• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Anonym (-)
    Anonym (18mån) skrev 2015-01-24 20:16:28 följande:
    Mamman o pappan är precis lika viktiga men, första 18mån har barn&mamma en särskilt symbios. Umgänge dagtid kan dock pappan ha varje dag men övernattningar hos sin pappa är inget barnet vinner på första 18mån. Barn som inte "får" tillgång till sin mamma under denna tid kan ha stora problem med raseriutbrott efter 2 års ålder (BUP och många psykologers teorier- inte mina).
    B*llsh*t
  • Ebbagr

USCH till henne! Det hon gör är inte bara elakt mot dig utan även mot eran dotter! Jag hoppas hon ändrar sitt beteende snart för eran dotter kommer växa upp och hon kommer få veta sanningen. En dotter som har skilda föräldrar ska inte behöva se sina föräldrar vara osams det är väldigt jobbigt för ett barn kan jag då säga dig! Jag hoppas hon och socialen ändrar sig för detta vådar inte gott för dem! Det är Modern som gjort fel både när ni var ett par och nu när ni inte är ett par, du ska ha rätt till halva vårdnaden om inte tom mer!  Jag tycker det är sjukt hur du har blivit behandlad! Jag tycker det är sjukt hur modern låter detta ske! 

• Smilla88

Lugn TS

Jag har inte läst några svar men anledningen till denna uppdelning är förmodligen bara temporär när barnet är så litet. Mamman ÄR den viktigaste föräldern första tiden, du måste inse det. Barnet har växt i hennes kropp, kände igen hennes röst från v24, känner igen hennes hjärtljud etc. Ev kanske barnet ammas till största del fortfarande.

Jag kan nästan lova dig att du kommer få mer tid med dottern så småningom! Och när hon är större kommer du kunna begära delad vårdnad. Men just nu är barnet för litet.

Det handlar inte om att privilegia modern utan vad som är bäst för BARNET.

Kan ni lösa det på annat sött sinsemellan du och exet? Kan du passa henne en timme varannan dag så hon får sova ut exempelvis? Ni kommer behöva samarbeta såsmåningom så bäst att lägga ner alla bittra fejder redan nu.

• Anonym (…  …..)

Nä, det är såklart inte alls rätt ! Hon hämnas sina egna misstag på dig som om det vore ditt fel det hon gör.

Men med familjerätt antar jag att du menar soc ? 
    OM du menar soc så föreslår jag att du skiter i det de kan inget göra illa fall. Det är DU / NI som bestämmer hur umgänget ska se ut så länge det inte finns en dom på det, det familjerätten kan göra är att skriva på så den blir "giltig"  MEN det som är viktigt också är att inse och påtala att det är konstigt att en myndighet plötsligt måste avgöra vem som är föräldern med rättigheter.

MEN det du absolut ska göra i den här situationen är att stämma henne på vårdnaden / umgänge. Då blir det en utredning och håller du dig till det som är intressant nämligen dotter i utredningen så kommer det gå bra.

Stäm på vårdnad umgänge läs på ordentligt om bicc som de jobbar efter. så du vet vad de gör.
    Sen avstår du helt från att svart måla mamma fokusera på dottern. Tänk på att den som gapar högst vinner ofta i första läget men inte i längden. Så om processen blir kort som den verkar ha varit så är det ditt x som gapat högst.

• Tow2Mater
    Smilla88 skrev 2015-01-24 20:35:53 följande:

Jag har inte läst några svar

Läste du ens trådstarten...?

Det underlättar om man läser hela tråden om man vill ge relevanta råd. Du lyckades ganska dåligt.
  • Anonym (arg)

Tack till alla er som tror på mig. Era inlägg betyder mer än vad ni tror.

• Linnez
    En fråga TS, om DU hade bott kvar i ert gemensamma hem, hade hon bara fått träffa dottern 4 timmar i veckan då?
  • Anonym (arg)
    Linnez skrev 2015-01-24 21:05:53 följande:

En fråga TS, om DU hade bott kvar i ert gemensamma hem, hade hon bara fått träffa dottern 4 timmar i veckan då?

Givetvis inte. Jag vill inte heller kämpa för att få barnet på heltid där hennes mamma bara får träffa henne några timmar i veckan.
  • Drottningen70
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 21:07:24 följande:

Givetvis inte. Jag vill inte heller kämpa för att få barnet på heltid där hennes mamma bara får träffa henne några timmar i veckan.

Fast om du kämpar för att bli boendeförälder och vårdnadshavare så har ju du all frihet i världen att låta mamman tillbringa tid med barnet varje dag, vilket skulle bibehålla en trygg anknytning med er båda istället för att som idag kämpa för nåt (växelvis boende) som kommer att ge en otrygg anknytning till er båda.
  • Anonym (arg)
    Drottningen70 skrev 2015-01-24 21:29:06 följande:
    Fast om du kämpar för att bli boendeförälder och vårdnadshavare så har ju du all frihet i världen att låta mamman tillbringa tid med barnet varje dag, vilket skulle bibehålla en trygg anknytning med er båda istället för att som idag kämpa för nåt (växelvis boende) som kommer att ge en otrygg anknytning till er båda.
    Jag är trött på dig nu. Då påpekar i varenda inlägg om anknytningsproblem och när jag skriver till dig undviker du mina frågor.

Du kan inte avgöra hur det är för barnet i enskilda fall. Bara för du aldrig skulle lämna bort ditt barn pga risk att den skulle bli missbrukare i tonåren behöver inte andra tycka likadant.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!