• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Anonym (arg)
    FIame skrev 2015-01-23 23:05:24 följande:

Självfallet ska du ha din dotter minst lika mycket. Lyssna inte på dessa oinformerade idioter på familjeliv. De snackar i sin ensak.

Du ska dra det juridiska vägen interimistiskt (påskyndat ärende) för växelvist boende. Det är jätteviktigt att du står på dig. Du kan även gå hem och bara ta hem henne, för det är din dotter och du har rätt att henne när du vill. Mot konfliktsökande människor ska man absolut vara konfliktsökande och ge dem ett helvete. Ditt ex är ett praktsvin, en hora som knullar runt, det är fakta.

Jag ska fortsätta kämpa och göra allt i min makt för att få ha henne hos mig. Jag ska gå vidare med detta och få rätt.
  • Anonym (Bibbie)
    Drottningen70 skrev 2015-01-23 23:01:29 följande:
    Visserligen är det fel att blockera tätt umgänge med en förälder men om du vet vad du pratar om så vet du också att det just är "upprepade" separationer som orsakar livslång skada. Inte en varaktig separation som vid exempelvis dödsfall eller adoption. Du snöar helt in på mammans fel och bortser helt från TS orimliga krav på att ett spädbarn ska bo 3 respektive 4 dgr. Önskvärt vore givetvis att pappan här fick ha tät kontakt helst flera timmar varje dag. Men rent skademässigt är det rent krasst så att det TS förslår (växelvist boende)i längden är mer skadligt för barnet rent känslomässigt och psykologiskt än om han försvann helt ut ur bilden.
    Upprepade separationer blir det i det här fallet eftersom pappan haft barnet lika mycket som mamman. Om du tycker att jag verkar insnöad på pappans rättigheter så verkar du snarare insnöad på mammans rättigheter som du verkar tycka är självklara bara på grund av hennes kön. 

Ts har förklarat att han vill ha barnet mer och är öppen för andra tankar, men mamman vägrar låta barn och pappa träffas mer än 4 timmar i veckan. Hade mamman inte varit en idiot hade barnet kunna få samma tillgång till båda sina anknytningspersoner hela tiden istället för att som nu bli berövad en av dem. 
  • Anonym (Lemon)
    Anonym (arg) skrev 2015-01-23 23:06:55 följande:
    För jag är arg över hela situationen, det skulle du också vara om du var i samma sits.

Hon är otrogen, det blir ett stort bråk, jag lämnar henne. Klart som fan man är arg på varandra.
    Hon är säkert också arg på dig? I det måste ni lära er samarbeta kring barnet vilket är det FR är till för. Inte älta vad som hänt förr. Det är ju över för er del. Det jag dom utomstående ser av att ha en av era versioner är en förälder som vill ge så lite umgänge som möjligt och en som inte tänker på barnets bästa i förhållande till ålder. I det måste ni enas och finna någon medelväg. I övrigt är det inte oss härinne du skall lägga ilska på.
  • Anonym (Lemon)
    Anonym (Bibbie) skrev 2015-01-23 23:10:29 följande:
    Upprepade separationer blir det i det här fallet eftersom pappan haft barnet lika mycket som mamman. Om du tycker att jag verkar insnöad på pappans rättigheter så verkar du snarare insnöad på mammans rättigheter som du verkar tycka är självklara bara på grund av hennes kön. 

