• pottan

BF Juni 2015

Fridacorrina skrev 2014-10-31 10:32:23 följande:

Hej! Idag är det 6+2. Jag börjar må illa nu. Jag kräks inte men jag är trött, yr, ont i magen.

Men så fort jag tar det Lungt så mår jag bra. Jätte bra!!

Men när jag är på jobbet så mår jag skit..

Hur gör ni med jobb? Jag får så dåligt samvete att inte jobba. Förlorar pengar och sätter mina kollegor i ännu mer jobb.

Jag är i 6 + 0 idag och de senaste dagarna har jag haft sån magkatarr, mår illa, sura uppstötningar och grymt trött,

Utnyttjade det faktum att jag har en praktikant på jobbet just nu så hon fick en massa uppgifter igår haha

Köpte på mig novalucol å omeprazol idag och hoppas det ska lindra lite

Hoppas de ger sig ju längre tid det går för så här e inge roligt att må
  • pottan
    Iida01 skrev 2014-11-02 14:32:39 följande:

Hej! 

Mår så illa och spyr ganska mycket, samtidigt är jag sååå hungrig men har ingen matlust för fem öre. 

Är det någon som har något tips som kan göra detta lite lindrigare?

har har köpt postafen som ska vara ofarligt, dock blir man lite tveksam när man läser bipacksedeln, men vad jag fått fram är de helt ofarligt och hjälper faktiskt riktigt bra, kännt mig som en människa idag!
  • pottan
    Baby Doll skrev 2014-11-04 13:00:05 följande:

Hej tjejer!

Jag viskar lite lätt, för detta är inget som jag gått ut med ännu. Ni som kanske känner mig eller läser min blogg, avslöja mig inte är ni snälla.

Jag väntar mitt 7:e (!) barn och är beräknad till Juni, helt galet och så overkligt!

Mina barn är mellan 0-6 år.

Får jag vara med här?

I sånt fall vore det jätte kul att veta lite om er, jag har inte hunnit läsa igenom något ännu

Men wiiie vad kul, läser din blogg dagligen och tycker den är så mysig, minns att sist du var gravid var jag så avis för jag har vart bebissugen länge och nu är det äntligen dags om allt går som det ska :)

Grattis till sjuan!
  • pottan

Hej flickor!

en fråga, hur har ni gjort med vinterjacka?

jag är i v 14 nu och har gått upp några kilo, så mina vanliga vinterjackor funkar inte längre, vill ju dock inte lägga massa pengar på en mammajacka som kanske bara används en säsong

Har provat massor med jackor men så fort man tar i åtanke att en mage ska växa så är det ju kört, större storlekar är ju förstora överallt ...

• pottan
    vikarien skrev 2015-01-15 11:37:53 följande:

Men hu vilket bemötande :-O

Ett blodprov vore väl inte så svårt att ta?

Här kan man bara ringa och komma in samma dag om man är orolig.

Jag har RUL nästa vecka, då i vecka 19. Men sen har man inget besök innan vecka 23, är inte det lite konstigt?

Blir ju inga prover och annat mellan vecka 12 och 23 då.

Vid RUL skulle det tydligen bara vara det och ingen annan koll.

Här är likadant i princip, ett besök o v 6-8, ett i v 12ed provtagning, sen inget förrän i v 24 om allt ser bra ut på rul

men det är väl eftersom man inte kan göra så väldigt mkt om något händer före dess ändå

nu fick jag sent rul, kommer vara i v 21 så sen känns det som det nog rullar på lite fortare :)
  • pottan
    Milie skrev 2015-01-25 08:46:02 följande:

Hoho! Jag är ju någonstans mitt i smeten (BF 13 juni) och har nu gått HALVVÄGS! Sjukt coolt. Tiden går fort men ändå långsamt eftersom jag har RUL imorgon. För första gången i graviditeten är jag liiite nervös.

Jag har också mitt rul sent, kommer vara i v 20, tror de e många bebbar på g runt trestad i sommar
  • pottan

Vart på Rul idag och det var tydligt att det är en pojke som gömmer sig därinne :) hade de på känn även om jag hade hoppats på en tjej, kanske nästa gång, nu ska de väljas tapet och förhandlas fram namn på den lille killen

Blev flyttad nästan en vecka bak så är imorgon v 20+0

• pottan
    EW82 skrev 2015-03-16 11:28:21 följande:

Hej alla glada!

Vet inte riktigt vem jag ska fråga, men hur gör alla ni här inne med sex? Som vanligt, eller har ni fått hitta på "specialare"? 

Jag är i v 28 nu och kör på som vanligt, typ.. Undviker att vara upptill då det ger sammandragningar.. Och magen börjar ju bli liiite i vägen för vissa positioner :P

Tyvärr så gökar vi på alldeles för lite för min smak, men beror nog mest på att jag somnar så fort jag lägger huvet på kudden

än så länge ffunkar missionären, men jag känner mig bekvämast bakifrån, men även andra positioner på rygg med benen här å var funkar :)
  • pottan

Länge sedan jag skrev nu, men är inne och läser ofta :)

V 38 imorn och har senaste 3-4 dagarna haft massa "mensvärk" större delen av dagarna, även mer sammandragningar, men inget man inte står ut med, har läst att man kan ha förvärkar i flera veckor så ska väl knappast ropa hej än...

vaknade även igår natt av nån konstig typ kramp i magen på höger sida, höll i sig i kanske 30 sekunder, gjorde rätt ont, men sedan inget mer...

Men han kan gott få stanna inne tills vårt badrum är färdigt :)

Svar på tråden BF Juni 2015