• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Frallanz

Hej igen!

Blir igångsatt idag pga vattenmängden sjunkit, ligger på förlossningen nu i väntan på att få första dosen :)

BF igår så känns superskönt att inte gå över tiden!

• demons

Idag blir min lilla tjej en vecka gammal =).
    Blev igångsatt på BF+10 pga vattenavgång sedan två dygn utan värkar och hon föddes morgonen därpå.
    Tänk vad en vecka helt plötsligt går så fort!

• Frallanz

I lördags kom vår lilla kille med snitt efter att jag fick kämpat i 3 dygn från att de satte igång mig på onsdagen kl 16. Väldigt utdraget men han är nu här och livet är underbart! :)

• 87mli

Vår lilla tjej kom i söndags, en dag efter bf. Själva förlossningen gick bra och smidigt men vägen dit var en pärs med en väldigt segdragen latensfas; över 3 dygn av konstanta värkar var 5/10 min utan någon vila.

• Louu

här är vi 6 dagar plus idag, inatt trodde jag att det var något på gång då jag vaknade av starka liknande mens smärtor men inget mer. Idag har några av sammandragningarna varit mer smärtsamma än annars så hoppas verkligen att lilleman vill titta ut snart. 
    Är sjukt trött då jag sover så himla dåligt om nätterna och kan inte heller sova om dagarna.. 
    Nu får han komma, Grattis till er som har era små! :)

• Edde

BF+8 nu... Åh, blir tokig! Har varit på rådgivningen idag, barnet har inte fäst sig och ligger fortsättningsvis rätt högt upp - trots att jag har mycket förvärkar och slemproppen har lossnat (bm trodde att det förmodligen ännu sitter kvar en bit). På söndag när jag har veckor 41+3 får jag ringa till förlossningen och boka en övertidskontroll. Känns som en evighet. Men nästa vecka kan de förhoppningsvis sätta igång eländet. 

"Problemet" är att jag mår oförskämt bra - inga svullnader, ingen foglossning, inga krämpor. Lågt blodtryck, normalt blodsocker (har graviditetsdiabetes men värdena har inte en enda gång överstigit gränserna i hemmamätningarna), varken protein eller socker i urinen. Vikten pendlar +-2kg. Barnet rör sig som det ska. Så det kan hända att de inte alls har bråttom med att sätta igång förlossningen. Det enda som talar för är min otålighet och det är ju inte mycket.

Husmorsknepen är till ingen nytta. Städar, knullar (otympligt), badar bastu - Inget barn. Sucksuck.

• Edde

Vår son föddes imorse i v 42+2 med igångsättning. En i övrigt ganska liten pojke med den maffiga huvudomkretsen 38,5. Både klipptes och sprack och det hela blev lite dramatiskt på slutet men nu har vi landat, slutet gott allting gott!

• pinglon
    Edde skrev 2015-07-04 16:26:43 följande:

Vår son föddes imorse i v 42+2 med igångsättning. En i övrigt ganska liten pojke med den maffiga huvudomkretsen 38,5. Både klipptes och sprack och det hela blev lite dramatiskt på slutet men nu har vi landat, slutet gott allting gott!

Stort grattis till er! :) 
  • TinkyWinky
    carolinheiner skrev 2015-10-23 00:41:31 följande:
    Hur har de gått för alla här? :) var ett tag sedan alla bebisar tittade ut :)

här går det bara bra, han e världens snällaste bebis i jämnförelse med mina andra pojkar. haft fullt upp hela sommaren iom vi har flyttar o även skaffat valp o ja bebis förstås.. 

★ Kewin 9/7-09 ★ Theo 9/1-13 ★ Oliwer 2/6-15 ★
  • carolinheiner
    TinkyWinky skrev 2015-10-30 20:59:47 följande:

här går det bara bra, han e världens snällaste bebis i jämnförelse med mina andra pojkar. haft fullt upp hela sommaren iom vi har flyttar o även skaffat valp o ja bebis förstås.. 

? Kewin 9/7-09 ? Theo 9/1-13 ? Oliwer 2/6-15 ?
    Vad roligt å flytta!! :) ja vill också flytta. Ja vill ut från lägenheten å in i ett hus. Men tyvärr finns de inga pengar för husköp :(