Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
Nä, det är såklart inte alls rätt ! Hon hämnas sina egna misstag på dig som om det vore ditt fel det hon gör.
Men med familjerätt antar jag att du menar soc ?
OM du menar soc så föreslår jag att du skiter i det de kan inget göra illa fall. Det är DU / NI som bestämmer hur umgänget ska se ut så länge det inte finns en dom på det, det familjerätten kan göra är att skriva på så den blir "giltig" MEN det som är viktigt också är att inse och påtala att det är konstigt att en myndighet plötsligt måste avgöra vem som är föräldern med rättigheter.
MEN det du absolut ska göra i den här situationen är att stämma henne på vårdnaden / umgänge. Då blir det en utredning och håller du dig till det som är intressant nämligen dotter i utredningen så kommer det gå bra.
Stäm på vårdnad umgänge läs på ordentligt om bicc som de jobbar efter. så du vet vad de gör.
Sen avstår du helt från att svart måla mamma fokusera på dottern. Tänk på att den som gapar högst vinner ofta i första läget men inte i längden. Så om processen blir kort som den verkar ha varit så är det ditt x som gapat högst.