• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • PelleX
    Anonym (pia) skrev 2015-01-27 08:17:55 följande:

Finns det någon på FL som kan tycka att TS bara ska få träffa sin dotter 4 timmar i veckan ?

I så fall är ni enligt mig dumma i huvudet

Här på FL är det nog ingen. Men det finns några dumskallar och dom har fått plats i familie rätten och avgör i dessa frågor. Hur är det möjligt?
  • Ess
    PelleX skrev 2015-01-27 23:26:26 följande:
    Här på FL är det nog ingen. Men det finns några dumskallar och dom har fått plats i familie rätten och avgör i dessa frågor. Hur är det möjligt?
    Jag tror att man ska ta det som påstås ha sagts där med en nypa salt. 
    Ts har inte själv varit med då hon kontaktade dem. Hon har med 110% säkerhet friserat vilt i sanningen, och säkert också i svaret hon framfört till ts.
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (Been there seen that) skrev 2015-01-27 20:15:25 följande:
    Ja, kanske NE från 60-talsutgåvan. Och då kanske det stämde också. Fittpartiet är ett lysande exempel på motsatsen.

Fast jag vet inte varför jag ens försöker diskutera med någon som tycker att "några" och "ett par" är samma sak?
    NE från 2015 på nätet.

Men jag vet inte om jag kan diskutera det med någon som tycker att "Några veckor" är det samma som "ett par månader" och som dessutom ser ner på kvinnor (eftersom du använder ett ord för det kvinnliga könet som skällsord).

Jag röstar inte på F! som jag antar att du syftade på. Jag känner inte heller till deras partiprogram eftersom jag inte heller varit intresserad av att eventuellt rösta på dem. Du verkar ha gjort det. Vad i deras partiprogram är det du stör dig på? Länka gärna.
  • Anonym (mycket ska man höra)
    kenneth768768 skrev 2015-01-27 17:29:17 följande:
    Och enligt wikipedia "Feminism är en samling rörelser och ideologier vars målsättning är kvinnors politiska, ekonomiska och sociala rättigheter samt kvinnans likställighet med mannen", dvs enbart kämpa för områden där kvinnor är förfördelade. Du får väl erkänna att denna definition är mer rättvisande?

Hur tycker du t.ex feministerna behandlat jämställdisterna? Som försökt driva frågor där män har det svårare?

Ja, just det.
    hur kan du få detta citat att betyda att kvinnor ska ha FLER rättigheter än män?  

kvinnors politiska rättigheter (att få bestämma själv vilket parti man röstar på tex), är det fel tycker du? Ska kvinnor tvingas rösta som mannen gjorde, som det var förr? Eller ännu längre tillbaka då kvinnan inte hade rösträtt alls?

kvinnans ekonomiska rättigheter (dvs kunna jobba och tjäna egna pengar, försörja sig själv), är det fel? Ska alla kvinnor vara hemmafruar (som för några generationer sedan) och vara beroende av sin mans inkomst? 

kvinnans sociala rättigheter (tex att själv bestämma om man vill gifta sig eller inte, kunna välja en parter utan att bli tvingad in i äktenskap som föräldrarna har bestämt (som det var förr) kunna välja att skilja sig om äktenskapet inte fungerar, är det inte bra det? (på 1800-talet kunde en kvinna i princip inte begära skilsmässa hur överdjävlig maken än var och man fick heller inte behålla ett rött öre om man stack. Man fick oftast heller inte vårdnaden om barnen, om man valde att lämna en våldsam make, eftersom det inte var lagligt för kvinnor att välja skilsmässa) 

Allt detta har vi mer eller mindre förbättrat till dags dato. Det betyder verkligen inte att kvinnor fått FLER rättigheter än männen. Det betyder som i ditt citat "kvinnans likställning med mannen" = lika rättigheter (och än är det inte 100%)

Det är män som du som inte begriper, som sitter och tjurar som små bebisar för att ni på något sätt anser att "kvinnor" har stulit något från er. 
  • Anonym (Justitia)

Ts, nu har jag läst alla dina inlägg och jag vill ge dig några råd på vägen.

1. Flytta in i det gemensamma boendet  igen. Se till att inte ändra adress utan bo kvar tills ni är överens om att båda ska ut och att bostaden ska säljas/bytas in.

2. Fortsätt vara föräldraledig. Mamman kan absolut ta hand om barnet på kvällar/nätter men hon får inte neka dig att vara föräldraledig.

3. Ta egen kontakt med familjerätten och berätta din version och be om hjälp att utforma ett umgänge, som är juridiskt bindande, där barnet får lika stor tillgång till er båda.

• Anonym (Jorå)
    Anonym (Justitia) skrev 2015-01-28 08:12:14 följande:

Ts, nu har jag läst alla dina inlägg och jag vill ge dig några råd på vägen.

1. Flytta in i det gemensamma boendet  igen. Se till att inte ändra adress utan bo kvar tills ni är överens om att båda ska ut och att bostaden ska säljas/bytas in.

2. Fortsätt vara föräldraledig. Mamman kan absolut ta hand om barnet på kvällar/nätter men hon får inte neka dig att vara föräldraledig.

3. Ta egen kontakt med familjerätten och berätta din version och be om hjälp att utforma ett umgänge, som är juridiskt bindande, där barnet får lika stor tillgång till er båda.

Bra råd!

• Anonym (Anna 2)

Vill ni diskutera feminism så starta en egen tråd om det.

• Hamboist
    Anonym (Anna 2) skrev 2015-01-28 08:30:10 följande:

Vill ni diskutera feminism så starta en egen tråd om det.

• Anonym (H)
    Ess skrev 2015-01-28 07:27:41 följande:
    Jag tror att man ska ta det som påstås ha sagts där med en nypa salt. 
    Ts har inte själv varit med då hon kontaktade dem. Hon har med 110% säkerhet friserat vilt i sanningen, och säkert också i svaret hon framfört till ts.
    Har TS inte pratat med dom själv?!? :-O Har jag helt missat!
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!