• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Anonym (Mio)

I övrigt kan man fråga sig varför pappan inte själv ringt FR och bokat ett möte, tagit reda på rekommendationer för spädbarn, rättigheter osv, men precis som i mammans fall tycks han fastnat i "jag vill ha det umgänge som passar mig" utan en tanke på vad som är det bästa för bebisen.

• Anonym (Jorå)
    Anonym (arg) skrev 2015-01-23 21:51:10 följande:
    Hon har varit föräldraledig i 3,5 månader sedan slutade hon amma och då var jag föräldraledig. Sluta upp med dina antaganden.
    Du skrev att du var föräldraledig "några veckor" så personen gjorde inget antagande.
  • Anonym (Fian)
    Anonym (Jorå) skrev 2015-01-26 10:31:25 följande:
    Jättejämställt. Det var därför du var pappaledig i "ett par veckor". Synd att du inte tog halva ledigheten. Det hade gynnat dig nu.
    Det kanske han gjort om de hållt ihop hela föräldraledigheten. Få pappor brukar ta de allra första månaderna och i detta fallet fanns det mycket föräldraledighet kvar
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (pia) skrev 2015-01-25 22:56:42 följande:
    Ts ska ha rätt till sitt barn minst lika mycket som den otrogna mamman
    Fel. BARNET har rätt till båda föräldrarna.
  • Anonym (orättvist)
    Anonym (Mio) skrev 2015-01-26 10:25:38 följande:
    FR kan inte ens fatta beslut bara ge generella råd över telefonen och de har ju inte ens varit på möte där om du läser. Hade du dessutom läst tråden så är båda föräldrarna mycket involverade med barnet men oavsett så är varannan vecka mycket olämpligt för ett spädbarn och någon måste vara borndeförälder dvs den fasta punkten. Dock är det ju ett väldigt märkligt råd att TS bara ska träffa barnet så lite. Korta täta umgängen är det som rekommenderas
    Klart jag läst TS inlägg i tråden. Det är ju därför jag lyfter frågan om vilken av föräldrarna som är huvudsaklig anknytningsperson. Och ifrågasätter självklarheten i att det är mamman som ska vara boendeförälder. Det kan ju faktiskt vara mamman som träffar barnet hemma hos pappan 2*2 timmar per vecka.  

Men att familjerätten skulle ge råd om ett så litet umgänge finner jag ytterst märkligt. Och det utan att höra bägge parter. Därav att jag trodde att det var ett beslut. 

Men jag gissar att mamman dragit någon vals för familjerätten. Eller så finns det mer i storyn än vad pappan berättar. Kanske urartade bråket till våld?

PS: Tacksam om du håller en trevlig ton i dina inlägg och inte insinuerar att jag inte läst! 
  • Anonym (pia)
    Anonym (Jorå) skrev 2015-01-26 10:35:44 följande:
    Fel. BARNET har rätt till båda föräldrarna.
    Var skriver jag att inte barnet ska ha rätt till sin mamma ?
  • Anonym (pia)
    Anonym (Jorå) skrev 2015-01-26 10:31:25 följande:
    Jättejämställt. Det var därför du var pappaledig i "ett par veckor". Synd att du inte tog halva ledigheten. Det hade gynnat dig nu.
    Vadå halva ledigheten. Barnet är bara sex månader och att mamma tar de första månaderna är helt normalt.
    Att han redan trots att barnet bara är 6 månader har varit FL ledig talar för honom
  • Anonym (GLL)

Den feminina sidan på FL kan inte få in i sin skalle att kvinnor kan var otrogna, utan i deras värld är det bara män som är svin, dock så är det faktiskt så att det är vanligare att kvinnan är den som är otrogen i förhållanden som leder till att familjer splittras, barn far illa osv. Därav så hoppar dom på dig TS istället för att lida med
    dig som jag gör!

Har du talat om för familjerätten att hon knullat en annan snubbe?

Du ska inte acceptera detta, gå vidare med det. Om det är någon som skall ha vårdnaden om barnet så är det du! Du kan ta hand om ett spädbarn själv, det MÅSTE inte finnas en mamma i bilden!

Det är nog ingen bra miljö för barnet att bo hos henne om hon ska ha massa snubbar springandes hemma hos sig! Ta upp det också!

• nevermind
    Anonym (-) skrev 2015-01-26 10:25:27 följande:
    Tycker du 2 timmar två gånger per vecka är korta intervaller?
    Dessutom låter TS som bättre grundvårdare än mamman baserat på den info som framkommit i tråden.
  • Iam
    Anonym (GLL) skrev 2015-01-26 12:06:12 följande:

Den feminina sidan på FL kan inte få in i sin skalle att kvinnor kan var otrogna, utan i deras värld är det bara män som är svin, dock så är det faktiskt så att det är vanligare att kvinnan är den som är otrogen i förhållanden som leder till att familjer splittras, barn far illa osv. Därav så hoppar dom på dig TS istället för att lida med

dig som jag gör!

Har du talat om för familjerätten att hon knullat en annan snubbe?

Du ska inte acceptera detta, gå vidare med det. Om det är någon som skall ha vårdnaden om barnet så är det du! Du kan ta hand om ett spädbarn själv, det MÅSTE inte finnas en mamma i bilden!

Det är nog ingen bra miljö för barnet att bo hos henne om hon ska ha massa snubbar springandes hemma hos sig! Ta upp det också!

Riktigt dåligt råd. Det är aldrig gynsamt att svartmåla den andra föräldern. Tvärtom kan det ligga som grund till att förlora boende och vårdnad pga samarbetssvårigheter. Umgänget kan och ska dock aldrig hindras eftersom ett barn behöver båda sina föräldrar.

Så ts, dra inte in några känslomässiga argument gentemot mamman. Det kommer bara slå tillbaka på dig själv. Se till att du står för, och representerar, barnets behov så kommer det gå bra för både barnet och dig.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!