• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Frallanz

Här är en till med en gosse i magen ;) sa bm på ultraljudet iaf, så hoppas det stämmer nu då, haha. Haft en toppengraviditet utan några besvär alls. Knappt märkt att jag varit gravid, förutom växande mage och sparkande bebis ;) haha.

Är i v35+5 och har nu fått molvärk de senaste dagarna, men enbart i ryggen. Som mensvärk dvs. Inga sammandragningar här, förutom när jag ansträngt mig eller så.

Åkte på en dunderförkylning idag också, färsta gången jag är sjuk sen i somras så man har haft det bra hittills iaf :)

• thuram

Hej.

Har idag varit på ett misslyckat vändningsförsök, envis bebis därinne som helt klart har bestämt sig för att rumpan och fötter ska vara nedåt.. Det är väl logiskt så länge det inte handlar om att föda barn ;) Har valet att föda i säte eller välja snitt och pratat både för och nackdelar med båda, väntar nu på ett snittdatum! Känns lite tråkigt att inte få uppleva en "normal" förlossning men men. Mitt första barn också så hade ju sett framemot det. Men vissa nackdelar i att föda i säte skrämmer mig så har inget annat val än snitt! Får tänka positivt att jag iaf får ett exakt datum då vi får träffa bebis :)

• majbebbe

Åh hade tänkt njuta av den här graviditeten då det med största sannolikhet är min sista, men just nu är jag bara less och otymplig. Hade så gärna myst och haft massa energi till att boa, men istället kommer jag knappt upp ur sängen på morgonen och är helt slut redan efter frukost...

• slightlymad

Missyk: Första barnet, så det ska bli spännande. Går in i vecka 39 idag och känner att det börjar bli mer och mer nervöst. Nu kan han komma när som helst ju. Vet att jag är förberedd egentligen, men fysjutfysjutton vad nervig jag blir när jag tänker på det. Nervig, men kanske mest längtansfylld och glad! Är det första för dig med?

• Missyk

Slightlymad , jösses vad spännande då är det ju jättenära!!:) Du ska se att alla bitarna faller på plats när det startar!
    Ser ut som att det blir en riktig pojk sommar :)

Jag har en dotter som blir blir två på lillebrors bf :)

Vi är några fler jkpg mammor som pratar på fb, om du vill kika in där!
    www.facebook.com/groups/1671280143101302/

• Frallanz
    slightlymad skrev 2015-05-15 08:43:31 följande:

Missyk: Första barnet, så det ska bli spännande. Går in i vecka 39 idag och känner att det börjar bli mer och mer nervöst. Nu kan han komma när som helst ju. Vet att jag är förberedd egentligen, men fysjutfysjutton vad nervig jag blir när jag tänker på det. Nervig, men kanske mest längtansfylld och glad! Är det första för dig med?

Är också min första! V36 nu och är minst lika nervig som du, så förstår :)

Känner mig superredo och lugn, men kan ändå inte låta bli att tänka på förlossningen.

Ont vet jag ju att det gör, men man undrar ju om man kommer förstår vad det är som sker o följa med förloppet :)
  • jenny8503

Någon från Västerås i tråden? Har bf med första barnet 13/6 <3 nedräkningen har börjat på allvar! :)

• Pyssilullan

Hej på Er! Nu drar vi liv i tråden tycker jag när det närmar sig så med stormsteg ;)
    Jag går in i vecka 39 imorgon, Och har 14 dagar kvar till BF idag enligt Rul,
    Enligt mensen så hade jag datum för 5 dagar sen ha ha

Magen är stenhård, och jag börjar lessna på att vara så klumpig, ur balans osv.
    Har gått upp 13 kilo i vikt men hade en del övervikt innan så jag är bra stor och närmar mig tresiffror huvva!

Har räknat lite med att gå över ändå, Mina stora tjejer som är 11 och 8 år gick jag över 1 vecka med, Men man kan ju alltid hoppas att det blir annat med denna ;)