Inlägg från: Anonym (Been there seen that) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Been there seen that)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

TS, mitt ex hade liknande problem med sitt ex. Han skaffade advokat, en väldigt välrenommerad inom familjerätt, tog saken till tingsrätten och anmälde dessutom exet till socialen med anledning att hon nekar sitt barn umgänge med en person som barnet har varit så van vid under sina första månader. Och vet du vad? Han fick träffa sonen mycket oftare, inkl. övernattningar (även under socialens utredningstid pga att all tid i en så litens liv är så mycket längre och därmed är risken stor att fadern "glöms bort" om för lång tid har gått) och sedan vann han i tingsrätten. Dessutom blev kvinnan mer beskädlig när hon anmälts för tidigare trodde hon att hon skulle kunna skrämma bort honom och enbart använda honom som kassako. Lägg märke till att det här är mer än 3 år sedan så det borde absolut vara bättre idag.

Vi är inte ihop längre men nu är sonen drygt 4, bor mer än halvtid hos pappan, hon får inte alla de pengar som hon hoppats på genom att undanhålla sonen och hon är illa tvungen till att arbeta och sköta sig för hon vet att han socanmäler henne om hon gör något som är dåligt för barnet.

Sedan ett litet tips. Många av kvinnorna som hänger här är förbittrade manshatare som har blivit besvikna att de inte uppnått gudinne- eller drottningstatus i samma sekund som de fött ett barn. Lyssna inte för mycket på dem, eftersom enligt dem duger män enbart som spermadonatorer, husslavar och familjeförsörjare så att kvinnorna kan leka hemmamammor och lyxfruar. Sedan när det visar sig att mannen inte finner sig i något sådant försöker de hitta på dumheter som skulle motivera att mannen kan uteslutas från allt som har med barnet att göra och finna sig i att umgås med barnet på nåder. Glöm det och ignorera dem.

Lycka till.

Lilla Fjun skrev 2015-01-25 22:21:34 följande:

Har bara läst TS. Du skriver att din kvinna for på tjejkväll, var otrogen en gång och du lämnade henne direkt. Så (tycker jag) kan man göra när det inte finns barn inblandade. Nu har ni en gemensam dotter som du givetvis vill ha nära. Då kanske man för sin dotters skull inte lämnar mamman direkt utan trots att man är sårad och besviken försöker reda ut förhållandet. Dotterns välbefinnande sätts före ditt. En sexmånaders är inte aktuell för växelvis boende. Det borde du tagit reda på innan du valde att lämna förhållandet.

Det borde väl kvinnan tänkt på innan hon särade på benen när hon har en så liten hemma och en man som väntar. Hur i hela fridens namn kan du bara säga något sådant? Att HAN skulle överhuvudtaget tänkt.  Hade det varit tvärtom hade både kastrering, halshuggning och livstids utvisning från barnets liv stått på FLmanshatarnas meny.

Varför är ni så många som tycker att män är på något sätt underordnade kvinnornas vilja och humör? Jag skäms för att vara kvinna för dagens kvinnor har ballat ur totalt och fått någon form av storhetsvansinne. Undra på att män sticker och importerar fruar från Thailand och Ryssland. Jeeeez alltså.
    Anonym (pia) skrev 2015-01-25 22:52:02 följande:
    Alternativet att fortsätta bo ihop med någon som som varit otrogen finns inte i min värld
    Håller helt med. Varför dumpa ansvaret på den parten som är oskyldig? Att han var impulsiv? I så fall är det bättre att han har barnet på heltid och så får kvinnan besöksrätt några timmar. Hon borde tänkt innan hon legat runt.
    Anonym (Jorå) skrev 2015-01-26 10:31:25 följande:
    Jättejämställt. Det var därför du var pappaledig i "ett par veckor". Synd att du inte tog halva ledigheten. Det hade gynnat dig nu.
    Du är inte alls manshatare du. T.o.m. ett inlägg som du kopierar in och där det står "några veckor" lyckas du få till "ett par veckor". Barnet är 6 mån, mamman har varit hemma 3.5, det betyder att TS har varit hemma 2,5. Det är mer än ett par veckor, förstår du.

Manshatande kvinnor bör inte få skaffa barn för de är väldigt olämpliga förebilder. Dessutom kör de fullkomligt över barnens behov bara för att de själva hatar män. Fy för er. 
    Anonym (Malin) skrev 2015-01-26 14:53:26 följande:
    Vad har det med feminism att göra? Feminism står för jämställdhet. Enligt patriarkatet däremot så anses kvinnan vara den som ska vara hemma och ta hand om barn och hem...
    Hur kan feminism stå för jämställdhet??? Jämställdhet står för jämställdhet. Feminism står för att kvinnor ska har fler fördelar än män.

Ungefär som om du sagt att matriarkat står för  könsoberoende bestämmande. Eller att alfahannen kan vara en tik.
    Anonym (GLL) skrev 2015-01-26 15:11:14 följande:
    Det är precis vad jag pratar om, "dom kör över barnens behov" För att få ut sin ilska mot mannen som träffat en ny kvinna.

Hur hade det varit om TS i denna tråd hade varit en kvinna?

Du hade det haglat kommentarer som: "jävla svin" "typiskt män" "män borde kastreras så dom inte kan få barn" "helt sjukt att mannen kan få vårdnaden" ETC ETC ETC...

Det märks tydligt vilket sorts kön det är av majoriteten besökare här inne!
    Ja, tyvärr har du rätt. Det är mer än en gång jag har skämts åt vilka idiotier kvinnor kläcker ur sig och rätt ofta på ett sätt som skulle tyda på att deras uttalanden är den allenarådande sanningen för alla kvinnor.

Just därför brukar jag motarbeta sådana kvinnor så mycket jag bara kan. Jag är för jämställdhet och individens fria vilja. Inte feminism, maskulinism, genusidiotier och gud vet allt de hittar på. 
    Iam skrev 2015-01-26 15:30:40 följande:
    Fast väldigt många i denna tråden har faktiskt gett rådet att anlita ombud för att tillvarata såväl barnets som ts rättigheter. Det innebär däremot inte att det är vettigt att ts ska smutskasta mamman och göra det omvända, dvs frånta barnet sin mamma som du förespråkade i ett inlägg. Jag har frågat dig tidigare på vilket sätt det skulle gynna barnet eller ts, men får inga svar.

Att skrika om orättvisor för män gentemot kvinnor, för att i nästa andetag själv vara den som förespråkar att kvinnorna ska tystas och få smäll på fingrarna känns rätt kontraproduktivt. Kvinnoförrakt är inte bättre än manshat... och det är tydligt att du inte förstår det.
    Håller helt med. Båda sidor har bra mycket att arbeta med för det finns säkert minst lika många män som nedvärderar kvinnor som det finns kvinnor som avskyr män. Ingen av inställningarna är speciellt produktiv. Och ingen av personerna som visar prov på sådant är speciellt väl lämpade till att uppfostra och vägleda en ny generation.
    Anonym (Jorå) skrev 2015-01-27 08:09:54 följande:
    Feminism enligt Nationalencyklopedin: "feminism (franska féminisme, av latin fe?mina ?kvinna?), social rörelse för jämställdhet mellan kvinnor och män."

Sedan att många män inte begriper det är en annan sak.
    Ja, kanske NE från 60-talsutgåvan. Och då kanske det stämde också. Fittpartiet är ett lysande exempel på motsatsen.

Fast jag vet inte varför jag ens försöker diskutera med någon som tycker att "några" och "ett par" är samma sak?
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!