Ts har förklarat att han vill ha barnet mer och är öppen för andra tankar, men mamman vägrar låta barn och pappa träffas mer än 4 timmar i veckan. Hade mamman inte varit en idiot hade barnet kunna få samma tillgång till båda sina anknytningspersoner hela tiden istället för att som nu bli berövad en av dem. 
    Du har verkligen inte begripit något alls utom att få in din egen bitterhet mot kvinnor. Står ingenstans att mamman måste vara borndeförälder men nu är det så i detta fallet och paret har separerat och barnet behöver en fast punkt vilket inte går om man separerar med ett så litet barn.
  • Anonym (Lemon)
    Anonym (Bibbie) skrev 2015-01-23 23:05:58 följande:
    Att någon som blivit fråntaget sitt barn av den andra föräldern låter aggressiv är fullt normalt. Det vore snarare konstigt om han inte var upprörd och aggressiv över det. Då hade man fullt legitimt kunna ifrågasätta om han borde ha barnet, eftersom det inte finns någon känslomässig bindning. 
    Så du är alltså TS under ett anonymt nick?
  • Anonym (arg)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 23:11:00 följande:
    Hon är säkert också arg på dig? I det måste ni lära er samarbeta kring barnet vilket är det FR är till för. Inte älta vad som hänt förr. Det är ju över för er del. Det jag dom utomstående ser av att ha en av era versioner är en förälder som vill ge så lite umgänge som möjligt och en som inte tänker på barnets bästa i förhållande till ålder. I det måste ni enas och finna någon medelväg. I övrigt är det inte oss härinne du skall lägga ilska på.
    Ja vi är båda arga på varandra. Jag älskar henne fortfarande och hon älskar nog mig också, mina känslor försvinner inte på en månad. Så jag är både ledsen, arg, sviken över det som hänt och hon är väl arg och ledsen över situationen också. Därför är det extremt svårt att få till ett samarbete så här tätt inpå en separation.

Just nu är det hon som styr hela umgänget och vem vet, hon kanske mår bra av det? Hon vill ge mig en hämnd för att jag lämnade henne fast det var pga hennes snedsteg. Bara spekulationer.
  • Anonym (Lemon)
    Tow2Mater skrev 2015-01-23 22:58:21 följande:
    Vilka idioter. Sen när hennes fl-dagar är slut, kommer ju du ha kvar dina. Då kommer familjerätten helt plotsligt tycka det är ok att du tar hand om barnet. Se till att du inte overtalas til att ge mamman dina dagar, de ska du själv utnyttja! Tyvärr verkar familjerätten gå mammors ärenden i stor utsträckning.

Varannan dag borde ni ju ha barnet, precis som ni skulle kunnat lägga upp det om ni fortfarande bodde ihop.
    På vilket sätt gynnar det en bebis att flytta varje dag? I då fall bättre att skaffa var sitt hem och så får föräldrarna flytta mellan varannan dag. I övrigt trodde jag barnets bästa gick före föräldrarnas rättvisetänk men tydligen inte, vare sig från TS eller hans ex håll.
  • Anonym (Bibbie)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 23:11:00 följande:
    Hon är säkert också arg på dig? I det måste ni lära er samarbeta kring barnet vilket är det FR är till för. Inte älta vad som hänt förr. Det är ju över för erh del. Det jag dom utomstående ser av att ha en av era versioner är en förälder som vill ge så lite umgänge som möjligt och en som inte tänker på barnets bästa i förhållande till ålder. I det måste ni enas och finna någon medelväg. I övrigt är det inte oss härinne du skall lägga ilska på.
    Jag tror inte ts lägger någon ilska på någon av oss här som en missriktad gest, utan han är arg, uppgiven och frustrerad och uttrycker sig därefter. Är man vuxen bör man kunna förstå det. Att han sen blir arg på galna tanter som smutskastar honom utan att ens ha hört allt han vill säga, som försvara hans ex otrohet och som vill göra honom till dålig förälder bara för att han har snopp är än mer förståeligt.
  • Anonym (arg)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 23:16:03 följande:
    Så du är alltså TS under ett anonymt nick?
    Varför skulle jag sitta och svara på min egen tråd? Jag är inte psykiskt sjuk.
  • Anonym (Bibbie)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 23:14:37 följande:
    Du har verkligen inte begripit något alls utom att få in din egen bitterhet mot kvinnor. Står ingenstans att mamman måste vara borndeförälder men nu är det så i detta fallet och paret har separerat och barnet behöver en fast punkt vilket inte går om man separerar med ett så litet barn.
    Jag är kvinna men inte bitter. Vad säger att just mamman ska vara boendeförälder och ha barnet all tid förutom 4 timmar i veckan och inte pappan? De har enligt ts haft barnet lika mycket innan ts sambo valde att vara otrogen. 
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!