• Iam

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

Ni som påstår att det är skadligt för dottern att sova hos sin pappa. Är det skadligt om hon övernattar hos mormor oxå?

Tänk... barn mår faktiskt inte dåligt av att ha föräldrar och andra vuxna som älskar dom och vill tillbringa tid med dom. Faktiskt inte alls.

• Iam
    Kim Possible skrev 2015-01-24 16:15:03 följande:

Vilken gräslig tråd. Förlåt Ts, inte ditt fel, men jag mår illa när jag hör hur ditt ex beter sig och även när jag läser vissa inlägg i tråden. Det är så otroligt tragiskt att vi inte har kommit längre, att pappan fortfarande år 2015 ses som någon helt ovidkommande person trots att han haft barnet hälften av tiden och är en primär anknytningsperson till barnet. 

Förbannade livmodersfascister! Jag skäms över att dela epitetet "kvinna" med de som håller på med sånt här och även med de som påstår sig prata för "barnets bästa" men egentligen bara är anti att pappor tar hand om barn. 

För att vara lite konkret, Ts du har fått bra råd i tråden och jag läste att du ska kontakta en advokat på måndag. Do so! Det kommer förmodligen att krävas en hel del arbete, men ge inte upp. Försök att bita ihop om ilskan och sorgen över ditt ex svek, visa att du är den större människan i det här. Gör upp ett antal olika scenarion om hur ni skulle kunna lösa omsorgen om barnet, allt från din ursprungliga tanke om att ni har 3-4 dagar i taget till att du tar barnet på dagen och mamman på natten och så nåt där emellan. Framhäv till mamman att barnet tar skada av att få träffa dig så sällan och lite som nu, men försök göra det så lugnt och fint du kan. Du får djupandas och gå i väg och skrika efteråt. 

Jag lider med dig och hoppas att situationen löser sig för dig och din dotter asap. 

• Iam
    Anonym (ö) skrev 2015-01-25 10:29:50 följande:

Nu vet vi inte så mycket mer om mamman än att hon just legat med en annan. Vi vet inte mycket om ts moral heller.

Knullandet av andra eller inte, har inte mycket med förmågan att vara förälder att göra.

Men att straffa sitt barn genom att inte låta det träffa sin pappa säger en hel del.
  • Iam
    Anonym (ö) skrev 2015-01-25 11:42:57 följande:

Familjerätten gör bedömningen att umgänget ska vara hos mamman 2h 2 ggr i veckan, vill familjerätten också straffa pappan, tror du?

Uppenbarligen har den som sagt detta inte koll på ett barns behov av båda sima föräldrar. Om det nu är så att mamman sagt sanningen. Det vet man ju inte heller.

Men ett barn ska inte vara utan sin ena förälder på det viset. Det borde alla med sunt förnuft greppa.
  • Iam
    Lilla Fjun skrev 2015-01-25 22:42:25 följande:

Absolut! Hon gjorde helt fel!! Men faktum kvarstår, hon var otrogen - han blev förbannad och dumpade henne alldeles för impulsivt kan jag tycka. Istället för att sätta sig ner och diskutera igenom vilka valmöjligheter som finns, rådgivning? Och vilket alternativ som är bäst för dottern. Att dottern blev av med en engagerad pappa på heltid är jättesynd, att han inte får träffa sin älskade dotter är trist. Ibland måste man ta en minut och tänka igenom konsekvenserna av sitt handlande och ta reda på fakta om ex umgängesregler innan man agerar istället för att bli överraskad efteråt. "Jag trodde aldrig..."

Att dottern blivit av med sin pappa är även det mammans fel. Tror du behöver se över hur du fördelar skuld och konsekvenser av handlingar för som det är nu är du åt helvete fel på det.

Ts. Jag råder dig, som flera andra, att 1. Skaffa dig en bra jurist och 2. Låta bli att lyssna på dom som försöker skuldbelägga dig för ditt ex idioti.
  • Iam
    Dr Mupp skrev 2015-01-26 02:21:29 följande:

Fast man har faktiskt ett ansvar att ta reda på sånt innan man bara bestämmer att flytta. Sen är det ju märkligt att TS inte ens var på mötet på familjerätten. Det är väl det minsta man kan begära av nån som vill få ihop ett fungerande umgänge. 

Vad jag förstår visste han inteom mötet eftersom mamman dragit i det på egen hand. Inte så lätt att dyka upo då. Dessutom tycker detta faktum gör att det låter som att mamman nog frisserar sanningen lite och därför är juristhjälp det ts ska fokusera på nu.

Sen är det så att ts har INTE övergivit sitt barn för att han valde att lämna hemmet (han har inte flyttat ) när han fick reda på att hans sambo varit otrogen med deras gemensamma vän. Det han gjorde var att lämna en situation som troligen hade exploderat i ett krig och DET är att skydda sitt barn. Det är förbannat lustigt att mammor aldrig kan göra fel eller beskyllas för sina handlingar enligt detta forum
  • Iam
    Anonym (been there, done that, has the fucking closet full) skrev 2015-01-26 09:26:13 följande:

Det är ett litet barn det rör sig om, glöm inte det. Mycket litet och ett litet barn behöver andra saker än ett stort barn. Det är ingen sak utan en egen liten individ som har rätt till båda föräldrarna men också stabilitet och långa tider borta från en grundvårdare är för länge. Hellre korta besök med korta intervaller än långa perioder ifrån grundvårdaren, fråga barnpsyk. Det är därför familjerätten gav din sambo rätt. När barnet blir äldre får du träffa det oftare. 

