• Litet My

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

Korta men täta umgängen (med den förälder barnet inte bor hos) är det som brukar rekommenderas små barn. Dvs X antal timmar var eller varannan dag men avakta med övernattning. Nu har ju du bott med barnet så gissningsvis är det ingen katastrof med någon övernattning heller. Flera dygn är däremot inte att rekommendera.

• Litet My
    Anonym (Bibbie) skrev 2015-01-23 21:46:13 följande:

Har ni inte skrivit på för gemensam vårdnad? Mamman har inte någon rätt att hålla undan barnet från dig om ni båda har vårdnad.

Stå på dig och kriga för din dotters skull, alltför många barns liv blir sabbade på grund av idiotmammor som håller barn och pappor ifrån varandra utan andra skäl än egoistiska. 

Vårdnad har öht inget alls med umgänge att göra.
  • Litet My
    Anonym (Bibbie) skrev 2015-01-23 22:15:38 följande:
    Om mamman inte ammat och pappan haft barnet lika mycket och de har gemensam vårdnad finns ingen anledning alls för mamman att kidnappa dottern på det viset hon gör. 
    Du går nog försöka lära dig läsa. Jag skev att vårdnad inte hade med umgänge att göra. Inte att det är ok att "kidnappa" barn.
  • Litet My
    Anonym (Bibbie) skrev 2015-01-23 22:32:58 följande:
    Jag läser utmärkt tack. En mamma har inte rätt att hindra barnet och pappan från att träffas om de har gemensam vårdnad och om inte pappan är skadlig för barnet. Inte ens om hon haft enskild vårdnad hade hon haft rätt till det men hon hade däremot haft rätt att flytta och därmed kunna förhindra kontakt. 
    Uppenbarligen var det väldigt svårt för dig att inte läsa in "det är okej att kidnappa barn" när det jag skrev var att vårdnad inte har med umgänget att göra eftersom du skrev något i stil med att man inte kunde göra som TS ex om man har gemensam vårdnad, varpå jag svarade att vårdnad inte har med saken att göra eftersom du uppenbarligen trodde det
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!