• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Anonym (Malin)
    Anonym (arg) skrev 2015-01-23 21:34:17 följande:

Sverige ska vara jämställt, jo jävlar.

Var har du fått det ifrån att Sverige är jämställt? För det är det inte...
  • Anonym (Malin)
    Anonym (man) skrev 2015-01-26 13:48:30 följande:

Familjerätten dömer alltid till kvinnans förmån oavsett vad, beslutsfattarna verkar bestå rabiata feminister eller kastrerade män som går på feministernas linje för att inte åka på nöten själva. De få män som haft stake nog att säga ifrån har systemet gjort sig av med för länge sen.

Har sett många fall där kvinnor som är klart olämpliga som förälder (pundare, alkisar, psykstörda) ges vårdnad om barn, men män kan man tydligen dra ifrån vårdnaden hur enkelt som helst. Senast i helgen fick en bekant vars ex partner lider av psykiska besvär och spenderar stor del av sin tid på hispan åka och hämta sin dotter för att dottern ring och sagt att hon blev avsläpp någonstans av mamma och hennes nya pojkvän eftersom de blivit jagade av snuten. Gången innnan dess var det för att mamman festat lite väl hårt och däckat, osv , osv, men familjerätten anser ändå att hon är lämplig som mamma.

Förvänta dig ingen rättvisa från familjerätten, de går helt och hållet på kvinnans linje, det enda du kan göra är att försöka hålla dig på got fot med mamman så hon inte tar ifrån dig vårdnaden helt och hållet, vilken hon lätt kan göra om hon vill.

Vad har det med feminism att göra? Feminism står för jämställdhet. Enligt patriarkatet däremot så anses kvinnan vara den som ska vara hemma och ta hand om barn och hem...
  • Anonym (Been there seen that)
    Anonym (Jorå) skrev 2015-01-26 10:31:25 följande:
    Jättejämställt. Det var därför du var pappaledig i "ett par veckor". Synd att du inte tog halva ledigheten. Det hade gynnat dig nu.
    Du är inte alls manshatare du. T.o.m. ett inlägg som du kopierar in och där det står "några veckor" lyckas du få till "ett par veckor". Barnet är 6 mån, mamman har varit hemma 3.5, det betyder att TS har varit hemma 2,5. Det är mer än ett par veckor, förstår du.

Manshatande kvinnor bör inte få skaffa barn för de är väldigt olämpliga förebilder. Dessutom kör de fullkomligt över barnens behov bara för att de själva hatar män. Fy för er. 
  • Anonym (GLL)
    Anonym (Been there seen that) skrev 2015-01-26 15:02:50 följande:
    Du är inte alls manshatare du. T.o.m. ett inlägg som du kopierar in och där det står "några veckor" lyckas du få till "ett par veckor". Barnet är 6 mån, mamman har varit hemma 3.5, det betyder att TS har varit hemma 2,5. Det är mer än ett par veckor, förstår du.

Manshatande kvinnor bör inte få skaffa barn för de är väldigt olämpliga förebilder. Dessutom kör de fullkomligt över barnens behov bara för att de själva hatar män. Fy för er. 
    Det är precis vad jag pratar om, "dom kör över barnens behov" För att få ut sin ilska mot mannen som träffat en ny kvinna.

Hur hade det varit om TS i denna tråd hade varit en kvinna?

Du hade det haglat kommentarer som: "jävla svin" "typiskt män" "män borde kastreras så dom inte kan få barn" "helt sjukt att mannen kan få vårdnaden" ETC ETC ETC...

Det märks tydligt vilket sorts kön det är av majoriteten besökare här inne!
  • Iam
    Anonym (GLL) skrev 2015-01-26 15:11:14 följande:

Det är precis vad jag pratar om, "dom kör över barnens behov" För att få ut sin ilska mot mannen som träffat en ny kvinna.

Hur hade det varit om TS i denna tråd hade varit en kvinna?

Du hade det haglat kommentarer som: "jävla svin" "typiskt män" "män borde kastreras så dom inte kan få barn" "helt sjukt att mannen kan få vårdnaden" ETC ETC ETC...

Det märks tydligt vilket sorts kön det är av majoriteten besökare här inne!

Fast väldigt många i denna tråden har faktiskt gett rådet att anlita ombud för att tillvarata såväl barnets som ts rättigheter. Det innebär däremot inte att det är vettigt att ts ska smutskasta mamman och göra det omvända, dvs frånta barnet sin mamma som du förespråkade i ett inlägg. Jag har frågat dig tidigare på vilket sätt det skulle gynna barnet eller ts, men får inga svar.