Varför ser du per automatik mamman som "grundvårdare"?

Det var ju tom ts som var föräldraledig med barnet när allt hände.
  • Iam
    Anonym (orättvist) skrev 2015-01-26 10:04:43 följande:

Vet vi att det är mamman som är huvudsaklig anknytningsperson?

Vet vi om mamman varit med hos mormor eller lämnat barnet där för att jobba?

Tycker det låter som om Familjerätten fattat beslut utifrån gamla tiders könsroller...

Och utifrån info som kanske inte är helt sanningsenligt. Om det öht tagits beslut med tanke på att ts inte varit kallad till möte.
  • Iam
    Anonym (GLL) skrev 2015-01-26 12:06:12 följande:

Den feminina sidan på FL kan inte få in i sin skalle att kvinnor kan var otrogna, utan i deras värld är det bara män som är svin, dock så är det faktiskt så att det är vanligare att kvinnan är den som är otrogen i förhållanden som leder till att familjer splittras, barn far illa osv. Därav så hoppar dom på dig TS istället för att lida med

dig som jag gör!

Har du talat om för familjerätten att hon knullat en annan snubbe?

Du ska inte acceptera detta, gå vidare med det. Om det är någon som skall ha vårdnaden om barnet så är det du! Du kan ta hand om ett spädbarn själv, det MÅSTE inte finnas en mamma i bilden!

Det är nog ingen bra miljö för barnet att bo hos henne om hon ska ha massa snubbar springandes hemma hos sig! Ta upp det också!

Riktigt dåligt råd. Det är aldrig gynsamt att svartmåla den andra föräldern. Tvärtom kan det ligga som grund till att förlora boende och vårdnad pga samarbetssvårigheter. Umgänget kan och ska dock aldrig hindras eftersom ett barn behöver båda sina föräldrar.

Så ts, dra inte in några känslomässiga argument gentemot mamman. Det kommer bara slå tillbaka på dig själv. Se till att du står för, och representerar, barnets behov så kommer det gå bra för både barnet och dig.
  • Iam
    Anonym (GLL) skrev 2015-01-26 13:11:29 följande:

Jaså det låter så! 

Hur tycker du mamman beter sig? Vägrar låta pappan träffa sina barn mer än 2 h åt gången, hur sunt är det? Tänk efter innan du skriver, snälla!

Det är precis det jag gör. Tänker efter.

Vad tror du ts vinner på att meddela fr att mamman har sex med andra? Det enda det leder till är att han framstår som att han vill använda barnet som vapen.

Mammans otrohet påverkar inte hennes föräldraskap och ska därför inte användas i svartmålande syfte. Att ts inte får träffa sitt barn mer än 2 h 2 gr i veckan är däremot något han ska ta upp med sin advokat/jurist.

Men det var inte det du valde att fokusera på i det inlägget jag svarade på första gången, eller hur?

Följ nu ditt eget råd, snälla!
  • Iam
    Anonym (GLL) skrev 2015-01-26 13:30:55 följande:

Får jag fråga, är du man eller kvinna?

Vad spelar det för roll?

Jag ger sakliga råd som skulle gynna ts och barnet.

Du ger råd som skulle leda till att ts skjuter sig själv, och barnet, i foten.

Är du man eller kvinna?
  • Iam
    Anonym (GLL) skrev 2015-01-26 13:38:08 följande:

Bra då vet, då förstår jag också (o)logiken i dina inlägg!

På vilket sätt brister min logik?

på vilket sätt tror du ts gynnas av att han berättar om mammans sexliv för fr?
  • Iam
    Anonym (GLL) skrev 2015-01-26 15:11:14 följande:

Det är precis vad jag pratar om, "dom kör över barnens behov" För att få ut sin ilska mot mannen som träffat en ny kvinna.

Hur hade det varit om TS i denna tråd hade varit en kvinna?

Du hade det haglat kommentarer som: "jävla svin" "typiskt män" "män borde kastreras så dom inte kan få barn" "helt sjukt att mannen kan få vårdnaden" ETC ETC ETC...

Det märks tydligt vilket sorts kön det är av majoriteten besökare här inne!

Fast väldigt många i denna tråden har faktiskt gett rådet att anlita ombud för att tillvarata såväl barnets som ts rättigheter. Det innebär däremot inte att det är vettigt att ts ska smutskasta mamman och göra det omvända, dvs frånta barnet sin mamma som du förespråkade i ett inlägg. Jag har frågat dig tidigare på vilket sätt det skulle gynna barnet eller ts, men får inga svar.

Att skrika om orättvisor för män gentemot kvinnor, för att i nästa andetag själv vara den som förespråkar att kvinnorna ska tystas och få smäll på fingrarna känns rätt kontraproduktivt. Kvinnoförrakt är inte bättre än manshat... och det är tydligt att du inte förstår det.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!