• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • nevermind

Var TS alltså pappaledig när det här hände? Vem tar hand om bebisen på dagarna nu?? Mamman kan ju inte begära föräldraledigt över en natt.

• Flygfotogen
    Drottningen70 skrev 2015-01-24 12:32:41 följande:
    Varför är det så svårt att greppa att det är just upprepade separationer som är djupt skadligt, som det blir i TS förslag där bebisen ska utsättas för en separation två ggr i veckan....
    Det är inte alls svårt att förstå. Däremot så behöver inte växelvist boende innebära varannan vecka i separata hem. Man kan t ex försöka att enas om att bo i en och samma bostad med barnet men turas om att bo där. 
  • Anonym (bra jurist)

Var bor du TS? Jag känner till en jättebra barnrättsjurist i Malmö med lång erfarenhet av att hjälpa barn få rätt till bägge sina föräldrar, och det faktum att pappor ofta diskrimineras.

• Anonym (arg)
    nevermind skrev 2015-01-24 13:36:21 följande:

Var TS alltså pappaledig när det här hände? Vem tar hand om bebisen på dagarna nu?? Mamman kan ju inte begära föräldraledigt över en natt.

Jag var pappaledig då det hände och skulle vara det två veckor till sedan skulle jag börja jobba 75%. Så mitt X skulle jobba två veckor och sedan gå på mammaledighet och hon jobbar också bara 75% så det rör sig väl inte om många dagar hon behövde ta ledigt ifrån.
  • Anonym (arg)
    Anonym (bra jurist) skrev 2015-01-24 13:57:48 följande:

Var bor du TS? Jag känner till en jättebra barnrättsjurist i Malmö med lång erfarenhet av att hjälpa barn få rätt till bägge sina föräldrar, och det faktum att pappor ofta diskrimineras.

Jag har redan outat hela historien så kan likaväl berätta vart jag bor. Både jag och mitt X bor i Lidingö. Så det är en bit.
  • Anonym (bra jurist)
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 14:06:21 följande:

Jag har redan outat hela historien så kan likaväl berätta vart jag bor. Både jag och mitt X bor i Lidingö. Så det är en bit.

Aha. Inte aktuellt med Malmö då. Men hoppas det löser sig för dig!
  • Drottningen70
    Flygfotogen skrev 2015-01-24 13:41:25 följande:

Det är inte alls svårt att förstå. Däremot så behöver inte växelvist boende innebära varannan vecka i separata hem. Man kan t ex försöka att enas om att bo i en och samma bostad med barnet men turas om att bo där. 

Du fattar ju fortfarande inte. I vilken bostad är helt irrelevant. Det handlar om ständiga separationer från anknytningspersoner. Du är den enda som pratar om varannan vecka. Ts pratar om två ggr i veckan. Dvs hela 8 sådana separationer på en månad.
  • Iam

Ni som påstår att det är skadligt för dottern att sova hos sin pappa. Är det skadligt om hon övernattar hos mormor oxå?

Tänk... barn mår faktiskt inte dåligt av att ha föräldrar och andra vuxna som älskar dom och vill tillbringa tid med dom. Faktiskt inte alls.

• Anonym (Maja)

Verkligen trist.
    Men är det omöjligt att lappa ihop förhållandet?

När det gäller vårdnaden kommer det sannolikt bli 50/50, men att familjerätten inte vill det nu beror nog på dotterns låga ålder. Men det borde de kunna redogöra för. Det kommer bli mycket svårt för mamman att hävda att ni inte ska ha lika del av vårdnaden i framtiden.

Du kan ju också stämma mamman på halva vårdnaden för att få tingsrätten att pröva fallet. Då är det inte bara upp till handläggaren på soc.

Men samarbete är nog att föredra.

• Flygfotogen
    Drottningen70 skrev 2015-01-24 14:12:34 följande:
    Du fattar ju fortfarande inte. I vilken bostad är helt irrelevant. Det handlar om ständiga separationer från anknytningspersoner. Du är den enda som pratar om varannan vecka. Ts pratar om två ggr i veckan. Dvs hela 8 sådana separationer på en månad.
    Jo, jag "fattar". Jag håller bara inte helt med dig och tog varannan vecka endast som exempel. Varje bebis som har en förälder som arbetar är med om daglig separation. Varje bebis som lämnas till barnvakt för egentid är med om separation. Det jag vill få fram är att det måste inte vara fullkomligt katastrofalt även om det naturligtvis inte är idealiskt. Ingen här kan avgöra att det inte är TS som är bäst lämpad som primär vårdnadshavare just nu och att det kanske vore klokt om modern besöker 2 gånger i veckan. 
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!