen och deras bästa utan har bara en åsikt om hur saker och ting ska vara! 
  • Penida

Lekisnivå på detta nu. Ni vill lasta TS utifrån den lilla information vi har för att han lämnade hemmet efter ha fått veta att hans partner och barnets andra förälder varit otrogen. Jag gissar att TS såg barnets mamma som likvärdig och inte som ett straff. Jag har ingen aning och ni har det inte. Fel är dock att säga att TS med det på något sätt skulle vara olämplig, han skapade inte situationen och han verkar se det rätta i regelbunden kontakt från mamman.

Avskyr CIO-metoder
  • Kim Possible
    Anonym (ö) skrev 2015-01-24 23:50:04 följande
    Ts hade kunnat stanna kvar och bett mamman gå.
    Det tror du på? En mentalt instabil människa, för det är man om man gör sånt här, skulle alltså själv ha gått ut från sitt hem och lämnat sitt barn, det barn hon ser som ett vapen för att få som hon vill?

Tja, grisar kan säkert flyga också om man bara vill tro det.
  • Penida

Han verkar se det rätta i regelbunden kontakt till skillnad från mamman ville jag säga.

Avskyr CIO-metoder
  • Anonym (Äcklig jävel)

Tja:)

Jag tycker du gjorde helt rätt att du lämnade skiter/henne!!

Vaddå, vad har hon förväntas sig att du skulle stanna kvar medtas hon fick smaka på en annan kuk, som att hon inte hade dig hemma? Va är det för tjej egentligen?? Och sen är hon arg på dig för du lämnade henne? Vaddå har hon förväntas sig att du skulle krama om henne? Vet du vad kämpa för din dotter/ hade jag varit som dig så hade jag spottat på henne som hon var en hund. Hon har dotter som vapen mot dig!!

Har hon så himla dåligt självförtroende så hon behöver knulla med flera än en.

Henne kallar man fan inte för mamma!!!!!

• Dr Mupp

Om du inte ens är med på mötet hos familjerätten och med en dåres envishet kräver växelvis boende så visar det för familjerätten att du inte har ett egentligt intresse av ditt barns välbefinnande utan bara ditt eget intresse. Hade du varit på mötet och varit öppen för förslag för ökat umgänge så hade du med största sannolikhet fått det. 

Sen är det så att oavsett anledning till separation så går familjerätten på det som är bäst för barnet, inte det som är bäst för föräldrarna. Ja ditt ex gjorde ett felsteg som gjorde att ni separerade, men hon är den som bor kvar i bostaden, hon blir det som är barnets trygga punkt då. När världen rammar så behöver barnet så mycket som möjligt att vara som vanligt. 

Barnet mår bäst av täta umgängen i hemmet till att börja med. Hade du varit på mötet så hade det nog mynnat ut i 3-4 ggr i veckan ett par timmar åt gången. Ju mer van barnet blir i den situationen ju mer kan umgänget flyttas ut ur hemmet. Blir mer promenader och lekparket för att senare bli dagumgänge i ditt hem och fram emot 1.5 års ålder så kan de bli aktuellt med övernattningar som sen blir fler och fler åt gången med tiden tills barnet är stort nog för växelvis boende. Det är dock inte aktuellt innan tidigast 3 års ålder. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Kim Possible
    Penida skrev 2015-01-25 00:06:11 följande:

Lekisnivå på detta nu. Ni vill lasta TS utifrån den lilla information vi har för att han lämnade hemmet efter ha fått veta att hans partner och barnets andra förälder varit otrogen. Jag gissar att TS såg barnets mamma som likvärdig och inte som ett straff. Jag har ingen aning och ni har det inte. Fel är dock att säga att TS med det på något sätt skulle vara olämplig, han skapade inte situationen och han verkar se det rätta i regelbunden kontakt från mamman.

• Kim Possible
    Dr Mupp skrev 2015-01-25 00:39:04 följande:

Om du inte ens är med på mötet hos familjerätten och med en dåres envishet kräver växelvis boende så visar det för familjerätten att du inte har ett egentligt intresse av ditt barns välbefinnande utan bara ditt eget intresse. Hade du varit på mötet och varit öppen för förslag för ökat umgänge så hade du med största sannolikhet fått det. 

Sen är det så att oavsett anledning till separation så går familjerätten på det som är bäst för barnet, inte det som är bäst för föräldrarna. Ja ditt ex gjorde ett felsteg som gjorde att ni separerade, men hon är den som bor kvar i bostaden, hon blir det som är barnets trygga punkt då. När världen rammar så behöver barnet så mycket som möjligt att vara som vanligt. 

Barnet mår bäst av täta umgängen i hemmet till att börja med. Hade du varit på mötet så hade det nog mynnat ut i 3-4 ggr i veckan ett par timmar åt gången. Ju mer van barnet blir i den situationen ju mer kan umgänget flyttas ut ur hemmet. Blir mer promenader och lekparket för att senare bli dagumgänge i ditt hem och fram emot 1.5 års ålder så kan de bli aktuellt med övernattningar som sen blir fler och fler åt gången med tiden tills barnet är stort nog för växelvis boende. Det är dock inte aktuellt innan tidigast 3 års ålder. 

Du har missat att Ts varit föräldraledig en längre tid och haft barnet typ dygnet runt? 

Det blir ju skrattretande att börja prata om "några timmar på promenader och i lekparker på dagumgänge" när det handlar om en människa som är/varit primär anknytningsperson för sitt barn. 
  • Anonym (-)
    Dr Mupp skrev 2015-01-25 00:39:04 följande:

Var det ens ett möte? Jag har fattat det som att TS ex ringde familjerätten på egen hand utan att berätta detta för TS, och att hon är den som säger till TS vad familjerätten kom fram till. Vem vet hur hon vinklat historien, och vem vet om FR verkligen sagt så? Givetvis inte jag, men frågan är om TS vet vad som är sant i detta.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!