• Ess

Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!

Kim Possible skrev 2015-01-25 00:07:42 följande:
    Det tror du på? En mentalt instabil människa, för det är man om man gör sånt här, skulle alltså själv ha gått ut från sitt hem och lämnat sitt barn, det barn hon ser som ett vapen för att få som hon vill?

Tja, grisar kan säkert flyga också om man bara vill tro det.
    Självmant hade hon nog inte gått ut, men med hjälp från ts så hade hon hamnat utanför dörren.
    Misstaget av ts var att själv gå, han skulle lyft ut henne utanför dörren och kontaktat en advokat/jurist dagen efter. Då hade rollerna varit ombytta, och hon hade fått slåss för umgänget.
  • Ess
    Anonym (Men!) skrev 2015-01-25 12:44:13 följande:
    Vadå lyft ut henne utanför dörren? Du menar med fysiskt tvång kasta ut någon ur ett hem denne har rätt till? Ja, det hade ju verkligen gynnat ts, att visa att man inte drar sig för att 1. ta till fysisk kraft mot barnets mamma och 2. bryta mot lagen då man inte får slänga ut någon bara sådär om hon så legat med alla mån i landet bakom ens rygg. Jisses..
    Det behöver inte innebära fysiskt tvång att få henne lämna bostaden. Men nu har ts genom att lämna bostaden hamnat i direkt underläge. Hade han fått ut henne så hade han kunnat hävda att hon stack och lämnade honom och barnet för den nye killen.
  • Ess
    Anonym (arg) skrev 2015-01-25 16:09:29 följande:
    Jag blir less på er som påstår jag stuckit från min dotter. Verkar det som att jag skiter fullständigt i henne och har gett upp henne? Är det därför jag ska kontakta en jurist imorgon?
    Det är precis så det kommer att framstå när hon lägger fram det. 
    Tror du verkligen att hon bryr sig om dig och inte kommer att utnyttja allt hon kan för att du helst aldrig ska se ditt barn igen?
  • Ess
    Anonym (arg) skrev 2015-01-25 16:35:37 följande:
    Dom få timmarna det tog att få reda på det, bråka, packa ihop nödvändiga saker och fara så skulle jag också hunnit med och tänka på alla konsekvenser det skulle bli av att fly från situationen ett litet tag?
    Ja, faktiskt.

Men jag förstår att du aldrig ens tänkt tanken att den du levde med skulle va en sådan bitch. 
    Jag har lärt mig den hårda vägen både genom personliga erfarenheter och genom att bo med en man med ett ex som inte stoppade för att skada sina egna barn för att komma åt honom. Det har lärt mig att se till att ha både byxhängslor och bälte innan jag går ut, dvs vända och vrida situationen innan jag gör något, inte agera i affekt.
    Men jag hoppas verkligen att det löser sig för dig så att du får chansen att bli en jämbördig förälder och inte en lekfarbror vh som inte har ett piss att säga till om.
  • Ess
    Anonym (Men!) skrev 2015-01-25 12:44:13 följande:
    Vadå lyft ut henne utanför dörren? Du menar med fysiskt tvång kasta ut någon ur ett hem denne har rätt till? Ja, det hade ju verkligen gynnat ts, att visa att man inte drar sig för att 1. ta till fysisk kraft mot barnets mamma och 2. bryta mot lagen då man inte får slänga ut någon bara sådär om hon så legat med alla mån i landet bakom ens rygg. Jisses..
    Även om han med fysiskt slängt ut henne, så hade det inte påverkat hans chanser till att få barnets boende. Det är deras problem sinsemellan och det har inget med barnet att göra.
    Det finns kvinnor som levt med hustrumisshandlare, som ändå är en bra pappa och ses som en bra pappa av tingsrätten. 
  • Ess
    Anonym (GLL) skrev 2015-01-26 15:11:14 följande:
    Det är precis vad jag pratar om, "dom kör över barnens behov" För att få ut sin ilska mot mannen som träffat en ny kvinna.

Hur hade det varit om TS i denna tråd hade varit en kvinna?

Du hade det haglat kommentarer som: "jävla svin" "typiskt män" "män borde kastreras så dom inte kan få barn" "helt sjukt att mannen kan få vårdnaden" ETC ETC ETC...

Det märks tydligt vilket sorts kön det är av majoriteten besökare här inne!
  • Ess
    Lilla Fjun skrev 2015-01-26 17:12:17 följande:
    Tar man inte reda på vilka regler som gäller innan man agerar är det svårt att komma i efterhand och protestera,
    Det håller jag med dig om.
    Eftersom han varit fl senaste tiden och var den primära anknytningen för barnet, så hade han tjänat allt gällande barnet, på att bara kasta ut henne.
  • Ess
    PelleX skrev 2015-01-27 23:26:26 följande:
    Här på FL är det nog ingen. Men det finns några dumskallar och dom har fått plats i familie rätten och avgör i dessa frågor. Hur är det möjligt?
    Jag tror att man ska ta det som påstås ha sagts där med en nypa salt. 
    Ts har inte själv varit med då hon kontaktade dem. Hon har med 110% säkerhet friserat vilt i sanningen, och säkert också i svaret hon framfört till ts.
  • Ess
    Anonym (H) skrev 2015-01-28 08:45:14 följande:
    Har TS inte pratat med dom själv?!? :-O Har jag helt missat!
    Jag kan ha missförstått, men jag har läst ts inlägg. Kan bara hitta att det är hon som haft kontakt med dem, eller åtminstone kommer med uppgifter som hon säger är från fr.
    Har hon då sagt att det är hon som är den primära anknytningspersonen och att han aldrig precis tagit hand om barnet utan bara stack, så är det ju ett rätt troligt råd, att han ska träffa barnet 4 timmar i veckan under hennes överinseende.

Jag tycker att ts ska (vilket jag tror han gjort nu) skaffa ett juridiskt ombud som tillvaratar hans intresse, och samtidigt ser han till att få till ett samarbetssamtal med exet vid fr.

Jag tror att ts har ett helvete framför sig, eftersom exet blivit trampad på tårna. Hon trodde nog att han skulle ligga på knä och gråtande förlåta hennes snedsteg, åtminstone sen hon hotat med att ta barnet ifrån honom. Nu gjorde han inte det, och det pallade inte hennes ego.
  • Ess
    PelleX skrev 2015-01-28 23:44:02 följande:
    Det är möjligt att det gått till som du säger och att man i tillägg inte tittat i papperna där det står att han är den som är föräldraledig. Dom har i så fall gjort ett stort misstag. Det jag säger är hur det är möjligt. Denna diskutionen hjälper väl inte TS och familjerätten vill väl inte ändra på beslutet för då framstår dom som dom i-ne dom är.
    Familjerätten beslutar inte något, det är tingsrätten som gör det.

En vild gissning från min sida är att hon bara tagit telefonkontakt och frågat hur umgänget ska läggas upp när pappan är en riktig skit som bara bryr sig om sig själv och struntar i barnet osv.............
    Så har standard svaret blivit korta umgängen under hennes överinseende, i barnets hemmiljö.
    Sedan har hon dragit en penna när hon pratat med ts, för familjerätten låter ju väldigt respektingivande och som en instans som dömer och vars domar ska följas. Hon har fått det att låta som om deras ord är lag, och ts köpte det

Hade hon begärt ett samarbetssamtal så hade även ts blivit kallad och fått lägga fram sina synpunkter och visa att han varit föräldraledig senaste tiden.
Svar på tråden Det är så jävla orättvist för mig som pappa!!