• Anonym (arg)

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

För att göra en lång historia kort så fick jag och mitt X en dotter tillsammans för 6 månader sedan. Vi hade varit ihop under många år. Men för en månad sedan for hon iväg på en tjejkväll vilket resulterade till att hon hade sex med en gemensam vän åt oss. Hon erkände och jag lämnade henne direkt och sedan dess har allt varit ett helvete.

För det första är jag sjukt sviken och ledsen på grund av det som hänt men det värsta är att jag får inte träffa min dotter som jag vill. Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!!

Så nu har dom kommit fram till att på måndag och onsdag ska jag träffa henne två timmar per gång hos henne. Hur fan kan det ha blivit så här fel? Jag har ingen på min sida som stödjer det jag tycker. Hur fan kan hon få ha såna fördelar? Sverige ska vara jämställt, jo jävlar. Pga hennes otrohet har jag förlorat så mycket!!

• Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!
  • Tow2Mater
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 23:18:59 följande:
    På vilket sätt gynnar det en bebis att flytta varje dag? I då fall bättre att skaffa var sitt hem och så får föräldrarna flytta mellan varannan dag. I övrigt trodde jag barnets bästa gick före föräldrarnas rättvisetänk men tydligen inte, vare sig från TS eller hans ex håll.
    Eftersom bebis får träffa båda sina foräldrar gynnar det bebis. Sen om bebis sover dagtid hos en foräldrer och nattetid hos den andra, och tvärtom en annan dag, spelar väl ingen storre roll. Bebis vet inte vad "flytta" innebär, så länge bebis har en kärleksfull famn och en säng att sova i varje natt och dag.
  • Tow2Mater
    Batmamba skrev 2015-01-23 23:55:00 följande:

Min personliga erfarenhet (som amatör) av bebisar är att de är helnöjda nära sina anknytningspersoner, må det vara i ett hotellrum, på en buss eller någon annans hem.

Men hur det än är med den saken: du har mitt stöd, TS! Fyra timmar i veckan är helt absurt!

Det är bland annat sånt här som har gjort mig till feminist. Folk blir olika behandlade baserat på kön. Annars kunde väl fr lika gärna rekommenderat att ts skulle bo med bebisen och mamman träffa henne fyra tim/v.! Föreslå dem det, ts!

Men absolut. Jag kan till och med hålla med en "feminist" i detta fall. ;)
  • Anonym (mor)
    Tow2Mater skrev 2015-01-24 00:39:54 följande:
    Eftersom bebis får träffa båda sina foräldrar gynnar det bebis. Sen om bebis sover dagtid hos en foräldrer och nattetid hos den andra, och tvärtom en annan dag, spelar väl ingen storre roll. Bebis vet inte vad "flytta" innebär, så länge bebis har en kärleksfull famn och en säng att sova i varje natt och dag.
    Men amningen? Det bästa är väl att en liten bebis är hos sin mamma? (senare ska pappan vara lika viktig som förälder om han inte är ett svin)
  • Anonym (mor)
    Anonym (arg) skrev 2015-01-23 23:40:36 följande:
    När jag sa att jag ville ha barnet onsdag-lördag sa familjerätten att det blir bäst att träffa barnet i hennes hemmiljö pga ålder.
    Men det fattar du väl själv? Ammar du?
  • Anonym (G)
    Anonym (arg) skrev 2015-01-23 21:51:10 följande:
    Hon har varit föräldraledig i 3,5 månader sedan slutade hon amma och då var jag föräldraledig. Sluta upp med dina antaganden.
    Då står du barnet närmare än mamman gör. Skit i familjerätten. Dom är uppenbarligen bakom flötet. Gå till tingsrätten.
  • Anonym (mor)
    Anonym (G) skrev 2015-01-24 02:52:01 följande:
    Då står du barnet närmare än mamman gör. Skit i familjerätten. Dom är uppenbarligen bakom flötet. Gå till tingsrätten.
    Jaså? Står den lilla sexmånadersbabyn närmare pappa än mamma? 
  • Anonym (Bibbie)
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 23:31:44 följa
    Nej jag är inte Drottningen, dock har hon rätt i det hon skriver om man skall se till barnets bästa och inte föräldrarnas (i ditt fall pappans bästa) och det som hon skriver är det som rekommenderas och som forskats fram. Det finns inget alls som stödjer växelvis för ett spädbarn möjligtvis om föräldrarna inte är väldigt goda vänner och kan ses varje dag som några vänner till mig gjorde men jag har svårt att se att se den biten i TS fall här och nu.
    Ni gamlingar har hakat upp er på att växelvist boende innebär att barnen bor varannan vecka och  att mamman är den enda primära anknytningspersonen och egentligen borde ha "rätten" till barnen bara för att hon har snippa. Det går ju att lösa på så många fler smidiga sätt om en bara vill. Läs på lite och inse att även pappor är föräldrar, och att barn har rätt även till sina pappor. Barn har även rätt till skydd från sina neurotiska mödrar. 
  • Tow2Mater
    Anonym (mor) skrev 2015-01-24 02:05:27 följande:
    Men amningen? Det bästa är väl att en liten bebis är hos sin mamma? (senare ska pappan vara lika viktig som förälder om han inte är ett svin)
    Svar nej.
  • Tow2Mater
    Anonym (mor) skrev 2015-01-24 02:39:50 följande:
    Men det fattar du väl själv? Ammar du?
    TS barn ammar inte längre vilket du läst i tråden om du varit uppmärksam.
  • Tow2Mater
    Anonym (G) skrev 2015-01-24 02:52:01 följande:
    Ja. Ta kontakt med advokat TS. Men dra inte ut på det, gor det snabbt. Annars kan mamman anses som "huvudsaklig vårgivare" (ellr vad det nu kallas) då hon haft barnet mera under sista tiden.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!