• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Anonym (Bibbie)
    Drottningen70 skrev 2015-01-23 22:38:47 följande:
    Det är nog du som behöver läsa på det växelvist boende som TS föreslår är 3 respektive 4 dagar vilket är alldeles på tok för en 6 månaders. Du förblindas av "pappans rättigheter" och glömmer bort barnet.
    Jag skrev själv att så många dagar inte är att föredra, men att det går att ha växelvist boende på så vis att barnet sover växelvist  NÅGON NATT I TAGET hos föräldrarna om det ändå har kontakt med båda föräldrarna utan allt för långt uppehåll. Jag arbetar med detta och vet vad det gör när barn förvägras rätt till kontakt med en förälder för att mamma vill ha barnet för sig själv. Jag blir genom mitt arbete även kontinuerligt uppdaterad inom vad som gäller både för anknytningsforskning och annan psykologisk forskning. 

Det mamma gör här är att skada barnet för livet genom att ta bort en av barnets primära anknytningspersoner. 
  • Anonym (arg)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 22:46:02 följande:
    Eller så är TS lika aggressiv och oförmögen att lyssna IRL som på nätet och därav gav FR rekommendationer utefter det. Eller att han brister mycket i sin papparoll. Det har vi ju inte en aning om ifall det handlar om att jävlas eller om att försöka skydda barnet.
    Sluta gärna upp med era antagande för dom är felaktiga.
  • Anonym (Lemon)
    Anonym (arg) skrev 2015-01-23 22:50:01 följande:
    Sluta gärna upp med era antagande för dom är felaktiga.
    Du ÄR väldigt aggressiv i din framtoning, både vad det gäller de som inte resonerar som du men även mot de som försöker hjälpa dig men kommer med fakta om hur man resonerar kring spädbarn och umgängen och som utgår från barnets bästa inte föräldrarnas vilja. Varför är ditt ex arg på dig när det var hon dom var otrogen? Känns som det ligger mera bakom.
  • Tow2Mater
    Anonym (arg) skrev 2015-01-23 21:34:17 följande:

Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!

Vilka idioter. Sen när hennes fl-dagar är slut, kommer ju du ha kvar dina. Då kommer familjerätten helt plotsligt tycka det är ok att du tar hand om barnet. Se till att du inte overtalas til att ge mamman dina dagar, de ska du själv utnyttja! Tyvärr verkar familjerätten gå mammors ärenden i stor utsträckning.

Varannan dag borde ni ju ha barnet, precis som ni skulle kunnat lägga upp det om ni fortfarande bodde ihop.
  • Tow2Mater
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 22:54:07 följande:
    Varför är ditt ex arg på dig när det var hon dom var otrogen?
    Bitchen trodde väl inte hon skulle bli lämnad.
  • Drottningen70
    Anonym (Bibbie) skrev 2015-01-23 22:48:19 följande:

Jag skrev själv att så många dagar inte är att föredra, men att det går att ha växelvist boende på så vis att barnet sover växelvist  NÅGON NATT I TAGET hos föräldrarna om det ändå har kontakt med båda föräldrarna utan allt för långt uppehåll. Jag arbetar med detta och vet vad det gör när barn förvägras rätt till kontakt med en förälder för att mamma vill ha barnet för sig själv. Jag blir genom mitt arbete även kontinuerligt uppdaterad inom vad som gäller både för anknytningsforskning och annan psykologisk forskning. 

Det mamma gör här är att skada barnet för livet genom att ta bort en av barnets primära anknytningspersoner. 

Visserligen är det fel att blockera tätt umgänge med en förälder men om du vet vad du pratar om så vet du också att det just är "upprepade" separationer som orsakar livslång skada. Inte en varaktig separation som vid exempelvis dödsfall eller adoption. Du snöar helt in på mammans fel och bortser helt från TS orimliga krav på att ett spädbarn ska bo 3 respektive 4 dgr. Önskvärt vore givetvis att pappan här fick ha tät kontakt helst flera timmar varje dag. Men rent skademässigt är det rent krasst så att det TS förslår (växelvist boende)i längden är mer skadligt för barnet rent känslomässigt och psykologiskt än om han försvann helt ut ur bilden.
  • Tow2Mater
    Drottningen70 skrev 2015-01-23 23:01:29 följande:
    Visserligen är det fel att blockera tätt umgänge med en förälder men om du vet vad du pratar om så vet du också att det just är "upprepade" separationer som orsakar livslång skada. Inte en varaktig separation som vid exempelvis dödsfall eller adoption. Du snöar helt in på mammans fel och bortser helt från TS orimliga krav på att ett spädbarn ska bo 3 respektive 4 dgr. Önskvärt vore givetvis att pappan här fick ha tät kontakt helst flera timmar varje dag. Men rent skademässigt är det rent krasst så att det TS förslår (växelvist boende)i längden är mer skadligt för barnet rent känslomässigt och psykologiskt än om han försvann helt ut ur bilden.
    En eller två nätter i taget då?
  • FIame

Självfallet ska du ha din dotter minst lika mycket. Lyssna inte på dessa oinformerade idioter på familjeliv. De snackar i sin ensak.

Du ska dra det juridiska vägen interimistiskt (påskyndat ärende) för växelvist boende. Det är jätteviktigt att du står på dig. Du kan även gå hem och bara ta hem henne, för det är din dotter och du har rätt att henne när du vill. Mot konfliktsökande människor ska man absolut vara konfliktsökande och ge dem ett helvete. Ditt ex är ett praktsvin, en hora som knullar runt, det är fakta.

• Anonym (Bibbie)
    Du ÄR väldigt aggressiv i din framtoning, både vad det gäller de som inte resonerar som du men även mot de som försöker hjälpa dig men kommer med fakta om hur man resonerar kring spädbarn och umgängen och som utgår från barnets bästa inte föräldrarnas vilja. Varför är ditt ex arg på dig när det var hon dom var otrogen? Känns som det ligger mera bakom.
    Att någon som blivit fråntaget sitt barn av den andra föräldern låter aggressiv är fullt normalt. Det vore snarare konstigt om han inte var upprörd och aggressiv över det. Då hade man fullt legitimt kunna ifrågasätta om han borde ha barnet, eftersom det inte finns någon känslomässig bindning. 
  • Anonym (arg)
    För jag är arg över hela situationen, det skulle du också vara om du var i samma sits.

Hon är otrogen, det blir ett stort bråk, jag lämnar henne. Klart som fan man är arg på varandra.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!