• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Tow2Mater
    Anonym (mor) skrev 2015-01-24 03:14:01 följande:
    Jaså? Står den lilla sexmånadersbabyn närmare pappa än mamma? 
    Spela roll då man vill att barnet ska ha samma närhet till pappan efter separationen som det haft fore. Varfor skulle FR och mamman ha rätt att ändra på detta på eget bevåg utan att pappan har nåt att säga till om?
  • Vinterankan

Fortsätt stå på dig om att få träffa dottern mer och satsa framåt. Samarbeta så gott det går men utan att ge upp. Tex kräv att dottern är med dig hemma hos dig varje lördag och framhåll att du är en anknytningsperson.

Spara dina föräldradagar och när mammans dagar är slut så tar du striden för att dottern ska vara hos dig varje dag istället för på dagis eller hos någon annan.

• Vinterankan
    Tow2Mater skrev 2015-01-24 03:47:48 följande:

w Ja. Ta kontakt med advokat TS. Men dra inte ut på det, gor det snabbt. Annars kan mamman anses som "huvudsaklig vårgivare" (ellr vad det nu kallas) då hon haft barnet mera under sista tiden.

Instämmer.
  • Anonym (Ensam mamma)

Tror du måste förstå att det inte är bra att ett sånt litet barn sover så många nätter borta från mamman, min dotter sov första gången hos sin pappa vid 10 månaders ålder 1 gång i veckan och då hade han endast träffat henne 3 gånger i vecka. Ca 1 timme per gång ( eget val ) sen hon föddes, han var dock föräldraledig från att hon var 7 månader men då endast på dagtid och så sov hon hos mig tills jag kände att hon kände sig trygg hos sin far.

Jag har även fått bråka i familjerätten och även dom tyckte att detta var den bästa lösningen för barnet,

Nu är min dotter 1,5 år och bor ca 3 - 4 nätter var i veckan hos oss,

Även om jag tycker att du borde inse att hon borde sova med sin mamma borde du försöka få träffa henne oftare!

• Anonym (mor)
    Anonym (Bibbie) skrev 2015-01-24 03:29:26 följande:
    Ni gamlingar har hakat upp er på att växelvist boende innebär att barnen bor varannan vecka och  att mamman är den enda primära anknytningspersonen och egentligen borde ha "rätten" till barnen bara för att hon har snippa. Det går ju att lösa på så många fler smidiga sätt om en bara vill. Läs på lite och inse att även pappor är föräldrar, och att barn har rätt även till sina pappor. Barn har även rätt till skydd från sina neurotiska mödrar. 
    Har du noterat att TS barn är sex månader? Man börjar inte med vv-boende så tidigt och det har inget med snippor att göra. Kanske ska du själv "läsa på" lite?
  • lollisen

Herregud!!

Varför i hela friden utgår så många att sliddjur är det bästa och viktigaste för barn!?

Hanarna är minst lika viktiga!

Att jag förstår inte hur alla andra barn ens överlever som går emot familjerättens "rekommendationer" :-O

• Anonym (mor)
    lollisen skrev 2015-01-24 08:29:36 följande:

Herregud!!

Varför i hela friden utgår så många att sliddjur är det bästa och viktigaste för barn!?

Hanarna är minst lika viktiga!

Att jag förstår inte hur alla andra barn ens överlever som går emot familjerättens "rekommendationer" :-O

"Sliddjur"! Om det kommer en dag då du hamnar i en vårdnadstvist så ska du kalla din kvinna för det. Då får du säkert ensam vårdnad.
  • Lavish

Kan inte du vara pappaledig och ha barnet om dagarna så kan mamman ha barnet på natten då? 

• Vinterankan
    Anonym (Ensam mamma) skrev 2015-01-24 08:04:09 följande:

Tror du måste förstå att det inte är bra att ett sånt litet barn sover så många nätter borta från mamman, min dotter sov första gången hos sin pappa vid 10 månaders ålder 1 gång i veckan och då hade han endast träffat henne 3 gånger i vecka. Ca 1 timme per gång ( eget val ) sen hon föddes, han var dock föräldraledig från att hon var 7 månader men då endast på dagtid och så sov hon hos mig tills jag kände att hon kände sig trygg hos sin far.

Jag har även fått bråka i familjerätten och även dom tyckte att detta var den bästa lösningen för barnet,

Nu är min dotter 1,5 år och bor ca 3 - 4 nätter var i veckan hos oss,

Även om jag tycker att du borde inse att hon borde sova med sin mamma borde du försöka få träffa henne oftare!

Det är väl lika illa att han sover borta från pappan? Dottern har ju faktiskt varit mest med pappan sista tiden innan separationen så det kanske är mamman som borde behöva bli invand till barnet igen?
  • Anonym (mor)

Det blir väl inte OT nu? TS har funderingar kring en sexmånaders baby. 

Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!