BF Juni 2015
"Bild forum för bf juni 2015" heter tråden!!!
"Bild forum för bf juni 2015" heter tråden!!!
Hallå!
Jag hoppar också med i denna grupp. Är en tjej på 25 år som väntar mitt första. Plussade den 14/10. Så idag är jag i vecka 6 (5+1) :)
Ringde Barnmorskemottagningen idag pga alla mina knepiga flytningar som jag haft i en vecka. Och igår kväll började det komma riktig blödning som håller i sig. Dom tyckte det lät som missfall, då man i min vecka 7 (6+2) kan få som en "mens" när man får missfall. Men dom tyckte jag skulle ringa gynmottagningen så dom kunde kolla. Ringde dit, dom tyckte också det lät som ett missfall. Men att jag skulle vänta ut det hemma. Får jag jätteont, eller om mina graviditetssymptom fortsätter så skulle jag ringa tillbaka. För då kan det vara rester kvar. Jahopp...
Usch stackars dig=(( Så blev det för mig sist, började blöda, pratade med kvinnokliniken men dom sa bara att bara var bara att vara hemma, kroppen tar hand om det.. Hon sa att jag skulle ta ett nytt gravtest 3 veckor senare för att se att allt var borta, men jag tog ett efter tre dagar och redan då visade det inte gravid..
Hoppas att det går bättre för dig!
Jag hoppar också in här om det går bra. Fick se ett litet hjärta tickandes igår och jag är såå glad. Var helt inställd på missfall då jag har blött en del/till och från.
Några här som bor i Gävleborg? :)
Är det någon som har erfarenhet av att ha blivit flyttad vid ett tidigt ultraljud?
När jag gjorde ultraljud i tisdags mätte den lill* 12mm. Läkaren sa att det motsvarar 7+2. Jag själv trodde att jag var i vecka 8+1.
Nu vet jag inte vad jag ska tro, hur långt gången är jag? Jag vet att det "bara" skiljer på knappt en vecka men det känns konstigt att följa utvecklingen i apparna när det kanske inte stämmer men den där inne.
Ska jag tro att ägget fäste sent och att jag var 7+2 i tisdags eller ska jag gå på sista mensens första dag och räkna att jag var 8+1?
Hur många här har molvärk ofta samt illamående? Vad gör ni åt illamåendet? Får ni även en ihållande värk i livmodern i mellanåt. Typ som håll/knip?
Jag vill gärna gå med i gruppen på Facebook. Hur blir man tillagd? :)
Sen har jag en fråga/fundering som ni kanske kan svara på :)
Har känt en liten bula redan i vecka 17, men den visade sig aldrig. Bulan visar sig fast jag inte är kissnödig. Och den håller i så länge jag ligger ner, reser jag mig upp och lägger mig ner sen så är den mindre. Låg kvar ca en timme i sängen efter att jag hade vaknat och kände på bulan. En sammandragning håller väl i någon/ några minuter bara? :)
Kan det vara bebisen som ligger där? Eller livmodern som börjar visa sig? :)
Måste man vara öppen för att vattnet ska gå? *förstföderska funderar*
Någon som har koll på det här med tappens olika faser/skeden?
I onsdags var min tapp 4cm, halvmjuk och sluten. Men igår var det knappt 1cm kvar av den och jag var öppen 1cm.
Går det fort härifrån eller kan det ta yttligare någon vecka? :p