Anonym (arg) skrev 2015-01-24 18:25:15 följande:
Det har jag inget bra svar på. Efter allt uppdagades så började vi bråka och jag lämnade huset. Sedan tog jag kontakt två dagar senare angående dottern, boende och lite andra saker och då var jag inte välkommen att träffa henne. Därefter startade detta helvete. Vi har en gemensamt boende men hon verkar ägna mesta delen av tiden hos sin mamma.
Jag förstår, en jäkla sits du hamnat i. Jag hade säkert reagerat likadant om det var mig det gällde, jag vet givetvis inte då jag inte har varit där men att din reaktion på något sätt inte var konstig utan fullt naturlig med tanke på läget, det vet jag. Någon frågade varför du inte tog med dig barnet, troligtvis var det klokt att du
inte gjorde det då du självklart behövde tid att reda ut dina egna känslor och tankar och vem tänker klart i ett sånt läge? Tyvärr utnyttjade barnets andra förälder detta och det finner jag ganska äckligt (i brist på bättre ord) faktiskt. Om man ska vara den så skulle det absolut kunna användas emot henne. Det bästa för barnet skulle vara om ni kunde samarbeta, om inte gör du klokt i att ta in en tredje part. Det finns inget i denna historia, som vi bara har din version av men ändå, som säger att hon på något sätt är bättre lämpad att vara boendeförälder än du är. Även om jag verkligen inte tror på växelvis boende för så små så verkar du (återigen din version vi har att gå på) mer villig att se till barnet och att det behöver tätt umgänge med också den andra föräldern, hon verkar använda barnet som maktmedel gentemot dig istället för att se till detta och barnets bästa.