Att skrika om orättvisor för män gentemot kvinnor, för att i nästa andetag själv vara den som förespråkar att kvinnorna ska tystas och få smäll på fingrarna känns rätt kontraproduktivt. Kvinnoförrakt är inte bättre än manshat... och det är tydligt att du inte förstår det.
  • Anonym (orättvist)
    Anonym (Malin) skrev 2015-01-26 14:53:26 följande:
    Vad har det med feminism att göra? Feminism står för jämställdhet. Enligt patriarkatet däremot så anses kvinnan vara den som ska vara hemma och ta hand om barn och hem...
    Feminism står för jämställdhet utifrån en utgångspunkt att vi lever i ett patriarkaliskt samhälle. Feminismen har väldigt svårt att hantera situationer där en matriarkalisk struktur ställer till de för män. Därför blir det lätt fel när man hävdar att feminism står för jämställdhet. Som i det här fallet med TS.
    //en kvinna
  • Anonym (Mio)
    Anonym (orättvist) skrev 2015-01-26 10:42:41 följande:
    Klart jag läst TS inlägg i tråden. Det är ju därför jag lyfter frågan om vilken av föräldrarna som är huvudsaklig anknytningsperson. Och ifrågasätter självklarheten i att det är mamman som ska vara boendeförälder. Det kan ju faktiskt vara mamman som träffar barnet hemma hos pappan 2*2 timmar per vecka.  

Men att familjerätten skulle ge råd om ett så litet umgänge finner jag ytterst märkligt. Och det utan att höra bägge parter. Därav att jag trodde att det var ett beslut. 

Men jag gissar att mamman dragit någon vals för familjerätten. Eller så finns det mer i storyn än vad pappan berättar. Kanske urartade bråket till våld?

PS: Tacksam om du håller en trevlig ton i dina inlägg och inte insinuerar att jag inte läst! 
    Familjerätten kan inte fatta några beslut, det är ett ganska allmänt kunnande. Det är ingen som skrivit att mamman måste vara anknytningsperson heller men en förälder måste vara det vid en separation däremot. Att det måste vara mamman är mer din egen tolkning. Ja, familjerätten kan och ska ge råd utefter barnets bästa, det är det som är en stor del i syftet att FR finns. Ingen familjerätt skulle rekommendera växelvis boende för ett spädbarn eftersom det är för lång tid borta från den förälder barnet inte träffar. Du verkar vara dåligt påläst.
  • Anonym (Mio)
    Anonym (man) skrev 2015-01-26 13:48:30 följande:

Familjerätten dömer alltid till kvinnans förmån oavsett vad, beslutsfattarna verkar bestå rabiata feminister eller kastrerade män som går på feministernas linje för att inte åka på nöten själva. De få män som haft stake nog att säga ifrån har systemet gjort sig av med för länge sen.

Har sett många fall där kvinnor som är klart olämpliga som förälder (pundare, alkisar, psykstörda) ges vårdnad om barn, men män kan man tydligen dra ifrån vårdnaden hur enkelt som helst. Senast i helgen fick en bekant vars ex partner lider av psykiska besvär och spenderar stor del av sin tid på hispan åka och hämta sin dotter för att dottern ring och sagt att hon blev avsläpp någonstans av mamma och hennes nya pojkvän eftersom de blivit jagade av snuten. Gången innnan dess var det för att mamman festat lite väl hårt och däckat, osv , osv, men familjerätten anser ändå att hon är lämplig som mamma.

Förvänta dig ingen rättvisa från familjerätten, de går helt och hållet på kvinnans linje, det enda du kan göra är att försöka hålla dig på got fot med mamman så hon inte tar ifrån dig vårdnaden helt och hållet, vilken hon lätt kan göra om hon vill.

Familjerätten kan inte döma till någon till något alls. Du verkar ha fått mycket om bakfoten.
  • Anonym (orättvist)
    Anonym (Mio) skrev 2015-01-26 16:24:24 följande:
    Familjerätten kan inte fatta några beslut, det är ett ganska allmänt kunnande. Det är ingen som skrivit att mamman måste vara anknytningsperson heller men en förälder måste vara det vid en separation däremot. Att det måste vara mamman är mer din egen tolkning. Ja, familjerätten kan och ska ge råd utefter barnets bästa, det är det som är en stor del i syftet att FR finns. Ingen familjerätt skulle rekommendera växelvis boende för ett spädbarn eftersom det är för lång tid borta från den förälder barnet inte träffar. Du verkar vara dåligt påläst.
    Ursäkta, men har du läst mitt inlägg?

Jag har inte skrivit att mamman måste vara anknytningsperson, som du antyder
    Jag har inte förespråkat växelvis boende för ett spädbarn

Och jag förstår inte vart du vill komma med ditt inlägg i sak och varför du uttrycker dig nedlåtande om mig. 
  • Anonym (Been there seen that)
    Anonym (Malin) skrev 2015-01-26 14:53:26 följande:
    Hur kan feminism stå för jämställdhet??? Jämställdhet står för jämställdhet. Feminism står för att kvinnor ska har fler fördelar än män.

Ungefär som om du sagt att matriarkat står för  könsoberoende bestämmande. Eller att alfahannen kan vara en tik.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!