• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Anonym (arg)
    Anonym (Men nej) skrev 2015-01-23 21:55:17 följande:

Varannan vecka är ingen alternativ för ett sånt liter barn. Efter 3 års ålder rekommenderar som att man börjar med varannan vecka. Och rekommendationerna finns ju av en anledning! Har ni gemensam vårdnad så får troligen ditt ex vara boende föräldere pågrund av att hon haft mer/längre föräldraledigheten än du eller/och ammar.

Självklart borde du få träffa barnet mer än ett par timmar i veckan, även promenader eller typ fika på stan utan mammma m.m om dottern nu är van att vara med dig.

Båda måste se till barnets bästa. Och det är tyvärr inte varannan vecka.

Jag tyckte att jag kunde ha henne 3 dagar och hon 4 dagar, men det har jag inget stöd för. Det är som att plötsligt efter vårt förhållande tog slut är jag inte kapabel till att ta hand om henne.
  • Anonym (Bibbie)

Av det du säger finns inget som skulle hindra att du får träffa dottern MYCKET mera, förutom mammans egoism. Dottern ska helst sova på samma ställe men inget är omöjligt. Ur anknytningssynpunkt är det bästa för ett barn som är van med båda föräldrarna att träffa dem regelbundet och det ska INTE gå flera dagar eller veckor emellan barnet får träffa BÅDA. 

Det mamman försöker med här går helt emot barnets bästa. 4 timmar i veckan är ett rent hån mot relationen mellan dottern och dig. Jag råder dig att kontakta en duktig familjejurist eller advokat som kan hjälpa dig med detta för det kommer att behövas. 

• Drottningen70
    Anonym (Bibbie) skrev 2015-01-23 21:46:13 följande:

Har ni inte skrivit på för gemensam vårdnad? Mamman har inte någon rätt att hålla undan barnet från dig om ni båda har vårdnad.

Stå på dig och kriga för din dotters skull, alltför många barns liv blir sabbade på grund av idiotmammor som håller barn och pappor ifrån varandra utan andra skäl än egoistiska. 

Å andra sidan är man nog kvalificerad som "idiotförälder" om man inte förstår att det är extremt skadligt för en så liten att växla boendeförälder en el två ggr i veckan. Vet det 17 om jag tycker att nån med så bristande kunskap och förståelse för bebisars grundläggande behov ens skulle tillåtas att ha umgänge utan övervakning faktiskt...
  • Anonym (arg)
    Anonym (-) skrev 2015-01-23 21:58:16 följande:

Jag antar att mamman är föräldraledig nu igen. Hur kommer ni göra när hennes dagar tar slut? Kommer du vara föräldraledig på heltid då, och hur skall det gå till i praktiken har familjerätten tänkt sig?

Jag har inte fått några besked om vad som kommer hända härnäst.
  • Litet My

Korta men täta umgängen (med den förälder barnet inte bor hos) är det som brukar rekommenderas små barn. Dvs X antal timmar var eller varannan dag men avakta med övernattning. Nu har ju du bott med barnet så gissningsvis är det ingen katastrof med någon övernattning heller. Flera dygn är däremot inte att rekommendera.

• Anonym (arg)
    Anonym (Bibbie) skrev 2015-01-23 22:05:17 följande:

Av det du säger finns inget som skulle hindra att du får träffa dottern MYCKET mera, förutom mammans egoism. Dottern ska helst sova på samma ställe men inget är omöjligt. Ur anknytningssynpunkt är det bästa för ett barn som är van med båda föräldrarna att träffa dem regelbundet och det ska INTE gå flera dagar eller veckor emellan barnet får träffa BÅDA. 

Det mamman försöker med här går helt emot barnets bästa. 4 timmar i veckan är ett rent hån mot relationen mellan dottern och dig. Jag råder dig att kontakta en duktig familjejurist eller advokat som kan hjälpa dig med detta för det kommer att behövas. 

Det som hindrar mig är att jag är inte välkommen in hos mitt X förutom dom 4 timmarna per vecka. Jag kan inte bara komma och hämta mitt barn för då skulle jag med största sannolikhet bli anmäld. Hon har träffat mig lika mycket som mamman och enligt mig måste det vara mer skadligt att nästan utesluta mig helt ur hennes liv än att hon ska få sova hos mig.
  • Litet My
    Anonym (Bibbie) skrev 2015-01-23 21:46:13 följande:

Har ni inte skrivit på för gemensam vårdnad? Mamman har inte någon rätt att hålla undan barnet från dig om ni båda har vårdnad.

Stå på dig och kriga för din dotters skull, alltför många barns liv blir sabbade på grund av idiotmammor som håller barn och pappor ifrån varandra utan andra skäl än egoistiska. 

Vårdnad har öht inget alls med umgänge att göra.
  • Anonym (Bibbie)
    Drottningen70 skrev 2015-01-23 22:07:00 följande:
    Å andra sidan är man nog kvalificerad som "idiotförälder" om man inte förstår att det är extremt skadligt för en så liten att växla boendeförälder en el två ggr i veckan. Vet det 17 om jag tycker att nån med så bristande kunskap och förståelse för bebisars grundläggande behov ens skulle tillåtas att ha umgänge utan övervakning faktiskt...
    Du har fel. Det bästa och viktigaste för ett barn som är van vid båda sina föräldrar är att ha tät kontakt med båda, inte att få träffa den ena bara några få timmar per vecka. Du stöder dig på gammal information om vad som är barnets bästa. Man visste inte bättre förr. Sen har ts inte tala om veckovis boende utan att han blir helt utestängd från dotterns liv av mamman. 
  • Anonym (Bibbie)
    Anonym (arg) skrev 2015-01-23 22:10:12 följande:
    Det som hindrar mig är att jag är inte välkommen in hos mitt X förutom dom 4 timmarna per vecka. Jag kan inte bara komma och hämta mitt barn för då skulle jag med största sannolikhet bli anmäld. Hon har träffat mig lika mycket som mamman och enligt mig måste det vara mer skadligt att nästan utesluta mig helt ur hennes liv än att hon ska få sova hos mig.
    Ja, det mamman gör är skadligt för barnet men som du kan se här så finns det många kvinnor som tycker att det är i sin ordning och det speglas i samhället i stort när det kommer till rättsliga instanser. Därför bör du skaffa ett juridiskt ombud. 
  • Anonym (Bibbie)
    Litet My skrev 2015-01-23 22:11:00 följande:
    Vårdnad har öht inget alls med umgänge att göra.
    Om mamman inte ammat och pappan haft barnet lika mycket och de har gemensam vårdnad finns ingen anledning alls för mamman att kidnappa dottern på det viset hon gör. 
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!