• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Anonym (arg)
    Drottningen70 skrev 2015-01-24 14:12:34 följande:
    Du fattar ju fortfarande inte. I vilken bostad är helt irrelevant. Det handlar om ständiga separationer från anknytningspersoner. Du är den enda som pratar om varannan vecka. Ts pratar om två ggr i veckan. Dvs hela 8 sådana separationer på en månad.
    Jag tror det är mycket bättre att köra 3, 4 dagar var än varannan vecka. Måste vara bättre med korta separationer än långa. Bara för man separerar så måste man kunna få ha barnet hos sig dagar och nätter även fast det handlar om en bebis.

Men nu vet alla hur du tycker och hur idiotiska alla andra är som inte tycker som dig. Barn som har en pappa som jobbar varannan vecka då? Det blir en separation då han far på annan ort och jobbar. Dom ungarna kommer nog sälja knark på plattan i Stockholm, mest troligt.
  • Flygfotogen
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 14:26:56 följande:
    Jag tror det är mycket bättre att köra 3, 4 dagar var än varannan vecka. Måste vara bättre med korta separationer än långa. Bara för man separerar så måste man kunna få ha barnet hos sig dagar och nätter även fast det handlar om en bebis.

Men nu vet alla hur du tycker och hur idiotiska alla andra är som inte tycker som dig. Barn som har en pappa som jobbar varannan vecka då? Det blir en separation då han far på annan ort och jobbar. Dom ungarna kommer nog sälja knark på plattan i Stockholm, mest troligt.
    Ja, du borde nog åka in till Plattan nån dag och reservera plats till den lille. Kommer att bli svinhård konkurrens där om några år. Det hör man ju här.
  • Drottningen70
    Flygfotogen skrev 2015-01-24 14:30:32 följande:

Ja, du borde nog åka in till Plattan nån dag och reservera plats till den lille. Kommer att bli svinhård konkurrens där om några år. Det hör man ju här.

Det är ju förvisso gudskelov en försvinnande liten del av alla spädbarnsföräldrar som är så korkade att de har växelvist boende för spädbarn. Så det är nog ingen fara på samhällsnivå. Värre för de enskilda bebisarna.
  • Anonym (arg)
    Drottningen70 skrev 2015-01-24 15:15:57 följande:
    Det är ju förvisso gudskelov en försvinnande liten del av alla spädbarnsföräldrar som är så korkade att de har växelvist boende för spädbarn. Så det är nog ingen fara på samhällsnivå. Värre för de enskilda bebisarna.
    Du undviker mina frågor. Hur är det för barn där pappan/mamman jobbar borta en vecka?
  • Deelicious

TS!

Hon har INGEN rätt att hålla undan barnet för dig. Du får träffa din dotter PRECIS när du vill eftersom att ni båda har vårdnad om barnet! Hon har absolut ingen rätt till barnet bara för att hon ammar. Att ett barn har en närvarande pappa är viktigare än att de ammar vid 6 månaders ålder. Struntprat de som säger annat!

• Nenne666
    Iam skrev 2015-01-24 14:21:40 följande:

Ni som påstår att det är skadligt för dottern att sova hos sin pappa. Är det skadligt om hon övernattar hos mormor oxå?

Tänk... barn mår faktiskt inte dåligt av att ha föräldrar och andra vuxna som älskar dom och vill tillbringa tid med dom. Faktiskt inte alls.

Jag hoppades på ett inlägg liknande ditt. Tack för insatsen!
  • Kim Possible

Vilken gräslig tråd. Förlåt Ts, inte ditt fel, men jag mår illa när jag hör hur ditt ex beter sig och även när jag läser vissa inlägg i tråden. Det är så otroligt tragiskt att vi inte har kommit längre, att pappan fortfarande år 2015 ses som någon helt ovidkommande person trots att han haft barnet hälften av tiden och är en primär anknytningsperson till barnet. 

Förbannade livmodersfascister! Jag skäms över att dela epitetet "kvinna" med de som håller på med sånt här och även med de som påstår sig prata för "barnets bästa" men egentligen bara är anti att pappor tar hand om barn. 

För att vara lite konkret, Ts du har fått bra råd i tråden och jag läste att du ska kontakta en advokat på måndag. Do so! Det kommer förmodligen att krävas en hel del arbete, men ge inte upp. Försök att bita ihop om ilskan och sorgen över ditt ex svek, visa att du är den större människan i det här. Gör upp ett antal olika scenarion om hur ni skulle kunna lösa omsorgen om barnet, allt från din ursprungliga tanke om att ni har 3-4 dagar i taget till att du tar barnet på dagen och mamman på natten och så nåt där emellan. Framhäv till mamman att barnet tar skada av att få träffa dig så sällan och lite som nu, men försök göra det så lugnt och fint du kan. Du får djupandas och gå i väg och skrika efteråt. 

Jag lider med dig och hoppas att situationen löser sig för dig och din dotter asap. 

• asdqwe

I länder som tex Frankrike låter man barnen gå på dagis vid 3 månader, så det finns nog lite olika åsikter om separationer från anknytningspersoner.

• Iam
    Kim Possible skrev 2015-01-24 16:15:03 följande:

Vilken gräslig tråd. Förlåt Ts, inte ditt fel, men jag mår illa när jag hör hur ditt ex beter sig och även när jag läser vissa inlägg i tråden. Det är så otroligt tragiskt att vi inte har kommit längre, att pappan fortfarande år 2015 ses som någon helt ovidkommande person trots att han haft barnet hälften av tiden och är en primär anknytningsperson till barnet. 

Förbannade livmodersfascister! Jag skäms över att dela epitetet "kvinna" med de som håller på med sånt här och även med de som påstår sig prata för "barnets bästa" men egentligen bara är anti att pappor tar hand om barn. 

För att vara lite konkret, Ts du har fått bra råd i tråden och jag läste att du ska kontakta en advokat på måndag. Do so! Det kommer förmodligen att krävas en hel del arbete, men ge inte upp. Försök att bita ihop om ilskan och sorgen över ditt ex svek, visa att du är den större människan i det här. Gör upp ett antal olika scenarion om hur ni skulle kunna lösa omsorgen om barnet, allt från din ursprungliga tanke om att ni har 3-4 dagar i taget till att du tar barnet på dagen och mamman på natten och så nåt där emellan. Framhäv till mamman att barnet tar skada av att få träffa dig så sällan och lite som nu, men försök göra det så lugnt och fint du kan. Du får djupandas och gå i väg och skrika efteråt. 

Jag lider med dig och hoppas att situationen löser sig för dig och din dotter asap. 

• Drottningen70
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 15:22:48 följande:

Du undviker mina frågor. Hur är det för barn där pappan/mamman jobbar borta en vecka?

Jag undviker ingenting. Dina frågor är bara helt irrelevanta i sammanhanget så jag ids liksom inte hålla så låg nivå. Frågan vore relevant om båda föräldrarna jobbade borta varannan vecka växelvist.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!