• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Anonym (pia)
    Lilla Fjun skrev 2015-01-25 22:53:25 följande:
    Inte ens för att få vara nära ditt barn varje dag?
    Ts ska ha rätt till sitt barn minst lika mycket som den otrogna mamman
  • Lilla Fjun

Jag anser att mamman gjort helt fel som var otrogen men det går ju inte att ändra på nu. Är det ingen mer än jag som anser att eftertanke inför att separera med ett så litet barn är viktigt. Varför inte jobba på förhållandet och försöka lösa de problem som finns i förhållandet först och om det inte går kan man separera under ordnade förhållanden sedan.

Iam skrev 2015-01-25 22:53:13 följande:

Att dottern blivit av med sin pappa är även det mammans fel. Tror du behöver se över hur du fördelar skuld och konsekvenser av handlingar för som det är nu är du åt helvete fel på det.

Ts. Jag råder dig, som flera andra, att 1. Skaffa dig en bra jurist och 2. Låta bli att lyssna på dom som försöker skuldbelägga dig för ditt ex idioti.

• Lilla Fjun

Självklart men samhället fungerar ju inte så. Spädbarn har i stort sett alltid mamman som boendeförälder om det inte finns speciella skäl till annorlunda arrangemang. Otrohet gör inte mamman till en dålig mor, bara till en väldigt dålig partner. Systemet ser inte till föräldrarnas bästa. Det ser enbart till barnets bästa och det är inte växelvis boende i denna låga ålder.

Anonym (pia) skrev 2015-01-25 22:56:42 följande:

• Dr Mupp
    Anonym (pia) skrev 2015-01-25 22:56:42 följande:
    nej han har precis som mammman inga rättigheter. det är barnet som har rättigheter
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Anonym (pia)
    Lilla Fjun skrev 2015-01-25 22:59:45 följande:
    Jag anser att mamman gjort helt fel som var otrogen men det går ju inte att ändra på nu. Är det ingen mer än jag som anser att eftertanke inför att separera med ett så litet barn är viktigt. Varför inte jobba på förhållandet och försöka lösa de problem som finns i förhållandet först och om det inte går kan man separera under ordnade förhållanden sedan.
    Mamman har fött ett barn för bara sex månader sen och knullar med en gemensam vän-
    Hur ska han någonsin kunna lita på henne igen ?
    Varenda gång de kommer att ha sex kommer han tänka på det .
  • Anonym (pia)
    Lilla Fjun skrev 2015-01-25 23:03:22 följande:
    Självklart men samhället fungerar ju inte så. Spädbarn har i stort sett alltid mamman som boendeförälder om det inte finns speciella skäl till annorlunda arrangemang. Otrohet gör inte mamman till en dålig mor, bara till en väldigt dålig partner. Systemet ser inte till föräldrarnas bästa. Det ser enbart till barnets bästa och det är inte växelvis boende i denna låga ålder.
    Givetvis är det inte bra för ett barn att ha en mamma som är otrogen . sånt sprider sig och mamman får dåligt rykte
  • Anonym (XX)

Spelar knappast roll för ett spädbarn

Anonym (pia) skrev 2015-01-25 23:13:47 följande:

Givetvis är det inte bra för ett barn att ha en mamma som är otrogen . sånt sprider sig och mamman får dåligt rykte

• Anonym (pia)
    Anonym (XX) skrev 2015-01-25 23:20:02 följande:
    Spelar knappast roll för ett spädbarn
    Nej men bekantskapskretsen kommer  alltid veta att äktenskapet sprack p.g.a hennes svek .

• Anonym (Been there seen that)
    Anonym (pia) skrev 2015-01-25 22:52:02 följande:
    Alternativet att fortsätta bo ihop med någon som som varit otrogen finns inte i min värld
    Håller helt med. Varför dumpa ansvaret på den parten som är oskyldig? Att han var impulsiv? I så fall är det bättre att han har barnet på heltid och så får kvinnan besöksrätt några timmar. Hon borde tänkt innan hon legat runt.
  • Mamori

Jag förstår din frustration TS. Ni som inte förstår, tänk er själva att er make skulle vara otrogen med er kompis och att ni sedan skulle få flytta från hemmet och bara se er sexmånaders baby fyra timmar i veckan. Hur hade det känts? Tror knappast att ni skulle tyckt att det var en bra lösning för att undvika växelvis boende.

Det bästa i det här fallet tycker jag hade varit om ni hade kunnat bytas av att bo i det huset som barnet är vant vid, men antar att det är omöjligt. Hade du varit beredd att ta huset och barnet på heltid och att mamman får 4h / vecka, TS?

Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!