• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Anonym (arg)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 22:31:37 följande:
    Vad är mammans anledning att inte välja att du ska ha barnet mer? Åtminstone 3 gånger i veckan borde ni ses. Däremot stämmer det att spädbarn inte ska vara ifrån föräldern så länge som växelvis är, men det gäller ju även från andra hållet.
    Hon tycker att det är bäst så här. Hon är väldigt arg och ledsen på mig sedan händelsen och vill inte träffa mig men vill inte heller att jag ska ha barnet själv. Därför anser väl hon att 4 timmar i veckan är det mesta hon kan stå ut med.

Familjerätten väljer att lyssna på henne och tycker att jag också ska göra det.
  • Litet My
    Anonym (Bibbie) skrev 2015-01-23 22:32:58 följande:
    Jag läser utmärkt tack. En mamma har inte rätt att hindra barnet och pappan från att träffas om de har gemensam vårdnad och om inte pappan är skadlig för barnet. Inte ens om hon haft enskild vårdnad hade hon haft rätt till det men hon hade däremot haft rätt att flytta och därmed kunna förhindra kontakt. 
    Uppenbarligen var det väldigt svårt för dig att inte läsa in "det är okej att kidnappa barn" när det jag skrev var att vårdnad inte har med umgänget att göra eftersom du skrev något i stil med att man inte kunde göra som TS ex om man har gemensam vårdnad, varpå jag svarade att vårdnad inte har med saken att göra eftersom du uppenbarligen trodde det
  • Anonym (arg)
    Drottningen70 skrev 2015-01-23 22:35:29 följande:
    Har full förståelse för en enorm saknad, har full förståelse för att du vill träffa ditt barn varje dag och att du är arg över en mamma som blockerar det. Har noll förståelse för att du anser att din saknad och din sorg skulle vara ett skäl att utsätta barnet för något som är skadligt (växelvis boende)
    Du får gärna förklara vad som är skadligt. Måste vara värre att en familjemedlem blir i princip utesluten ur hennes liv än.
  • Drottningen70
    Anonym (Bibbie) skrev 2015-01-23 22:30:10 följande:

Du tänker gammalmodigt. Växelvist boende behöver inte vara varannan vecka. Det går visst att ha växelvist boende om barnet har anknutit till båda, på så sätt att övernattning kan ske i båda hemmen om barnet har tillgång till båda föräldrarna kontinuerligt så att det inte går flera dagar mellan tillfällena. 

Är det ts fel att mamman var otrogen och det är därför hon nu håller barnet från honom?

Det är nog du som behöver läsa på det växelvist boende som TS föreslår är 3 respektive 4 dagar vilket är alldeles på tok för en 6 månaders. Du förblindas av "pappans rättigheter" och glömmer bort barnet.
  • Drottningen70
    Anonym (m) skrev 2015-01-23 22:32:34 följande:

Aha, så mamman är otrogen och bryter sönder familjen men naturligtvis är det pappans fel att dottern inte får träffa honom mer. Din logik är helt glasklar! (eller inte...)

Föräldrarnas osämja eller anledning till separation har noll och inget att göra med vårdnad el umgänge. Där måste föräldrarna sätta allt sånt åt sidan och göra det som är bäst för barnet. I det här faller verkar ingen förälder klara det.
  • Anonym (Lemon)
    Anonym (arg) skrev 2015-01-23 22:38:25 följande:
    Du får gärna förklara vad som är skadligt. Måste vara värre att en familjemedlem blir i princip utesluten ur hennes liv än.
    Varför svarar du inte på vad hennes anledning att du inte får träffa barnet mer än så är? Som sagt växelvis rekommenderas inte eftersom spädbarn behöver en trygg punkt och träffa den andra föräldern tätt men ha sin dygnsvila på ett ställe. Därmed inte sagt att mamman måste vara den som som är borndeförälder.
  • Drottningen70
    Anonym (arg) skrev 2015-01-23 22:38:25 följande:

Rent krasst så nej, faktiskt inte. Att utsättas för upprepade separationer varje vecka när ett spädbarn håller på att bygga upp trygghet och anknytning ger stora psykologiska skador. En förälder som försvinner kommer ett spädbarn att glömma bort rent krasst och den enstaka separationen går att reparera tillskillnad från upprepade separationer som pågår vecka ut och vecka in.
  • Anonym (Lemon)
    Drottningen70 skrev 2015-01-23 22:41:41 följande:
    Föräldrarnas osämja eller anledning till separation har noll och inget att göra med vårdnad el umgänge. Där måste föräldrarna sätta allt sånt åt sidan och göra det som är bäst för barnet. I det här faller verkar ingen förälder klara det.
    Eller så är TS lika aggressiv och oförmögen att lyssna IRL som på nätet och därav gav FR rekommendationer utefter det. Eller att han brister mycket i sin papparoll. Det har vi ju inte en aning om ifall det handlar om att jävlas eller om att försöka skydda barnet.
  • Anonym (arg)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 22:44:02 följande:
    Varför svarar du inte på vad hennes anledning att du inte får träffa barnet mer än så är? Som sagt växelvis rekommenderas inte eftersom spädbarn behöver en trygg punkt och träffa den andra föräldern tätt men ha sin dygnsvila på ett ställe. Därmed inte sagt att mamman måste vara den som som är borndeförälder.
    Jag svarade ju på det? Hon vill inte träffa mig pga hon är arg och ledsen på mig. Därför vill hon inte heller att jag ska ha barnet själv utan 4 timmar i veckan är lagom enligt henne.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!