• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Anonym (GLL)
    Iam skrev 2015-01-26 13:00:27 följande:
    Riktigt dåligt råd. Det är aldrig gynsamt att svartmåla den andra föräldern. Tvärtom kan det ligga som grund till att förlora boende och vårdnad pga samarbetssvårigheter. Umgänget kan och ska dock aldrig hindras eftersom ett barn behöver båda sina föräldrar.

Så ts, dra inte in några känslomässiga argument gentemot mamman. Det kommer bara slå tillbaka på dig själv. Se till att du står för, och representerar, barnets behov så kommer det gå bra för både barnet och dig.
    Jaså det låter så! 

Hur tycker du mamman beter sig? Vägrar låta pappan träffa sina barn mer än 2 h åt gången, hur sunt är det? Tänk efter innan du skriver, snälla!
  • Anonym (dagtid?)

En vän till mig som skilde sig när barnet var bebis gjorde så att pappan tog ut föräldraledigheten och hade barnet hemma hos sig på dagarna. Mamman jobbade och hämtade och lämnade hos pappan på vardagarna men barnet bodde hos henne. Det är ju egentligen ganska likt som det är om en är föräldraledig och en jobbar men bor tillsammans. Det gick bra för dem och för barnet trots en uppslitande separation med otrohet etc.

Kan du föreslå detta TS? 

• Anonym (Anna)

Hade jag varit du hade jag flyttat tillbaka till huset och bott där tills nu hittat varsitt eget.

• Iam
    Anonym (GLL) skrev 2015-01-26 13:11:29 följande:

Jaså det låter så! 

Hur tycker du mamman beter sig? Vägrar låta pappan träffa sina barn mer än 2 h åt gången, hur sunt är det? Tänk efter innan du skriver, snälla!

Det är precis det jag gör. Tänker efter.

Vad tror du ts vinner på att meddela fr att mamman har sex med andra? Det enda det leder till är att han framstår som att han vill använda barnet som vapen.

Mammans otrohet påverkar inte hennes föräldraskap och ska därför inte användas i svartmålande syfte. Att ts inte får träffa sitt barn mer än 2 h 2 gr i veckan är däremot något han ska ta upp med sin advokat/jurist.

Men det var inte det du valde att fokusera på i det inlägget jag svarade på första gången, eller hur?

Följ nu ditt eget råd, snälla!
  • Anonym (GLL)
    Iam skrev 2015-01-26 13:21:54 följande:
    Det är precis det jag gör. Tänker efter.

Vad tror du ts vinner på att meddela fr att mamman har sex med andra? Det enda det leder till är att han framstår som att han vill använda barnet som vapen.

Mammans otrohet påverkar inte hennes föräldraskap och ska därför inte användas i svartmålande syfte. Att ts inte får träffa sitt barn mer än 2 h 2 gr i veckan är däremot något han ska ta upp med sin advokat/jurist.

Men det var inte det du valde att fokusera på i det inlägget jag svarade på första gången, eller hur?

Följ nu ditt eget råd, snälla!
    Får jag fråga, är du man eller kvinna?
  • Iam
    Anonym (GLL) skrev 2015-01-26 13:30:55 följande:

Får jag fråga, är du man eller kvinna?

Vad spelar det för roll?

Jag ger sakliga råd som skulle gynna ts och barnet.

Du ger råd som skulle leda till att ts skjuter sig själv, och barnet, i foten.

Är du man eller kvinna?
  • Anonym (GLL)
    Iam skrev 2015-01-26 13:34:22 följande:
    Vad spelar det för roll?

Jag ger sakliga råd som skulle gynna ts och barnet.

Du ger råd som skulle leda till att ts skjuter sig själv, och barnet, i foten.

Är du man eller kvinna?
    Bra då vet, då förstår jag också (o)logiken i dina inlägg!
  • Iam
    Anonym (GLL) skrev 2015-01-26 13:38:08 följande:

Bra då vet, då förstår jag också (o)logiken i dina inlägg!

På vilket sätt brister min logik?

på vilket sätt tror du ts gynnas av att han berättar om mammans sexliv för fr?
  • Anonym (man)

Familjerätten dömer alltid till kvinnans förmån oavsett vad, beslutsfattarna verkar bestå rabiata feminister eller kastrerade män som går på feministernas linje för att inte åka på nöten själva. De få män som haft stake nog att säga ifrån har systemet gjort sig av med för länge sen.

Har sett många fall där kvinnor som är klart olämpliga som förälder (pundare, alkisar, psykstörda) ges vårdnad om barn, men män kan man tydligen dra ifrån vårdnaden hur enkelt som helst. Senast i helgen fick en bekant vars ex partner lider av psykiska besvär och spenderar stor del av sin tid på hispan åka och hämta sin dotter för att dottern ring och sagt att hon blev avsläpp någonstans av mamma och hennes nya pojkvän eftersom de blivit jagade av snuten. Gången innnan dess var det för att mamman festat lite väl hårt och däckat, osv , osv, men familjerätten anser ändå att hon är lämplig som mamma.

Förvänta dig ingen rättvisa från familjerätten, de går helt och hållet på kvinnans linje, det enda du kan göra är att försöka hålla dig på got fot med mamman så hon inte tar ifrån dig vårdnaden helt och hållet, vilken hon lätt kan göra om hon vill.

• Anonym (arg)

Jag läser alla nya inlägg som kommer in men har inte haft tid att svara på dom.

Jag kommer nu undvika många frågor eftersom jag tycker många här går över gränsen och spekulerar i sånt som inte hör hit.

Men för dom som är intresserade kommer jag uppdatera lite då och då så får ni se hur det här slutar. Har iallafall fått ett tips om en jurist i närheten av där jag bor som är kunnig inom sånt här. Den personen var inte kontaktbar idag så ska ringa imorgon.

Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!