• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • majbebbe

Skulle försöka packa en väska att ha med till förlossningen då jag fått höra att det är dags (packade under värkar förra gången ????) men väskan är fortfarande tom. Jag har helt plötsligt ingen aning om vad jag ska stoppa ner. Vad har ni andra packat?

• Whizzer

Packade väskan mitt i värkarbete förra gången.. vi kan säga såhär, jag skrattade gott på BB när jag skulle plocka fram Kläder.. det var inte mycket logiskt tänkande i den packningen.. typ 4 par jeans (mitt i sommaren? Som om jag ens kunde komma i dom direkt efter) 5 par strumpor, inga underkläder och inga tröjor.. man tänker inte riktigt klart mitt i värkarbetet direkt det är nåt som är säkert.

Jag har intalat mig själv att jag ska börja plocka fram väskan snart iallafall.. det har fortfarande inte blivit av så det blir säkert en upprepning utav förra omgången..

Det som jag saknade (förutom kläder som man kunde ha på sig) var lite gottis, typ lösgodis och vindruvor. Beror kanske lite på när på dygnet bebis kommer, men vår son kommod 13:30 på eftermiddagen. Vid 17 serverades lite kvällsmat och sen var det inget ätbart förrän frukost dagen därpå.. Efter det maratonpasset var man rätt så sugen på ätbara saker under kvällen.. sambon (som inte Heller fick några kläder nerpackade utan gick runt i varma jeans och svettades) fick ge sig iväg och handla lite gottis (+ ett par billiga ica maxi shorts) som vi hade på kvällen när vi myste på vårt rum..

Så det är väl det tipset jag har.. packa ner lite gotta!

Och underkläder.. och sköna mysbyxorna.. och nån tröja.. och eget schampo/balsam och duschcreme (landstingets egna brukar inte vara av några fashionablare märken = svinto, iallafall i mitt hår)

• slightlymad

Nu börjar det hända saker här! Slemproppen kom i torsdagskväll och fortsatte i omgåmgar under helgen tillsammans med mensvärksmolande i rygg och mage. Förrgår kväll spenderades på förlossningen på grund av att jag haft för högt undertryck och började få huvudvärk och kramp under bysten. Väl inne på förlossningen började jag få regelbundna sammandragningar som tillslut kom med 4 minuters mellanrum. Dessa avtog dock senare under kvällen. Blev undersökt och konstaterad 1cm öppen och i latensfas. Fick med sovdos hem som jag aldrig tog. Gårdagen gick med oregelbundna värkar som blev till var tionde minut på kvällen. Bestämde mig dock för att denna gång ta sovdosen och känner mig nu hur utvilad som helst. Som en ny människa! Nu har det kommit någon värk, men inte alls lika stark. Håller tummar och tår över att det drar igång på riktigt under dagen. Det tar på krafterna att gå runt och ha ont! Har bf imorgon, så möjligtvis att han håller sig till ursprungsplanen bebben.

• majbebbe

Spännande att det händer något men segt att det är så långdraget. Skönt att du fick sova i alla fall.

• Whizzer

Åh så spännande att det är på gång! Väntar med spänning på fortsättningen

• Louu

Hallå! Har inte skrivit här på jätte länge då familjeliv.se inte funkar på min mobil konstigt nog.. behöver dock lite råd i väntans tider. Är i v37 nu, 38 på lördag. Va hos bm igår morse för rutinkoll och allt såg bra ut. Dock kom en hemsk huvudvärk på em som inte blev bra trots litervis med vatten , mat eller alvedon. Blev snurrig i huvudet och vid 20.30 orkade inte ögonens skulle lägga mig för jag mådde så dåligt och då snurrar hela rummet som en karusell. Vaknade flera gånger inatt av att det snurrade. Ringde förlossningen imorse men blev bara tillsagd att vila och ta alvedon och äta.. började dagen med alvedon och 2 h sömn som tillsagd och försökte få i mig lunch men började då spy från ingenstans?! Är inte lika yr eller lika ont i huvudet men mår inge vidare.

Någon som vet om det kan vända så fort till en havandeskapsförgiftning?

Är lite orolig nu.. borde jag ringa igen och hoppas att inte samma tjuriga svarar??

• majbebbe

Tycker definitivt du ska ringa in igen. Du har ju gjort som du blev tillsagd och mår ju i stort sett samma. Vet tyvärr inget om havandeskapsförgiftning men tycker att de borde låta dig komma in för en kontroll.

• Louu

Ringde igen och fick bara till svars att vila och dricka. Hon sa även att mitt blodtryck varit såpass bra så det behövdes ingen koll enligt henne å ville jag så får jag kontakta min bm imorgon.. förstår inte varför människor ska vara så sjukt otrevliga när de jobbar inom vården och får mig att bara känna mig jobbig för dem.. :/ blir nog ett samtal till vc å bm imorn om jag fortfarande mår såhär. Och kommer ju knappast våga ringa förlossningen igen....

• LindaMari
    Louu skrev 2015-05-28 13:41:06 följande:

Ringde igen och fick bara till svars att vila och dricka. Hon sa även att mitt blodtryck varit såpass bra så det behövdes ingen koll enligt henne å ville jag så får jag kontakta min bm imorgon.. förstår inte varför människor ska vara så sjukt otrevliga när de jobbar inom vården och får mig att bara känna mig jobbig för dem.. :/ blir nog ett samtal till vc å bm imorn om jag fortfarande mår såhär. Och kommer ju knappast våga ringa förlossningen igen....

havandeskapsförgiftning kan komma snabbt, men jag tror att du borde haft nått tecken på det igår på kollen isf. Men ta inte mitt ord på det för jag är ingen expert. Har också dålig erfarenhet av att ringa förlossningen, men det är viktigt att komma ihåg att det arbetar fler än 1 där så nästa gång du ringer är det säkert nån annan som svarar :) Jag hoppas verkligen att du "bara" håller på att bli sjuk eller nått, även fast det är nog jobbigt. Jag är i v 38 och mådde likadant flör ca 1,5 vecka sedan. Fick kraftig huvudvärk och kräktes, frossa och svettningar. Då berodde det på att min bebis låg och tryckte precis på pulsådern i ca 1 dygn, inte tillräckligt fär att få mig att svimma utab enbart få mig att må skit. kanske är nått sånt?