Anonym (arg) skrev 2015-01-23 23:18:35 följande:
Ja vi är båda arga på varandra. Jag älskar henne fortfarande och hon älskar nog mig också, mina känslor försvinner inte på en månad. Så jag är både ledsen, arg, sviken över det som hänt och hon är väl arg och ledsen över situationen också. Därför är det extremt svårt att få till ett samarbete så här tätt inpå en separation.
Just nu är det hon som styr hela umgänget och vem vet, hon kanske mår bra av det? Hon vill ge mig en hämnd för att jag lämnade henne fast det var pga hennes snedsteg. Bara spekulationer.
Tack för ett nyanserat inlägg. Alltid lättare och trevligare att svara på :) Var det samma orsak hon angav i familjerätten eller något annat? Förstår att det inte är lätt på något vis efter en separation. Om ni skall till FR igen tycker jag dock du skall göra ett eget umgängesförslag. Så som det är nu gynnar inte någon allra minst barnet men det gör inte växelvis heller just nu med tanke på barnets ålder. Däremot 3-4 umgängen i veckan vore en lösning exempelvis 4 timmar per gång. Hade barnet gått på dagis hade man ju kunnat överlämna där men det går ju inte nu. Kanske bör ni också diskutera hur kommunikation och överlämningarna skall gå till för att slippa vara på helspänn de gångerna. Kan inte säga annat än att det är supersvårt att separera när barnet är då litet i och med att man måste ses så ofta jämfört med äldre barn. Men som sagt ha barnets bästa i sikte, ju mer täta umgängen du kan få in ju bättre för barnet och ju tidigare kan ni utöka det. Vad sa familjerätten för förslag? Kanske bör ni båda låta dem förklara neutralt på hur de tänker och resonerar kring barn och umgänge i den åldern och försöka finna en lösning utefter det (de ska representera barnets bästa, ingen av er föräldrar).