• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Louu

Ja förhoppningsvis! :) får ta alvedon igen å försöka få i mig nått i magen så blir det förhoppningsvis bättre :)

• MiWe

Kolla trycket genast! KRÄV att de tar dig på allvar. Havandeskapsförgiftning kan bli allvarligt på någon timme.

• majbebbe

Grön Tröja: Vet faktiskt inte (väntar ändå mitt tredje...) men tror inte det. Båda mina tidigare förlossningar har de tagit hål på dem åt mig, den första när jag var öppen 3-4 och den andra när jag var öppen 8-9.

• pottan

Länge sedan jag skrev nu, men är inne och läser ofta :)

V 38 imorn och har senaste 3-4 dagarna haft massa "mensvärk" större delen av dagarna, även mer sammandragningar, men inget man inte står ut med, har läst att man kan ha förvärkar i flera veckor så ska väl knappast ropa hej än...

vaknade även igår natt av nån konstig typ kramp i magen på höger sida, höll i sig i kanske 30 sekunder, gjorde rätt ont, men sedan inget mer...

Men han kan gott få stanna inne tills vårt badrum är färdigt :)

• suss85
    GrönTröja skrev 2015-05-31 13:01:55 följande:

Måste man vara öppen för att vattnet ska gå? *förstföderska funderar*

Hej "grönTröja"

När jag väntade min son gick vattnet hemma klockan halv 5 på morgonen efter en lugn natt hade inga känningar alls

Vid halv 10 va jag öppen 4cm... har tyvärr ingen koll på om jag var öppen när vattnet gick... isånnafall hade jag öppnat mig utan att känna av nått. :)..
  • Frallanz

Hej på er!

Appen har strulat i telen så har inte kunnat skriva, så nu skriver jag från nätet i mobilen istället :) dumma app'

Här är det rätt lugnt, men tänkte höra om det är någon som kräkts och fått diarre innan förlossningen dragit igång? Väntar mitt första och fick idag springa o kräkas, för att kort därefter tämma tarmen = vattenfall (ursäkta infon). Mår kalasbra utöver det, så hade det arit magsjuka hade jag ju mått pyton tycker man ju.

Annars så är det bara väntan på bebis som skrr just nu. Nervös inför min allra första förlossning börjat jag bli. Inte pga smärtan, utan pga rädslan för att få panik genom varje värk. Men antar man får ta de då :)

Kram på er!

• majbebbe

Frallanz: Jag har inget minne av något sånt från mina tidigare graviditeter och den här gången har jag varit mer illamående nu på slutet men inte så jag spytt eller liknande. Däremot står det i den appen jag har för att följa graviditeten att just diarré kan vara ett tecken på att det snart är dags så vi får hoppas på det ????.

• Lillknodden79

Vattenavgång 04.20. Värkar från 5.30 i morse med mellan fem o tio minuter emellan. Varit in för koll men är nu hemma för att vänta tills dom blir tätare! Baby On The Way!

<3 <3 <3

• majbebbe

Åh så spännande lillknodden79.

Nyfiken som jag är: Hur var det när vattnet gick, lite eller mycket på en gång?

Jag är lite rädd för att blöta ner hela sängen, men den risken kanske är minimal...

Själv trodde jag att det drog igång igår kväll med kraftigt molande värk i ryggslutet, men det gav sig med en värmekudde, men jag har åkt på en tråkig förkylning som gjorde mig helt däckad under gårdagen så det var nog lika bra att det inte drog igång för jag känner mig rätt orkeslös...