• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Anonym (orättvist)
    Anonym (Mio) skrev 2015-01-26 09:14:32 följande:
    Låter som du träffar väldigt konstiga barn som har ett anknytningshus istället för en anknytningsperson
    Och mamman är ju inte i huset heller utan hos mormodern...
  • Anonym (been there, done that, has the fucking closet full)

Det är ett litet barn det rör sig om, glöm inte det. Mycket litet och ett litet barn behöver andra saker än ett stort barn. Det är ingen sak utan en egen liten individ som har rätt till båda föräldrarna men också stabilitet och långa tider borta från en grundvårdare är för länge. Hellre korta besök med korta intervaller än långa perioder ifrån grundvårdaren, fråga barnpsyk. Det är därför familjerätten gav din sambo rätt. När barnet blir äldre får du träffa det oftare. 

• Anonym (Mio)
    Anonym (orättvist) skrev 2015-01-26 09:23:34 följande:
    Och mamman är ju inte i huset heller utan hos mormodern...
    Med sin anknytningsperson ja.
  • Anonym (orättvist)
    Anonym (been there, done that, has the fucking closet full) skrev 2015-01-26 09:26:13 följande:

Det är ett litet barn det rör sig om, glöm inte det. Mycket litet och ett litet barn behöver andra saker än ett stort barn. Det är ingen sak utan en egen liten individ som har rätt till båda föräldrarna men också stabilitet och långa tider borta från en grundvårdare är för länge. Hellre korta besök med korta intervaller än långa perioder ifrån grundvårdaren, fråga barnpsyk. Det är därför familjerätten gav din sambo rätt. När barnet blir äldre får du träffa det oftare. 

Frågan här är ju om det är mamman eller pappan som är grundvårdare. Med tanke på att det var under pappans fl så är det inte givet.
  • Anonym (orättvist)
    Anonym (Mio) skrev 2015-01-26 09:34:26 följande:
    Med sin anknytningsperson ja.
    Vet vi att det är mamman som är huvudsaklig anknytningsperson?
    Vet vi om mamman varit med hos mormor eller lämnat barnet där för att jobba?

Tycker det låter som om Familjerätten fattat beslut utifrån gamla tiders könsroller...
  • Iam
    Anonym (been there, done that, has the fucking closet full) skrev 2015-01-26 09:26:13 följande:

Varför ser du per automatik mamman som "grundvårdare"?

Det var ju tom ts som var föräldraledig med barnet när allt hände.
  • Iam
    Anonym (orättvist) skrev 2015-01-26 10:04:43 följande:

Tycker det låter som om Familjerätten fattat beslut utifrån gamla tiders könsroller...

Och utifrån info som kanske inte är helt sanningsenligt. Om det öht tagits beslut med tanke på att ts inte varit kallad till möte.
  • Anonym (-)
    Tycker du 2 timmar två gånger per vecka är korta intervaller?
    Dessutom låter TS som bättre grundvårdare än mamman baserat på den info som framkommit i tråden.
  • Anonym (Mio)
    Anonym (orättvist) skrev 2015-01-26 10:04:43 följande:

FR kan inte ens fatta beslut bara ge generella råd över telefonen och de har ju inte ens varit på möte där om du läser. Hade du dessutom läst tråden så är båda föräldrarna mycket involverade med barnet men oavsett så är varannan vecka mycket olämpligt för ett spädbarn och någon måste vara borndeförälder dvs den fasta punkten. Dock är det ju ett väldigt märkligt råd att TS bara ska träffa barnet så lite. Korta täta umgängen är det som rekommenderas
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (arg) skrev 2015-01-23 21:34:17 följande:

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

Jättejämställt. Det var därför du var pappaledig i "ett par veckor". Synd att du inte tog halva ledigheten. Det hade gynnat dig nu.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!