• Tow2Mater

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

Anonym (arg) skrev 2015-01-23 21:34:17 följande:

Från att ha varit pappaledig några veckor till att träffa henne några timmar i veckan. Jag erbjöd mig att ha henne från onsdag-lördag varenda vecka men hon vägrade. Hon ville jag skulle träffa henne nån gång bara, och vet du vad? Familjerätten tycker att hon har rätt!!

Vilka idioter. Sen när hennes fl-dagar är slut, kommer ju du ha kvar dina. Då kommer familjerätten helt plotsligt tycka det är ok att du tar hand om barnet. Se till att du inte overtalas til att ge mamman dina dagar, de ska du själv utnyttja! Tyvärr verkar familjerätten gå mammors ärenden i stor utsträckning.

Varannan dag borde ni ju ha barnet, precis som ni skulle kunnat lägga upp det om ni fortfarande bodde ihop.
  • Tow2Mater
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 22:54:07 följande:
    Varför är ditt ex arg på dig när det var hon dom var otrogen?
    Bitchen trodde väl inte hon skulle bli lämnad.
  • Tow2Mater
    Drottningen70 skrev 2015-01-23 23:01:29 följande:
    Visserligen är det fel att blockera tätt umgänge med en förälder men om du vet vad du pratar om så vet du också att det just är "upprepade" separationer som orsakar livslång skada. Inte en varaktig separation som vid exempelvis dödsfall eller adoption. Du snöar helt in på mammans fel och bortser helt från TS orimliga krav på att ett spädbarn ska bo 3 respektive 4 dgr. Önskvärt vore givetvis att pappan här fick ha tät kontakt helst flera timmar varje dag. Men rent skademässigt är det rent krasst så att det TS förslår (växelvist boende)i längden är mer skadligt för barnet rent känslomässigt och psykologiskt än om han försvann helt ut ur bilden.
    En eller två nätter i taget då?
  • Tow2Mater
    Anonym (Lemon) skrev 2015-01-23 23:18:59 följande:
    På vilket sätt gynnar det en bebis att flytta varje dag? I då fall bättre att skaffa var sitt hem och så får föräldrarna flytta mellan varannan dag. I övrigt trodde jag barnets bästa gick före föräldrarnas rättvisetänk men tydligen inte, vare sig från TS eller hans ex håll.
    Eftersom bebis får träffa båda sina foräldrar gynnar det bebis. Sen om bebis sover dagtid hos en foräldrer och nattetid hos den andra, och tvärtom en annan dag, spelar väl ingen storre roll. Bebis vet inte vad "flytta" innebär, så länge bebis har en kärleksfull famn och en säng att sova i varje natt och dag.
  • Tow2Mater
    Batmamba skrev 2015-01-23 23:55:00 följande:

Min personliga erfarenhet (som amatör) av bebisar är att de är helnöjda nära sina anknytningspersoner, må det vara i ett hotellrum, på en buss eller någon annans hem.

Men hur det än är med den saken: du har mitt stöd, TS! Fyra timmar i veckan är helt absurt!

Det är bland annat sånt här som har gjort mig till feminist. Folk blir olika behandlade baserat på kön. Annars kunde väl fr lika gärna rekommenderat att ts skulle bo med bebisen och mamman träffa henne fyra tim/v.! Föreslå dem det, ts!

Men absolut. Jag kan till och med hålla med en "feminist" i detta fall. ;)
  • Tow2Mater
    Anonym (mor) skrev 2015-01-24 02:05:27 följande:
    Men amningen? Det bästa är väl att en liten bebis är hos sin mamma? (senare ska pappan vara lika viktig som förälder om han inte är ett svin)
    Svar nej.
  • Tow2Mater
    Anonym (mor) skrev 2015-01-24 02:39:50 följande:
    Men det fattar du väl själv? Ammar du?
    TS barn ammar inte längre vilket du läst i tråden om du varit uppmärksam.
  • Tow2Mater
    Anonym (G) skrev 2015-01-24 02:52:01 följande:
    Då står du barnet närmare än mamman gör. Skit i familjerätten. Dom är uppenbarligen bakom flötet. Gå till tingsrätten.
    Ja. Ta kontakt med advokat TS. Men dra inte ut på det, gor det snabbt. Annars kan mamman anses som "huvudsaklig vårgivare" (ellr vad det nu kallas) då hon haft barnet mera under sista tiden.
  • Tow2Mater
    Anonym (mor) skrev 2015-01-24 03:14:01 följande:
    Jaså? Står den lilla sexmånadersbabyn närmare pappa än mamma? 
    Spela roll då man vill att barnet ska ha samma närhet till pappan efter separationen som det haft fore. Varfor skulle FR och mamman ha rätt att ändra på detta på eget bevåg utan att pappan har nåt att säga till om?
  • Tow2Mater
    Smilla88 skrev 2015-01-24 20:35:53 följande:

Jag har inte läst några svar

Läste du ens trådstarten...?

Det underlättar om man läser hela tråden om man vill ge relevanta råd. Du lyckades ganska dåligt.
  • Tow2Mater
    Mrs Moneybags skrev 2015-01-24 22:13:24 följande:
    Det trista i historien är att HON var otrogen, men TS fick flytta och bli av med sin kära dotter.
    De verkar ha ett gemensamt boende fortfarande, fast ingen av dem verkar riktigt vara där, eller har jag missuppfattat.

TS, kan du flytta in igen (och hon kan flytta ut eftersom hon ju verkar vara hos sin mamma eller vad det var)? Eller har du gett upp bostaden åt henne helt?
  • Tow2Mater
    Anonym (arg) skrev 2015-01-24 22:42:53 följande:
    Det har varit så fullt upp med allt och vi har inte fått ordning på nånting. Hur det blir med boende har jag ingen aning om och allt annat som behöver fixas. Jag tar ett steg i taget och prioriterar det viktigaste, min dotter.
    Tänkte mer i banan att det kanske vore bättre for dig att bo i barnets hem nu om du vill bli boendeforälder....
  • Tow2Mater
    Anonym (ö) skrev 2015-01-24 23:04:49 följande:
    Hade han varit den bäst lämpade att ta hand om barnet hade han tagit barnet med sig, inte stuvkit ifrån det!
    Nej, du har fel. En "lämplig" forälder drar inte iväg sitt barn i alla situationer.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!